• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • trossan

Det här med halsbränna är lite lustigt- för det tog så himla lång tid för mig att fatta att det var det jag hade. Kände som en isande hemsk smärtande känsla från magen och upp, värst på nätterna när jag låg ner men även ibland på dagarna. Sen kom jag på att isande känsla kunde vara samma som brännande, och så föll bitarna på plats- duuuh.. :D
    Provade då novalucol och det funkade perfekt!
    Fast det är ju inget husmoratips direkt.
    Sova uppallad på massa kuddar så att inte magsyran kan rinna upp är väl mitt bästa tips isåfall!

Ni som äter massa godis och har dåligt samvete- känner likdant!! Fast för mig har det gått väldigt i vågor, vad jag unnar mig och inte. Nu har jag precis passerat 80 sträcket och därmed även de 15 kg som jag hade hoppats hålla mig inom i hela graviditeten... och även om jag förstår att jag kommer gå upp mer de sista 4-6 veckorna nu så har det faktiskt fått mig att sansa mig lite. Det, och att sambon har fått för sig att han ska sluta äta godis- det hjälper nog allra mest!!

Men som många andra sagt innan- jag ser verkligen fram emot att köra pepp och gemensamt nedgångsrally i höst! Det, och även att fortsätta dela erfarenheter och få hjälp med alla funderingar hur det väl blir när våra bebisr är här såklart!!
    Märker på de som fått att de försvinner lite från tråden- har ni gått till en ny bebistråd eller är ni bara upptagna att amma? :)

• Ellenbmt

Nu får inte min bebis plats längre. Funderar på om den är tillbaka i tvärläge?! Men till och från så ilar det som satan i ljumskarna och inne i muffen.... Var ju länge sedan jag kände att den borrat sig ner och bm sa för fyra veckor sedan att huvet var neråt men inte fixerat... Omflderskor får väl inte alltid fixerade bebisar?

• Sommaren12

Halsbränna eller inte, nu har jag stoppat i mig två mjukglassar :) mannen ångrade sin så stoppade i mig hans med! :D

• Novixi

Ajajaj sitter med ont så gott som konstant i nedre delen av magen, ljumskarna, "inne i" muffen och så känns det bak i rumpan. Jag har aldrig haft en förvärk innan så jag vet inte om det kan vara det. :/ vi får se om det avtar eller blir värre. Det blir i alla fall värre när jag är uppe och går... Bläää... Om det nu ska kännas såhär kan det väl i alla fall vara på riktigt tycker jag

• cupcakekiller

Börjar bli förbannat trött på att ha mensvärk varje jäkla dag, kan ju inte direkt knapra alvedon varje dag när jag har haft såhär i över två veckor.
    Tror ni att man kan be om igångsättning om det ska hålla på såhär i flera veckor?
    Har bf den 24e augusti ju, kommer skjuta någon om jag ska ha ständig mensvärk tills dess..

• jguz

Tycker så synd om er alla som har ont, halsbränna och falska förvärkar

Här mår jag toppen (vecka 35+2)

Lite ont i fogarna bara men inget som inte går att hantera...
    Jag kommer säkert gå över tiden bara för att jag mår så satans bra jag vill inte gå över tiden jöööö!!!

Puss på er tjejer!!!

• eightythree

jguz: Kan peppa dig med att jag mått prima med mina tidigare två barn. De har kommit i v.37 och v. 38 ändå! =) Så det blir när det blir ska du se! =)

• Stövelkatten
    cupcakekiller skrev 2012-07-19 21:00:20 följande:
    Börjar bli förbannat trött på att ha mensvärk varje jäkla dag, kan ju inte direkt knapra alvedon varje dag när jag har haft såhär i över två veckor.

Tror ni att man kan be om igångsättning om det ska hålla på såhär i flera veckor?

Har bf den 24e augusti ju, kommer skjuta någon om jag ska ha ständig mensvärk tills dess..

Skadar inte att fråga, men första gången brukar väl sjukvården mest se till det medicinska. Helt enkelt för att det brukar gå lättare för omföderskor, har jag förstått det som. Men prata med din bm, det är ju alltid viktigt att dryfta sina känslor och krämpor.

Annars är 24e en jättebra dag att födas på, det gjorde jag.
  • jguz

Eightythree: hoppas att du har rätt det här är mitt fjärde barn och jag läser överallt att vi som har fler ska ha massa jobbiga förvärkar etc. Men icke sa nicke..... Jag känner nada...