• Tesdy

Augustibebis 2012

Här är en som sovit som en stock hela natten, känns det som i alla fall! Vet med mig att jag vänt mig ett par gånger men inte så att jag vaknat upp. Dottern vaknade nu vid sju och tyckte att det var dags att vakna. Hon som sovit till minst kl nio hela veckan.

Astro är du på läst med vad gäller Stjärntecken? Jag har ju en son som är född 21 maj 2004 och jag googlade då för att få fram hans tecken och då eftersom han är född tidigt på morgonen så fick den ena sidan jag hittade då fram att han är en oxe. Vet du om det stämmer??

• Tesdy

Åhh spännande Katten fortsätt nu i samma takt men med ännu mer riktiga värkar!!

• Tesdy

Mammsen: då måste jag och dottern tur då för mer än nio år sen att hon föddes med full pott apgar trots värkstimulerande dropp.

Jag känner annars som du att man blir friare med skalpelektroden än CTG.

Jag tycker dessa inblickar i vården är intressant med tanke på att dom definitivt inte fanns alls senast jag var gravid 2004.

• Tesdy

Grattis till dottern Katten!

Dubbelgrattis till dina ögonstenar Any.

• Tesdy

Våra måsten innan bebis har vi nog tagit tag i och vi känner oss nu redo! Hämtade precis hem släktvaggan ifrån mina föräldrar vilket var det "sista" stora som vi behövde nu.

Imorse när jag vaknade och hade ätit upp min keso som min man köpt enbart till mig så gick jag in och satte mig på sängen och pratade med honom och då fick jag en väldigt vattnig flytning som även var lite vitaktig så jag lämnade en fläck på täcket efter mig! Så då gick jag och tvättade mig och satte på mig trosskydd, men efter detta så har jag inte haft mer av detta.

Mammsen: jag kommer att sättas igång i samband med mitt vändningsförsök och BM jag pratade med sa just att dom kommer att sätta dropp så denna gången kommer jag nog tyvärr inte undan värlstimulerande dropp!

• Tesdy

Jag skrev fl-brev med dottern men inte med sonen. Jag har badat med båda. Med dottern ville jag absolut inte ha EDA för alla pratade negativt om den på den sajten jag hängde på under den graviditeten. Men blev övertalat och är jätte lycklig över att jag blev det för jag fick en chans till återhämtning och tack vare värlstimulerande i kombination med att dom tog hål på hinnorna så fick jag ut min dotter med topp betyg i apgar.
    Med sonen ville jag också ha Eda men BM ville testa att se resultatet av att ta hål på hinnorna först sen ge mig Eda, dock blev det ingen Eda för 25 minuter efter dom tagit hål på hinnorna så var ännu en topp betygs bebis ute. Så med sonen klarade jag mig med bara lustgas.
    Denna gången blir det ju speciellt med tanke på bebisens tvärläge. Så vi får se hur det går denna gången.

• Tesdy

Jag tror precis som du astro att orken tryter. I alla fall min ork. Har knappt sovit inatt pga höften gjort ont och skall jag byta ställning i sängen sp gör det ont i magen. Näst intill kronisk SD vilket är jobbigt. Gick upp vid 6:20 och har nu suttit i samma ställning i soffa sen dess. Det med en katt i knät den sista 1,5 timmen. Lite lätt utråkad... Nu börjar rumpan protestera så jag kanske skall ta och försöka röra på mig.

• Tesdy

Grattis Hejåhå till sonen! Jag håller alla tummar och tår att han blir bättre och som du skriver så har vi en fantastisk sjukvård i Sverige!

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Tesdy

Bajspåsar är kanon att använda när bebis bajset börjar lukta. Det körde jag med till båda dom andra och en billig pedalhink ifrån Ikea. Nu har jag ju fått en gratis blöjhink men får se hur jag gör med påsar till denna.

Har bäddar vaggan idag. Så nu saknas bara lillbäsen. Fast hen har lite kvällsgympa i magen just nu och verkar vara nöjd med tillvaron där inne. Fast jag börjar tröttna lite nu. Försökte bygga med lego med barnen idag på golvet men det gick inget vidare.

Svar på tråden Augustibebis 2012