fru Elle skrev 2012-05-09 10:26:25 följande:
Lovisen1 har sett sånna skötunderlägg i några webbutiker, bland annat hos jollyroom.
Precis hemkommen från sjukhuset, var där och gjorde glukosbelastningen idag. Var inte direkt gott att på fastande mage dricka 3 dl rumstempererad sockerlösning. Hade varit så mycket bättre om de kunde serverat sockervattnet välkylt och smaksatt med något. Men nej klart det måste serveras så vidrigt som möjligt, blä. Kände mig lite yr efter 15 min. Hade fått en kudde och en filt och jag låg och vilade och läste lite tidningar under de två timmarna innan nästa prov skulle tas. Bebisen reagerade verkligen på sockerlösningen, måste fått en sockerkick så som den levde runt i magen. Provet var bra efter två timmar, hade sockervärde på 6,3 och det skulle vara under ca 8. Får tänka på att inte äta eller dricka något sött innan nästa BM-besök.
Var det ingen som hade tipsat dig om att ta med en helv citron att pressa ner för att får bort lite av den söta smaken? Det fick jag göra för åtta år sen i alla fall, vet inte om det har ändrat sig sen dess.