• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • trossan

Kampis- du är inte dum du! :) eller bara lakanen tomma kanske... Ja blir väl lite experimentering helt enkelt. Främst i vagnen då. Ska hålla mig till detgodalivets råd om så lite som möjligt i sängen!

Och fint väder! Jag vet, helt galet! Läser om översvämningar och hagelskurar på fb, och fått min beskärda del tidigare i sommar, men sista veckan nu på semestern prickade vi verkligen in solen! Svett!!
    Åk t Stockholms skärgård! :)

• Sommaren12

Kampis: sämre väder neråt? Tycker här har varit hyfsat väder hela sommaren, fast idag ösregnar det här med. Fast det är skönt att det är svalt i lgh då åtminstone!

Alltså vi ska inte ha täcke, har inte ens köpt nåt. Men om man syr dubbla lager lakan, kan det va avändbart att ha ovanpå bebis?
    Funderar på plastad frotté, kan man ha det i sängen? Nån skrev om att det finns dom som "andas". Vart?

Haha jag vet att man inte måste ha allt nu men kontrollfreak som jag är så känner jag mig jäktad av vissa saker och tycker nig ändå att ett enda påslakan är lite lite i bäddväg... Min man försöker coola ner mig, men jag kan inte släppa det.

Jag tror vår bebis kommer väga strax över 4000g om hon kommer på bf. Vilka blöjor hade ni satsat på? Finns ju 2-4 kg och 3-6 kg. Senare låter ju bäst tycker jag men jag vet inte...

Hehe vet inte vem som skrev det men här luktar det med pappersfabrik efter mina toabesök! :D iiiih!

• babyhummingbird

God förmiddag allihopa.. mycket spännande på gång nu i tråden ser jag. Själva provade vi "färdknäppen" igår.. resulterade dock inte mer än i en massa sammandragningar som sedan planade ut... men skönt

• Kampis

Ja vi har bara haft tråkväder här tycker jag, har det vari 3 timmar sol kommer det en ordentlig skur för att sen vara mulet, eller så  är det halvklart men ändå 17 grader typ :(

• Hejåhå

Eva Tapper på Mamma Mia Söder hade jag som BM förra graviditeten. Hon var suverän!

• LiJon

Sommaren; tror det var jag som skrev om det, finns på jollyroom; http://www.jollyroom.se/kaxholmen-plastad-frotte-50x70.html 

Jobbade sista dagen igår och är alltså helt ledig nu, men fick sämsta starten på ledigheten imorse när jag märkte att både mitt facebookkonto och hotmailkonto blivit kapat. Lyckades spärra fb-kontot iallafall men inte återställa det, och att återställa mejlen verkar inte heller gå. Så sjukt tråkigt för jag har ju den mejlen kopplad till allt, tradera osv. Är rädd att någon ska ha hunnit gjort något, förstår inte vitsen med att hålla på med sånt där.

• 7eHimlen
    Stövelkatten skrev 2012-07-19 11:13:48 följande:

Set var Eva tapper jag pratade med idag, jättegullig och förstående var hon!

Okej, jag går hos Carina Edman och hon är på semester till 8/8 så då ska jag ta upp det med henne om inte bebis kommit än :)
    trossan skrev 2012-07-19 12:18:21 följande:
    Känner precis som du 7e himlen!
    Rädd för att gå över tiden! Dels för min egen skull för att jag tror att det är galet påfrestande både för kropp och sinne. Men mest såklart för bebisen o rädd att det ska gå fel på sluttampen.

Men undrar från vilken vecka man skulle kunna få hinnsvep av denna anlednigen?
    Tror ni vecka 38 el först 40?
    Man kan alls inte göra det om inte tappen är mogen känns det som att jag lärt mig här de senaste dagarna?

Jag har pratat lite med min bm om det här och hon lät ganska med på noterna.
    Problemet är att hon går på semester hela aug- den svikaren!! Så jag kommer få gå t hennes kollegor de sista gångerna.. Kanske kan be henne skriva ngt i min journal til dem iofs..
    Ja min svärmor förlorade ett barn precis efter BF, nu är ju iofs det ca 20 år sen, men det har skrämt upp mig lite. De kunde inte säga att moderkakan slutat funka eller så, utan räknade det som psd. O jag vet ju inte hur kontrollerna såg ut på den tiden, nu är det säkert mkt bättre koll efetr BF, men jag är ändå lite orolig (och massa otålig), så om tappen är redo så kommer jag definitivt att tjata till mig en hinnsvepning :D jag hoppas de är villiga att göra det redan v38, men ja som det skrivits här inne så måste ju tappen vara redo, så det är ju bara att vänta o se.
  • trossan

Lijon- grattis till semester! Men shit vad jobbigt med kontona! Skulle få panik. Har du någon gissning om vem det är?

För mig hade någon gått in och ändrat bakgrunden på min Gmail för någon vecka sen, väldigt läskigt och jag ändrade själv såklart lösen direkt. Men det är ju klart jobbigare om man inte själv kommer in på sina konton mer! På Gmail får man skriva in en annan mailadress för om man skulle tappa sitt lösen, det är inte samma på hotmail då?
    Hoppas det löser sig på något sätt!

• Stövelkatten
    trossan skrev 2012-07-19 12:18:21 följande:
    Känner precis som du 7e himlen!

Rädd för att gå över tiden! Dels för min egen skull för att jag tror att det är galet påfrestande både för kropp och sinne. Men mest såklart för bebisen o rädd att det ska gå fel på sluttampen.

Men undrar från vilken vecka man skulle kunna få hinnsvep av denna anlednigen?

Tror ni vecka 38 el först 40?

Man kan alls inte göra det om inte tappen är mogen känns det som att jag lärt mig här de senaste dagarna?

Jag har pratat lite med min bm om det här och hon lät ganska med på noterna.

Problemet är att hon går på semester hela aug- den svikaren!! Så jag kommer få gå t hennes kollegor de sista gångerna.. Kanske kan be henne skriva ngt i min journal til dem iofs..

Precis, man måste nå hinnorna för att kunna svepa dem. Be barnmorskan skriva att det är ett önskemål från din sida, så finns det redan i journalen.

I nästa liv önskar jag mig tålamod, nu sitter jag som på nålar eftersom jag väntar på att de ska ringa från sjukhuset. Tog en timmes promenad, dock.
  • Ellenbmt

Trossan- de fina påslakanen kan ju vara bra att ha som "filt" med....