• Tesdy

Augustibebis 2012

Sandra1983 skrev 2012-06-20 10:37:47 följande:
    Åh, blir lite avundsjuk på er som har bebisar som har vänt sig nedåt. Min bebis vägrar och låg först på tvären och sedan så har den vänt sig och ligger med huvudet uppåt och rumpan längst ner. Hoppas, hoppas den vänder sig tills nästa BM-besök. Är i 31 +2 så än finns det tid att vända sig och BM sa till mig att inte oroa mig över detta. Det går liksom inte att inte tänka på det ändå..

Ang träning så körde jag mitt sista pass som instruktör i fredags (bodypump) och mitt sista yoga i onsdags. Dessutom börjar min semester från mitt "vanliga" jobb idag (lärare). Det enda jag har kvar i träningsväg nu är min gravidyoga på torsdagarna och min häst Glad.  Helt ärligt så fattar jag inte att jag ska vara hemma i över ett år. Väldigt overklig känsla. Har inte heller gått upp sådär värst mycket, knappt 8kg.
    Åh du började med gravidyogan. Skiljer den sig mycket ifrån den vanliga yogan du kör?
    Jag hade också hoppats på att få köra mina pass till sommarschemat men det blev tyvärr inte så.
    Har du vågat ta ngn fast klass till hösten? Det har inte jag vågat utan sa upp mina två pass.
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Tesdy
    Sandra1983 skrev 2012-06-20 11:16:45 följande:
    Nja, nu testar jag en annan gravidyoga, gick på Sportlifes först och var jättenöjd, men går nu på en lite mindre yogastudio inne i stan. Väldigt nöjd hittills och framförallt så skönt att "bara" vara deltagare, du fattar nog vad jag menar Glad. Den yogan jag kör nu är mer kundaliniyoga och såklart anpassad efter gravida.

Nej, ingen fast klass till hösten, tänkte köra på som vikarie när det känns ok, och söka fast klass till vårschemat börjar igen. Jag tror att du egentligen har rätt att få tillbaka dina "gamla" pass när du kommer tillbaka eftersom du tekniskt sett bara är ledig från dem ett tag.
    Du resonerar precis som jag, tänkte också hoppa in och vicka om det känns OK till hösten och sen söka klasser igen till våren.
  • Tesdy

Måste få gnälla lite idag. Mår piss, eller ja mindre bra mot vad jag annars gör. Känns som om jag får igen det min mamma sa igår att jag ser så mycket piggare ut denna graviditeten än dom andra två...

Jag verkar har ett eget litet party i huvudet, yr och tung och fått en pamol för att orka jobba. Har en del jobbiga SD, inte regelbundet men ändå jobbiga. Lillbäsen trycker djupare och djupare ner mellan benen på mig så det ömmar rejält nu.

Sen i går har jag även haft elefantfötter som någon så passande kallade det, för det ser verkligen ut som elefantfötter. Vristerna är större nu än för två år sen då jag stukade ena och kollegan frågade om det gjorde om att få in tennisbollen i foten. Försöker sitta högt med benen, men "balken" på skrivbordet gör ont trots att jag satt skummgummi på den.

Så förlåt men jag kände att jag behövde vräka ur mig lite... Hoppas ni andra underbara har en toppen dag!

• Tesdy
    livelovelaugh skrev 2012-06-21 12:22:54 följande:
    Hej alla, har varit frånvarande i text men läst nästan dagligen. Tänkte bara berätta att våran lilla tjej är född! Vattnet gick spontant förra fredagen i v.32+5 och jag blev direkt inlaggd med strikt sängläge eftersom hon inte var fixerad. Man tog beslut om att stoppa förlossningen så länge som möjligt men på måndagen var crp't så högt att man tog beslt om igångsättning så vi inte skulle fara illa. 4 timmar senare kl.17.04 såg hon dagens ljus och vägde in på 1815g och var 43cm lång. Allt har gått jättebra och hon är riktigt pigg. Behöver sondmatas men ammar extra och ligger i värmesäng men ingen andningshjälp. Nu ligger vi på neo i ett par veckor sen är det hemgång så småningom. Hoppas ni har det bra!
    Åh grattis!! Härligt att allt gått bra och att ni mår bra.
  • Tesdy

Hej Tjejer!,

Har nu läst i kapp mig och inser att jag inte är den enda som har rejäla SD/förvärkar i helgen. Hade så mycket igår att jag hade ont i hela kroppen. Idag hade jag en rätt rejäl en som slutade med att jag trodde mitt blygdben skulle gå av. Sen när jag var på toa efter den så kom det lite rosa på pappret, men jag blev så osäker på om det var ifrån bebisutgången eller hemorojderna jag har baktill, men sen dom två besöken efteråt så har det inte kommit ngt alls. Jag har ju min moderkaka vid utgången så man blir ju lite skraj när det kom lite rosa. Tanken som slog mig när detta onda kom var att nu fixerade sig nog lillbäsen...

Jag har fortfarande sjukt ont i hela bäckenet och SD med jämna mellanrum. Men sitter här på jobbet och håller minen. Just nu vet jag inte vad lillbäsen gör men h*n rör sig rejält på ngt sätt som är fruktansvärt obekvämt... funderar på om h*n strävar sig mer neråt... Förvånad Obekvämt och obehagligt...

• Tesdy

Jag kommer att plocka ut 7 dagar i veckan dom första två månaderna, sen skall jag se om jag kan minska i antal dagar per vecka. Fast jag är segstartad och kommer att posta inkomst brevet till FK först idag...

Så jag hoppas att bebisen stannar i magen ett tag till.

• Tesdy

Här är en till som sovit pissdåligt inatt. Sonen fick en ny säng igår (en loftsäng) och vaknade vid två tiden i natt. Bara det att när vi var på väg över till min säng så vaknade även dottern så vi låg tre stycken på min sänghalva i kanske en halvtimme, sen gav jag upp och gick och la mig i dotterns säng.

Magen är kass den med många besök på toa. Jag äter inte någon järntablett så det är nog snarare det att bebisarna trycker på våra tarmar som gör besöken flitiga.

Förvärkar har jag börjat få sen i söndags och det i samband med att lillbäsen trycker sig neråt vilket inte är så värst skönt. Så nu längtar jag till på torsdag när jag skall göra VUL igen för att se om moderkakan flyttat sig ifrån kanten lite mer.

Förut när jag skulle gå till skrivaren här på jobbet så var det precis som om någon stack en kniv rätt in i underlivet på mig. Ett rejält hugg så jag sa högt AJ och tvärstannade. Mina kollegor kollade på mig och började spåna på att nu går vattnet mm.

• Tesdy
    mijja12 skrev 2012-06-27 15:52:26 följande:
    Millas: nej jag har bara smort med lotion lite efter duschen inget annat. Tack så mycket

Fransyskan: tack ska försöka att släppa det
    Jag har inte ens smörjt mig med lotion och har kanske bara fått ett nytt streck sen dom senaste graviditeterna så det är hormonellt.
    Försök släppa detta hon är inte värd att lägga ner en tanke på, vilket pucko som Millas sa. Att hon får lov att jobba som BM med den attityden mot oss gravida.
  • Tesdy

Jag var hos läkaren på VUL idag och här är lite sammanfattning:
    Jag är i vecka 34+5 idag och det var som jag misstänkte, lillbäsen har sjunkit rejält. Jag berättade för läkaren att jag haft en hel del SD nu och att det trycker på neråt så hon passade på att kolla tappen när jag ändå skulle lägga mig i den där "bekväma" gynstolen.
    Tappen var oförändrad, gick fortfarande bakåt och jag var inte öppen ngt alls, men hon kände bebisens huvud.
    Sen när hon kollade med VUL så fick även jag se konturerna av huvudet.
    Moderkakan ligger vid sidan om utgången och hon såg inga som helst problem med att föda vaginalt så det känns helt underbart idag. Läkaren tittade i min journal och sa att allt ser verkligen ut som en toppen graviditet. Hon var på väldigt positivt humör idag.

Ingen av mina stora barn har fixerat sig innan FL men det vill tydligen denna lill* rackaren göra. Så nu hoppas jag att detta är ett tecken på att jag slipper gå hela vägen ut och slipper övertid. Inte för att jag hade ngn direkt övertid med dom andra två. Dottern BF+4 och Sonen BF+3.

Idag ville jag tydligen inte sova längre än till 4:40 så innan jag åkte till läkaren hade jag hunnit med att måla naglarna, på både händer och fötter (Tur man är vig ) samt duscha med bodyscrub samt en snabb liten ansiktsbehandling i ansiktet, lägga en snygg makeup och fixa håret lite extra idag. Allt utan att stressa.

• Tesdy
    bez imena skrev 2012-06-28 11:49:18 följande:
    Tack för tipsen om amn. bh:ar!!!

Låter härligt Tesdy, så du är en hot mama idag du :)
    Jag idag känner jag mig helt klart mer Hot än dom andra dagarna då man bara hinner ta mascara och det oftast på parkeringen på jobbet innan jag går in.
Svar på tråden Augustibebis 2012