• Tesdy

Augustibebis 2012

Jag håller med dig Astro. Allt är obekvämt! Att ligga ner, att sitta upp att stå och att gå, jag blir grymt avis på er som går promenader. Tyckte nämligen att det var en bedrift bara att ta sig upp och ner till bilen nu när jag körde mannen till jobbet!

Så nu har jag krypit ner hos sonen igen i min säng och börjar redan få ont i höften igen efter knappt femton minuter...

• Tesdy

Ja ha, då var det dags igen. Vattninga flytningar... Satt och läste saga för sonen ute på altanen och kände hur det började sippra ur mig. Sen när jag läst klart så reste jag mig upp och japp jag hade lämnat avtryck på stolen.

Sen i morse så sträckte jag till ligamenten eller ngt på höger sida och där har jag nu haft ont i ett par omgångar nu sen jag började sippra. Har nu tvättat mig igen och bytt trosor samt satt in trosskydd för att se om jag märker hur mycket som sipprar. Blir ju lite orolig med tanke på att minsta vattenavgång så måste jag in til FL eftersom lillbäsen ligger på tvären som hen gör. :S

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Tesdy

Saftobulle: grattis till tjejen och vad skönt att ni fått komma hem ifrån neo. Lycka till med din behandling nu så ska du se att du blir frisk och stark!

• Tesdy
    Ellenbmt skrev 2012-07-25 08:17:58 följande:
    Ninime- jo fast tar det 20 och ni är sena hade jag med varit nervös, men det är bara å knipa! ;)
    Vi har ju drygt en timma in, och sist kände ju jag inte ens av de första 4cm öhvt! Usch, men jag ska tjata lite på min bm ska dit på fredag, se om hon kan säga något tryggande...
    Tror att min ligger på tvären igen, eller så är den enorm, har kvar trycket neråt men det är två knytnävesstora knölar på vardera sida under revbenen....?
    Det är precis så som jag känner. Två knytnävesstora knölar på vardera sida under revbenen och magen ser sjuk ut vid en sammandragning. Men jag har även som du igår haft en hel del tryck neråt. Är orolig att hen försöker boxa sig ut med händerna, för fötterna (tror jag) har jag känt längt ut på höger sida till och från igår.

I dag gick jag ut ur sängen första gången vid 7:20 så jag har faktiskt fått sova. Däremot så har jag ont i halsen idag vilket jag absout inte vill. Hinner inte med att bli sjuk nu!!
  • Tesdy
    Tina426:
    För 2 veckor sedan tittade min Jolene ut i v.35+1..
    Allt har gått bra, dock 1 veckas sjukhus vistelse med sondmat!
    Väger idag 2770 en stark och pigg tjej!!
    Grattis till Jolene!
    Naimis:
    09.12 kom vår lilla kille. 3410 g och 52 cm, 2 dagar innan Bf.
    Började klocka värkar vid midnatt, 7-8 min mellan. Sov 1,5 timme, sen klockade jag lite till då 5 min mellan. Ringde efter barnvakt, ringde DS och innan vi hann åka var de 4 min mellan.
    03.45 var vi inne på FL, värkarna kom mer sällan och jag var bara öppen 2 cm och tappen var fortfarande 2 cm. Efter legat med ctg ett tag börjar promenerandet. 07.15 är jag öppen 4-5 cm och värkarna kommer med 4 min mellan. 08.30 går vattnet är då öppen 6 cm, sen går de så fort att BM inte hänger med.
    Förlorar dock en del blod och blir kvar på FL till kl 13.30.

Grattis Naimis till prinsen!
    Maaya:
    Jag är helt uppe i varv nu o panik fixar det sista hemma så allt är perfekt när bebis kommer men tänkte endå uppdatera er vad som händer ;) jag är ju på kontrol på sjukhuset varje dag nu pga havandeskapsgörgiftning ( har en väldigt lindrig sådan o känner inte av den) o eftersom jag är fullgången nu (v.38 + 3) så är det prat om igångsättning nu i slutet av veckan :D men det kanske inte behövs för i morse gick slemproppen, har haft "mensvärk" sen igår, 1 cm kvar av livmodertappen o idag när dom kolla så var jag öppen 3 cm :D Den här veckan har jag med stor sannerlighet min bebis
    Spännande att det händer mycket nu.
    Tjockisbullen:
    Grattis Naimis! 
    Vår "lilla" kille ska få titta ut redan imorgon med igångsättning eftersom han idag på TUL beräknades till 4,2 kg REDAN så fick tid för igångsättning redan imorgon efter 09.00 på morgonen!
    Håll tummarna för oss! 
    Spännande Tjockisbullen. Lycka till i morgon.
    Karo77 skrev 2012-07-25 18:59:02 följande:
    Var hos bm idag: 37+4 ,bebis 3500g och fixerad. Mycket kraftiga sd och oppen 1cm. I morgon kvall blir jag inlagd pa bb for att bli snittad fredag morgon!!!!!! .
    Lycka till på fredag Karro!
    Noli skrev 2012-07-25 19:38:33 följande:
    Grattis till de nyanlända trådbebisarna! Håller verkligen tummarna att det ska sätta igång på riktigt snart för er som har det kämpigt med krämpor och annat, det måste vara oerhört jobbigt att dras med återkommande förvärkar som luras och har sig.

Tjockisbullen och Karo77: Vi verkar bli en liten skara som får träffa våra små inom de närmaste dagarna så jag passar på att önska er stort lycka till! Själv är jag toknervös och extremt förväntansfull på samma gång inför morgondagens snitt. Lär inte bli mycket sömn inatt...!

Åh ännu ett snitt imorgon. Lycka till Noli.
  • Tesdy

God morgon!
    Grattis Albasmamma till er Dante.

Här är så varmt i sovrummet att jag snart inte vet vart jag skall vända mig. Funderar på att gå upp, men det är nog lika varmt överallt i huset kan jag tro. Trots att jag vaknat i natt och har fått äta lite vitt bröd för att lugna magen så känner jag mig inte jätte trött! Men det kommer väl...

• Tesdy

Åhh grattis Sally vad härligt att fixa körkortet nu innan bebisen kommer. )

• Tesdy

Grattis Tjockisbullen till Nelson. Hua låter som en tuff förlossning men det måste vara skönt att det är över och att du har honom hos dig.

Jag har lyckats att sträcka ena vaden nu. Har haft som träningsvärk i vaden i två dagar och nu idag så skulle jag stretcha ut den lite och då small det till rejält och sen dess har jag svårt att stödja alls på den.
    Innan detta idag så var jag på mitt sista besök hos min BM. Bebisen ligger fortfarande i tvärläge men något som var lite kul var att min BM lät mina barn inte bara få lyssna på bebisens hjärtljud utan även på mina. bebisen hade 142 och jag hade 71 så jag hade precis hälften mot vad hen hade.

• Tesdy

Sommaren; jag skrev inför min första förlossning att jag absolut INTE skalljag EDAmen tillslut blev det den i alla fall och det är inget jag ångrar för fem öre utan ville gärna ha det även på den andra men där ville BM ta hål på hinnorna innan och sen göra bedömning om EDA. Men 25 minuter senare var sonen ute och jag fixade den med bara lustgasen.

Nu har jag äntligen fått svalka ner denna svullna kropp! Jag hoppade/gick ner i poolen här hemma. Har en med stålställning som är 3,6 m i diametern och 0,76 djup. 21 grader och det var helt ljuvligt,

Svar på tråden Augustibebis 2012