• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Nettan1982

Jag har Eva Tapper som bm, hon är jättebra! Hon sa att om det inte kommit igång tills min nästa tid om 2v så kan hon göra en hinnsvepning på mig.

Värkarna från igår avtog men slemmisen är fortf lite blodstrimmig... Så kanske det kommer snart...

Hoppas du får ngn hjälp Katten!

• Stövelkatten
    LiJon skrev 2012-07-19 12:57:31 följande:
    Sommaren; tror det var jag som skrev om det, finns på jollyroom; www.jollyroom.se/kaxholmen-plastad-frotte-50x70.html 

Jobbade sista dagen igår och är alltså helt ledig nu, men fick sämsta starten på ledigheten imorse när jag märkte att både mitt facebookkonto och hotmailkonto blivit kapat. Lyckades spärra fb-kontot iallafall men inte återställa det, och att återställa mejlen verkar inte heller gå. Så sjukt tråkigt för jag har ju den mejlen kopplad till allt, tradera osv. Är rädd att någon ska ha hunnit gjort något, förstår inte vitsen med att hålla på med sånt där.

Om det är "proffs" så finns det massor saker att göra; de testar då mail och lösen på diverse siter (ebay, tradera osv) men är det bara någon som gått in på dina sidor för att du inte loggat ut från en dator andra använder så är det ju bara... För att förstöra. Hoppas du får bukt med det!
  • Bellatrixx

Barnet mådde bra och mina värden var bra, de sa att det inte är "normalt" att vara så pass dålig i magen men att man inte gör något då det förmodligen beror på att bebisen är på g. Så ni som är kassa i magen kanske blir lite lugnade nu, men det var himla skönt att få kolla så barnet mådde bra, man oroar sig ju lite när allt man äter går rakt igenom

• Stövelkatten
    Bellatrixx skrev 2012-07-19 14:03:17 följande:
    Barnet mådde bra och mina värden var bra, de sa att det inte är "normalt" att vara så pass dålig i magen men att man inte gör något då det förmodligen beror på att bebisen är på g. Så ni som är kassa i magen kanske blir lite lugnade nu, men det var himla skönt att få kolla så barnet mådde bra, man oroar sig ju lite när allt man äter går rakt igenom

Skönt att höra! Själv har jag varit på toaletten för nr2 5 ggr sen tre i natt. Finns det ens nått kvar?!
  • bez imena

Men fan vad ni skiter, blir grön av avund! Ni har nog en liten hos er snart då!

Idag är första dagen på evigheter det inte regnar. Men det hinner nog komma. Har sån panik då för jag vill ut och bada, plocka gubbar o gå i skogen men nä istället sitter man i sin veranda o är smådeppig :-/ gick en vända på knappt 2 km imorse, kom hem och sov som en stock till nyss..,

• Noli

Upplever samma sak som många andra när det gäller nr 2, men så var det förra gången också och då gick jag ändå över 14 dagar så för mig betyder det nog ingenting! Kanske en liten tröst för er som fortfarande har normala toalettvanor...

Annars har jag det jobbigt med matintaget. Vaknar tokhungrig och äter helt okej och nyttig rejäl frukost, får sedan världens sockercravings mitt på dagen efter lunch och trycker i mig en massa godis och onyttigheter för att i nästa stund må illa och bli totalt äcklad av mig själv. Vilket slutar med att jag enbart kan äta vattenmelon och dricka vatten resten av dagen. Förutom sent på kvällen då lite godis åker fram igen. Åhhh blir så less på mig själv, men har ingen motivation eller vilja att försöka motstå onyttigheterna heller utan tänker bara att vikten får jag ta tag i sen. Precis som jag lovade mig själv att inte tänka efter förra gången då jag också la på mig en hel del i slutet och kände mig som en stor blobb som hasade runt på BB...

Sorry för gnället! Bara så less på att känna som att jag inte har kontroll över mig själv längre!

• bez imena

Noli, i hear u :) Jag känner mig som en gris vissa dagar men jag har ingen kontroll alls... Tänker oxå att vikten kan man ta tag i sen, vi får peppa varann sen i nya tråden när alla fått sina små

• Kampis

här är en till som gör nr 2 typ 5-6 ånger om dagen och har så gjort i ett par veckor nu. Tror dock inte att det är nåt på g ännu på ca 38 dagar (24 kvar till bf idag)

• Noli

bez imena: Griskänsla, japp, huvudet på spiken. Men som du säger så får vi peppa varandra sen så det ska nog gå bra!

Försöker för tillfället undvika att titta ned på mina lår, de har antagit oanade proportioner. Jag är en sådan som lägger på mig kring rumpa och lår, och är smalare över midja och mage i vanliga fall. Nu är liksom allt... enormt.