-
Jag låter gärna lilllbäsen ligga kvar i magen och dansa en stund till i magen. Det är så mysigt att sitta och titta på. Dock är det inte så skönt när h*n headbangar in i fogarna...Maaya skrev 2012-06-28 12:39:33 följande:Sandrina: haha ja jag har också funderat på om jag inte är riktigt är helt normal som vill vänta lite :P men tror att det är av samna anledning som du säger, att man inte riktigt har hunnit fixa klart allt än oså tänker jag att risken finns att man måste vara kvar på BB i nån vecka ifall bebis kommer nu o det vet jag inte heller om jag är jätte sugen på. Måste dock tillägga att jag absolut INTE vill gå över tiden heller så fullt gångna 38 veckor känns perfekt för bebis ankomst :) Om man endå kunde få bestämma haha! Fru Elle och Sommaren12: Tack för svar angående bäddning :) jag har också monterat ihop spjälsängen o vagnen står redo så vi får se hur länge jag kan hålla mig ifrån att bädda ;) tycker också det ser så tomt o tråkigt ut så det dröjer bog inte allt för länge innan allt är fixat :) -
Hmm börjar få lite panik när ni pratar om att packa bb väskan. Speciellt nu efter denna kväll med förvärkar med ca 6 minuter emellan. Långa värkar på ca 1minut o 40 sek...
Ang blöjor så funkade aldrig Pampers på mina barn utan jag körde alltid på Libero, medans min syster fullkomligen älskade Pampers till hennes son. Jag tror det spelar stor roll på hur barnet är format.
-
Vecka 34+6 idag tänk vad fort det går... Bara fem veckor kvar till BF.
Var hos BM i morse och hade en sommarvikarie. Helt underbar människa hon lyste upp min dag helt klart. Fick min journal utskriven för tydligen så är vår MVC inte kopplade mot Göteborg utan bara mot Borås och eftersom det är närmare för oss till GBG så vill jag helst dit i första hand även om Borås sägs vara jätte fint nu efter renoveringarna dom gjort.
Hjärtat slog allt från 135-157 så det var i en vaken period som vi var där. Såg att någon frågade om man skall känna lika dant varje dag vad gäller rörelser så sa min BM idag att så länge man känner bebisen varje dag så är det ingen fara. Nu är ju min rätt livlig fortfarande och har långa vaken perioder men det kan tydeligen variera, men känner man inte bebisen på hela dagen så skall man kontakta FL.
Såg i journalen att nu slog mitt SF i det övre taket, alltså växer den fortfarande trots att bebisen krypit ner i utgången.
-
Åh var mysigt att få titta på henne igen.NiniMe skrev 2012-07-02 11:56:45 följande:Japp då har vi fått se lillan igen
Och det är garanterat en liten flicka
Hon låg där och sutta så sött med sin lilla pussmun.. Helt underbart, nu längtar man ju ÄNNU mer,
Hon är en liten knubbis på 3 kg redan och föds hon på bf så kommer hon väga ca 4 kg
Här är en till som sover jätte dåligt. Svettas som en gris och har mega ont i magen och höfterna när jag ligger för länge på sidan och eftersom jag helst bara ligger på ena sidan så blir det extra jobbigt.
Jag började i morse när jag inte kunde sova att packa lite saker till FL, men kom på att detta får jag nog lägga på is tills helgen då dottern behöver den väskan jag tänkte ha nu när hon skall gå på sitt Dance Camp tisdag-fredag. Men jag skall nog plocka samman allt så att det bara är att lägga ner det i väskan i helgen.
Sen idag kan jag knappt gå... Jag har haft ont i rumpan hela helgen men nu så fort jag försöker gå så trycker det på rejält neråt, även när jag sitter men mest när jag går. Så nu gör jag allt för att inte vanka för det vet jag med mig inte är det bästa för kroppen. -
Hej Tjejer,
Har min son med mig på jobbet denna veckan så jag har inte hunnit läsa vad ni skrivit sen i måndags.
Tänkte bara hoppa in med ett litet inlägg.
Har just nu en hel del förvärkar/SD som jag har klockan nu i en halv timme. Har haft ca tio stycken nu sen jag började med appen och snittar på värklängd: 1:23 med vila i mellan på ca 3:50.
Jag har verkligen inte tid med en FL idag då dottern skall ha uppvisning ikväll på sitt Dance Camp hon gått på denna veckan. Fast jag blir ju lite orolig när kroppen beter sig så här. Men hoppas ju på att det skall droppa av snart.
Jag vet ju med mig sen dom andra två att jag har väldigt lång latens fas så bara för att det börjar värka idag så betyder det ju inte att det blir FL idag. Men blir som sagt var väldigt orolig...
-
Ninnime: Jag har haft en del förvärkar i snart två veckors tid, men inte alls så här intensivt. Men min BM sa att vi som väntar nr tre kan få desto mer SD och förvärkar än vad vi haft dom andra två gångerna.
Gadget: Jag är i 35+6 idag går in i v 37 imorgon. Jag sitter still på min kotorsstol och knappar på datorn så jag kan inte lägga min i badet just nu, hinner inte med det efter jobbet heller.
Men jag får ta det så lugnt jag bara kan helt enkelt.
-
Spännande Ninime!
Vad skönt Cupcake att bebisen mådde bra!
Själv har jag sovit som en kratta ytterligare en natt nu med barn på vardera sida om mig. Jag har legat i mitten i sängen alltså vilket är ett rent h-vette med tanke på att jag har problem att ta mig ur sängen då.
Har haft SD och förvärkar om vartannat hela dagen igår även när jag låg i badet och idag har flytningarna ändrat karaktär lite. Så man kan ju hoppas att det drar igång inom några veckor i alla fall, för att gå så här i fyraveckor till orkar jag nog inte. -
Ninime enligt min BM så har man en jobbigare och mer kraftfull graviditet just när man väntar nr tre. Min mamma säger att det är väldigt troligt att det stämmer. Graviditeten med mig var tydligen den värsta och jag är barn nr tre. Nr fyra var inte lika jobbig som trean.
-
Grattis FruMii
Angelica: klart att du är trött och orkeslös. Det måste ta hårt på en att känna sig så maktlös som du antagligen känner dig! Det hade jag i alla fall känt mig i din sitts. Styrke kramar till dig och lillprinsessan!! -
Spännande Capy - hur går det för er??