• Tesdy

Augustibebis 2012

Spännande mer bebisar på G!

Själv kom min prins äntligen ut igår 16:59, vägde 3485 g och var 50 cm lång. Bra mycket större än sina syskon som låg under tre kg båda två. Han har ätit en hel del hela natten så jag är rätt trött idag
    Är på bb nu så jag har ingen dator och kan inte lägga upp ngn bild på Theo. Men är det ngn med instagram så kan ni söka fram mig, där heter jag Ninnsan!

• Tesdy

Åh spännande fler bebisar på G.

Jag skall baka när jag kommer hem har jag tänkt! Hann inte med det innan, men är i och för sig mest inställd på att baka bröd.

• Tesdy

Lycka till Hummingbird!

Ninime: du skall bara veta hur nära det var att jag uppdaterade er mer här inne under min fl så jag hoppas på att få se en uppdatering ifrån dug, men kommer det inget så har jag förståelse för det

• Tesdy

Åh vad jag lider med er som har känningar men som det inte händer mer än så för!

Angelica jag håller alla tummar och tår att din prinsessa blir bättre så att ni kan få komma hem snart.

Efter att ha haft en son klängandes vid bröstet fram till säkert kl två så började jag amma honom liggandes vilket gjort att jag fått sova mellan varven och att han har fått i sig allt han velat ha och att han faktiskt fortfarande sover trots att jag varit på toa och att våran rumsgranne som är dryga dygnet yngre bråkar med sin mamma.

• Tesdy

Angående igångsättning så är det inte alla som får värlstimulerande medel! Jag fick nämligen inget utan två omgångar med gellen, sen nattdos för att sova. Dom tog hinnorna vid tio tiden sen körde det igång. Dom hade funderingar på värlstimulerande men då jag hade så kraftiga värkar i mig själv så slapp jag det.
    Men skulle jag få välja en gång till mellan att starta själv eller bli igångsatt så hade jag alla gånger valt att starta själv. Läkaren "varnade" mig att det är jobbigare med en uppstart men eftersom Theo smuttade runt rejält så vågade jag inte chansa att han skulle stanna kvar med huvudet ner!

• Tesdy

Åhh grattis Ninime äntligen kom hon!
    Underbart! Jag är så glad för er skull!

• Tesdy

Grattis till er alla som fått bebis sen i tisdags. Jag är rädd att jag missat ngn så jag säger ett allmänt grattis till er.

• Tesdy

Grattis Novixi till lillebror!

Fru Elle: håller tummarna för en smidig igångsättning.

• Tesdy

GRATTIS Fru Elle.

Här har jag egentligen ingen ork, men tack vare maken så har vi nyss plockat ut dom sista 6 st frallorna ur ugnen. Imorgon blir det bullbak om han får bestämma.

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Tesdy

Stort grattis till er alla som fått era bebisar.

Bullen: jag håller alla tummar för att Nelson snabbt blir bättre.

Theo är en väldigt snäll kille som äter allt mellan 2-3 timmars mellanrum på dagen men på natten äter han med fyra timmar emellan så jag får sova gott på nätterna. Vi hade BVC på besök i måndags och då hade han nästan samma vikt som vid födseln så allt var verkligen bara bra.

• Tesdy

Grattis alla nyförlöstamammor.

Jag tänkte bara inflika i debatten om igångsättning då jag hade en bra igångsättning med gel * 2 en sovdos, och sen håltagning på hinnorna. Mina egna värkar var starka nog så jag behövde aldrig någon värkstimulans. Men det är ju så olika för oss kvinnor hur kroppen jobbar.

• Tesdy

EmelieofGBG var är du planerad att sättas igång eller är det inte bokat ngnstans än?
    Jag blev igångsatt på Mölndal.

Grattis till gårdagens bebisar och lycka till Kampis.

• Tesdy
    EmelieOfGbg skrev 2012-08-11 11:05:26 följande:
    Tesdy: Det är inte bestämt än. Hade ju velat Mölndal känner jag men det spelar ingen roll egentligen. Vad tyckte du om Mölndal, jag har bara hört positivt om det?!
    Vi är super nöjda med Mölndal både med FL och BB. Kanon personal.
    Det kommer säkert att bli Mölndal för då vi fick vår tid bokad så sa dom att man i första hand bokar upp Varberg och sen Mölndal sist av allt blir man bokad på Östra. Varberg var ju inte ens ett alternativ för oss så det blev Mölndal. Som sagt var jag rekomenderar det.
    Dotter -03, Son -04 och Son -12
  • Tesdy

Känner precis som du Ninime! Jag njuter också mer nu med trean än med ettan och tvåan. Jag har ju också tätt mellan ettan och tvåan 16 månader men jag är lyckligt lottad att jag har fått tre väldigt snälla barn så att ha barn tätt var aldrig några problem för mig. Nu denna gången så är ju våra stora barn 9 och 8 år så jag får en massa bra hjälp här hemma.

• Tesdy

Grattis till dom senaste tillskotten som kommit sen igår morse.

Dotter -03, Son -04 och Son -12
  • Tesdy

Åh vad kul, jag går med på den med en gång

Är det någon som snällt kunde lägga ut länken till Facebook sidan så man kan gå med där med?

• Tesdy

Grattis bubbs. Givetvis grattis till er jag missat att gratulera innan.

Tack jguz.

• Tesdy

Mrsoname: jag blir så ledsen för er skull! Livet är så orättvist och det är en mardröm som ni nu går igenom. Skickar styrke kramar till er!

Svar på tråden Augustibebis 2012