• Tesdy

Augustibebis 2012

Hoppas det startar av sig själv nu Capy!

Spännande O Hanna O.

Själv har jag sovit jätte konstigt i natt. Vaknat till och från med ont i hela kroppen. Svullna och sovande händer

Irruz: jag har 16 månader mellan mina två stora barn och vi hade en 120 säng utan ben i dotterns rum som hon sov i och lätt kunde ta sig ur för att komma in till oss. Sen på kvällarna nattade jag henne i våran säng hon hade mitt hår som snutte så hon låg bakom mig med sin välling och sonen hade jag ammandes framför mig vilket gav båda samma nattningsrutiner. Sen bar jag in henne till sig efter dom somnat och la sonen i spjälsängen.

• Tesdy
    Ellenbmt skrev 2012-07-12 08:39:28 följande:
    Men gudars hur går det katten?
    Och Hanna? Och vilka var det mer? Ska alla få bebis nu tror ni?

Mina armar är helt avdomnade och fingrarna är tjocka å hårda!! Så otroligt jobbigt!! Tips?
    (mer vatten, mindre salt)....
    Har inga tips utan har samma problem som du och önskar också tips. Ser även ut, speciellt på morgonen, som om jag har botox i läpparna.
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Tesdy
    carran no1 skrev 2012-07-12 10:36:17 följande:
    Jag har en son sen innan på 16 månader och han sover fortfarande i vårat rum men i egen säng, och där planerar jag att han blir kvar tills han själv känner sig redo att flytta till eget rum....
    vi har tyvärr två tvåningshus oxå och rummen där nere är för små för våran säng,  och där uppe har vi bara ett sovrum och ett stoooort "vardagsrum" och man vill ju inte gärna ha sonen på ett annat plan än en själv. och som du säger jag vill inte att det ska bli så att sonen blir "utkastad" bara för att d kommer en liten. Så Han sover i sin säng brevid mej och bebisen har fått en egen hörna i en annan del av rummet :) 

Och just i den här åldern är d ju mycket som händer annars oxå, tänder som pluppar upp, dagis start (i alla fall för  min son) mycket nya intryck som kanske ger lite mardrömmar och så kommer ju syskon så jag tycker d räcker med saker än att man ska "flytta" ut dom oxå ur sitt trygga sovrum.

Ända "problemet" är ju om man vill mysa lite med sin karl är ju att barnet i den där åldern "fattar" mer än man kanske vill så man får fint vänta tills barnet somnat eller ta mysstunderna andra tider på dygnet ;)

Och om du som du skriver att du älskar att ha henne inne hos dej tycker jag absolut inte att du ska stressa ut med henne! 

Carran det finns ju en anledning till att benämningen Bolibompa Sex uppfanns Jag tänker på det du skrev om att mysa på andra tider på dygnet.
  • Tesdy
    Kampis skrev 2012-07-12 14:52:07 följande:
    Det värsta tycker jag är med hemmisen att man aldrig blir "färdigtorkad", har ni likadant? (ursäkta den närgångna frågan)
    Jag har exakt likadant och kan sitta i "timmar" känns det som och torkar mig. Förra besöket så kom det även blod så nu har en av mina gått sönder Är jätte öm i rumpan nu efter detta.
    NiniMe skrev 2012-07-12 14:42:39 följande:
    Nu blir jag helt OT här...
    i vilken ålder är det normalt att pojkar börjar utforska sexualitet? Porr, onani osv... Har ett barn i min vänkrets som börjat porrsurfa och jag tar lite allvarligt på det eftersom jag vet han har andra problem i hemmet (inte sexuellt) och han mår inte bra... Grejen e att han är bara 8 år men har redan börjat porrsurfa på mobilen, JAG upplever detta som väldigt tidigt, eller har jag fel?
    Jag minns inte att när jag var i den åldern hade någon i min vänkrets intresse för sexuella saker alls, det kom mer runt 12 årsåldern att man börja bli nyfiken på sådant, och då var det inte ens porr det handla om...
    Jag vet inte vad som är "normalt" men vet en 9-åring som gärna tittar på vuxenprogram så som Big Brother med en del hångel mm. Detta tycker jag inte är normalt då mina barn 9 och 8 inte ens vet exakt hur en bebis blir till.
  • Tesdy

Jag undrar också hur det går för Capy, har inte hört något sen igår tror jag det var hon skrev.

Här sover vi bara sämre och sämre för varje natt som går. Tack och lov jobbar jag sista dagen nu innan BF, skall har tre veckor semester nu vilket jag verkligen behöver känner jag. Idag är det exakt 3 veckor kvar alt 21 dagar innan BF.

Grattis till er nyblivna 30-åringar. Skål

• Tesdy
    novaunique skrev 2012-07-13 10:45:29 följande:
    Hahaha jag måste få hålla med - ni har så skön avslappnad stämning här i tråden så man blir glad av att läsa Tack för att ni finns!

Idag har jag fem dagar kvar till snittet! Känns overkligt!
    Wow spännande. Förstår att det känns overkligt.
  • Tesdy

Vilken jobbig sitts Babyhumminbird. Jag är trots allt inte det minsta svartsjuk av mig varken gravid eller heller nu, men det är väl kanske för att min man står för den biten och jag vill inte vara sån. Men jag kan ändå förstå att du tycker det är jobbigt.

Mijja: låter inge kul att bråka. Skickar styrke kramar till dig.

Nu är det bara en halvtimme kvar att jobba på och sen är det äntligen lite ledigt som gäller. Vilket skall bli jätte skönt för nu den senaste timmen har min mensvärk ändrat karaktär och gör grymt ont... Inte förlossnings ont än men förhoppningsvis lite förberedande ont Kommer inte jätte tätt heller utan rejält glest, men den sista som kom nyss var faktiskt riktigt jobbig.
    Hade inte varit fel om bebisen kom nu så jag kunde få tillbaka mina normala fötter och händer, men samtidigt vill jag ju ha någon dag på mig att varva ner innan det är dags.

• Tesdy

Här är en till som nästan är kroniskt hungrig. Har knappt haft ngn aptit under hela graviditeten så att nu plötsligt vara hungrig igen och att nästan må illa om jag inte får ngt i magen direkt är ju rätt jobbigt.
    Här tvingar man sig att ligga kvar i sängen även om man inte kan sova! Var i och för sig uppe vid fyra på toa och åt lite men nu är cl risken att jag skulle väcka barnen om jag gick upp.
    Så ligger snällt kvar och inväntar min svåger som alltid kommer på lördagar med frukostbröd och godis till dom stora barnen!

• Tesdy

Ja jag har en toppen svåger, han har ingen egen familj och ser våra barn som sina. Han har till och med tatuerat in deras namn på sin arm! Så nu ber han oss om ett kort namn till annars får det inte plats brevid dom andra två.

Svar på tråden Augustibebis 2012