Tina426:
För 2 veckor sedan tittade min Jolene ut i v.35+1..
Allt har gått bra, dock 1 veckas sjukhus vistelse med sondmat!
Väger idag 2770 en stark och pigg tjej!!
Grattis till Jolene!
Naimis:
09.12 kom vår lilla kille. 3410 g och 52 cm, 2 dagar innan Bf.
Började klocka värkar vid midnatt, 7-8 min mellan. Sov 1,5 timme, sen klockade jag lite till då 5 min mellan. Ringde efter barnvakt, ringde DS och innan vi hann åka var de 4 min mellan.
03.45 var vi inne på FL, värkarna kom mer sällan och jag var bara öppen 2 cm och tappen var fortfarande 2 cm. Efter legat med ctg ett tag börjar promenerandet. 07.15 är jag öppen 4-5 cm och värkarna kommer med 4 min mellan. 08.30 går vattnet är då öppen 6 cm, sen går de så fort att BM inte hänger med.
Förlorar dock en del blod och blir kvar på FL till kl 13.30.
Grattis Naimis till prinsen!

Maaya:
Jag är helt uppe i varv nu o panik fixar det sista hemma så allt är perfekt när bebis kommer men tänkte endå uppdatera er vad som händer ;) jag är ju på kontrol på sjukhuset varje dag nu pga havandeskapsgörgiftning ( har en väldigt lindrig sådan o känner inte av den) o eftersom jag är fullgången nu (v.38 + 3) så är det prat om igångsättning nu i slutet av veckan :D men det kanske inte behövs för i morse gick slemproppen, har haft "mensvärk" sen igår, 1 cm kvar av livmodertappen o idag när dom kolla så var jag öppen 3 cm :D Den här veckan har jag med stor sannerlighet min bebis
Spännande att det händer mycket nu.

Tjockisbullen:
Grattis Naimis!
Vår "lilla" kille ska få titta ut redan imorgon med igångsättning eftersom han idag på TUL beräknades till 4,2 kg REDAN så fick tid för igångsättning redan imorgon efter 09.00 på morgonen!
Håll tummarna för oss!
Spännande Tjockisbullen. Lycka till i morgon.
Karo77 skrev 2012-07-25 18:59:02 följande:
Var hos bm idag: 37+4 ,bebis 3500g och fixerad. Mycket kraftiga sd och oppen 1cm. I morgon kvall blir jag inlagd pa bb for att bli snittad fredag morgon!!!!!! .
Lycka till på fredag Karro!
Noli skrev 2012-07-25 19:38:33 följande:
Grattis till de nyanlända trådbebisarna! Håller verkligen tummarna att det ska sätta igång på riktigt snart för er som har det kämpigt med krämpor och annat, det måste vara oerhört jobbigt att dras med återkommande förvärkar som luras och har sig.
Tjockisbullen och Karo77: Vi verkar bli en liten skara som får träffa våra små inom de närmaste dagarna så jag passar på att önska er stort lycka till! Själv är jag toknervös och extremt förväntansfull på samma gång inför morgondagens snitt. Lär inte bli mycket sömn inatt...!
Åh ännu ett snitt imorgon. Lycka till Noli.