• Tesdy

Augustibebis 2012

Godmorgon tjejer! Ligger här i sängen och lyssnar på mina barn som sover. Mannen ligger i dotterns säng och han lär nog vara rätt tung i huvudet som vissa andra män här inne idag! Dock var han inte överdrivet påverkad igår utan lagom. Han och hans kompis fick för sig att dom skulle ut igår så jag körde dom både dit till första stället och hämtade dom på centralen sen.

När vi väl kom hem så fick jag äta ett hamburgerbröd för att lugna magen. Hade mått illa sen jag och barnen gått och lagt oss.

Hittade nu på morgon för första gången en blöt fläck vid bröstet i sängen. Har läckt häxmjölk helt enkelt.

• Tesdy

Oj Ninime, då har jag nog "tabbat" mig idag. Har haft förvärkar hela förmiddagen och nu vid fyra tiden tog jag en panodil för jag hade ont i huvudet inte pga värkarna men dom dämpades ju i och med detta men nu börjar dom kännas igen.

Vad gäller gravkläder så äger jag bara ett par byxor och en renodlad gravtröja. Sen har jag lånat stora kläder av min mamma, men jag är sjukt less på allt så numera bor jag i ett par pyjamasbyxor och linnen när jag är hemma. Sista veckan på jobbet hade jag på mig ett par korta träningsbyxor vilket var skönare än gravbyxorna.

• Tesdy

Astro: vilken chock att få veta det när hon gått med detta en längre tid. Misstänker i alla fall att det är en längre tid eftersom hon tappar håret av behandlingen. Skickar lite styrke kramar till dig!

Ligger nu i sängen och inser att om jag skall kunna somna igen så måste jag gå upp och äta ngt. Magen skriker efter mat. Lillbäsen ligger och rör på sig där inne. Klockan tolv skall jag till BM igen hoppas att det blir sista besöket innan fl men sån tur har man väl knappast... Skall bli intressant och se om bebisen har fixerat sig eller ej. Hade ju en väldigt brännande känsla nertill i förrgår så man kan ju hoppas på detta.

• Tesdy

Idag har jag haft en låång dag. Hade besök hos BM kl 12. Mysigt tänkte jag och dottern hade tänkt följa med, men som tur var gjorde hon inte det utan stannade hemma och lekte med en kompis. Detta var tur för min BM hade svårt att lokalisera hur bebisen låg och efter en dubbel koll av ytterligare en BM så konstaterades det att bebisen ligger på tvären!! Så dom ringde till kk-akuten och jag fick snällt åka dit.
    Väl där och efter en braaa stund i väntrummet så fick jag komma in om denna BM började kolla med UL hur bebisen ligger och det var inte det lättaste då den inte gärna är still denna busen. Så det slutade med att ytterligare en läkare fick komma in och kolla!! Set konstaterades att bebisen ligger i instabilt tvärläge vilket slutade i att jag nu har en tid för igångsättning i v 39+2...

• Tesdy

Glömde skriva att det är planerat ett vändningsförsök i samband med att dom sätter igång mig. I och med att lillbäsen är så livlig som hen är så vågar dom inte bara ett vändningsförsök och sen låta det vara. Bebisen har haft huvudet neråt vi dom senaste fyra besöken men idag var det inte så som sagt.
    Hur ser jag på detta?? Med skräckblandade känslor måste jag erkänna. Jag har länge sett fram emot förlossningen och hoppats att mina förvärkar skall ge resultat men skulle dom ändras och bli riktiga värkar eller vattenavgång så är det snabbt som strand in för att kolla om det går att vända. Skulle dom inte nu lyckas med vändningen så blir det snitt vilket är något jag inte heller gärna vill. Men som ni skriver så känns det kul att veta att senast om två veckor så sniffar jag på min bebis.

• Tesdy

Ellenbmt: Shit vilken upplevelse. Jag tror inte heller att det är någon fara för bebisen eftersom det bara gäller nuläget. Håller alla tummar att din pappa klarar sig ifrån för mycket inre skador.

AR jag är idag i vecka 37+2.

• Tesdy

Jag köpte en bh i 90E men lär antagligen få köpa nya när mjölken runnit till. Den jag köpte får funka på bb och dom första dagarna.

• Tesdy

Fru Foxy: tack för din berättelse om din förra förlossning. Jag gör vändningsförsöket och igångsättningen i vecka 39+2 just för att dom är rätt säkra på att lillbäsen kommer att vända sig igen om jag inte gör båda delarna med en gång. Så jag skall komma fastande sa dom.

• Tesdy

Grattis Bella!

Spännande katten! Det måste ju vara på G nu för dig med så starka värkar som väcker dig!

• Tesdy

Grattis minstörstalycka till Welmer. Trådens första pojk!

Novaunique: lycka till imorgon den känsla du lär ha ikväll kommer jag antagligen också ha natten innan jag skall in och vända bebisen.

Nu ikväll är jag fruktansvärt snurrig det även nu efter middagen. tung i huvudet också. Ligger och tar det lugnt i soffan nu.
    Ja fattade det på BM igår att jag skall vara fastande ifall det blir ks!

Svar på tråden Augustibebis 2012