• Tesdy

Augustibebis 2012

Dags att ta klivet in här... Är idag i vecka 9+2 och är beräknad till den 3 Augusti.
    Det är mitt tredje barn och även en liten sladdis. ;) Sonen min kommer att hinna fylla åtta år innan guldklimpen tittar ut.

Jag var och gjorde VUL igår men missade att be om kort på klimpen, men hjärtat slog fint och h*n såg alldeles ljuvlig ut. Hjärta

Det är ingen som vet om graviditeten mer än min allra bästa vän samt mina föräldrar, vill nog gärna hålla det hemligt ett tag till.

Jag har läst här ett tag och sett att ni pratat lite om träning bla. Jag är Indoor Walking instruktör och kommer att hålla ett pass i veckan så länge det bara går. Sen skall jag även köra lite styrka för ryggen.

• Tesdy

Jag har precis bytt till ett toppen jobb, men fick fast anställning med en gång samt att jag hoppas att min chef som själv har mindre barn har förståelse den dagen jag kommer att berätta hemligheten.

Just nu är det lättare att gömma det hela för nu mår jag inte illa längre vilket jag gjorde ett par veckor. Skall försöka vänta in i det längsta innan jag avslöjar mig här. Flört Har ju bara jobbat sen mitten av September.

• Tesdy

Snacka om hormoner grinade när kompisens lillasyster sjöng i The Voice och lite till när Carola valde henne. Annars så har jag varit yr och illamående under dagen vilket var jobbigt när man gick runt i affärer. :( Men det gick över precis innan jag höll mitt Indoor pass men vad jobbigt det var att träna! Flåsade som en gris och hade spagettikropp efteråt... Fick lite växtvärk i magen nu efter passet.

• Tesdy
    villnu skrev 2012-01-06 22:02:05 följande:
    Jag grinade också (om det var hon blonda?!). Och jag känner henne inte :)

Ja det var hon den blonda. Så otroligt duktig! Jag har samma bh storlek som innan, men jag är tacksam för det då jag idag har 80F, vill inte gärna ha större!
  • Tesdy

Jag fryser också konstant, har en värmefilt ovanpå mitt täcke. ;)

• Tesdy

Snacka om snabba ombyten i tillståndet!! Satt i soffan och började må illa igen, tog en macka för att lugna magen, men det slutade med att jag fick ta av mig min bh då den tryckte mot magmunnen och sen vandra fram och tillbaka i huset. Har även svält upp som en spärrbalong och ser nästan höggravid ut även nu när jag ligger ner står magen rätt upp. :) Hoppas det lugnar sig snart så jag kan sova! Är jätte trött då jag såg på ishockey inatt. ;)

• Tesdy

Det här med yrsel det får jag titt som tätt, men igår efter att vi hade haft det lite mysigt mannen och jag så skulle jag sätta mig upp i sängen och shit helt enkelt. Allt bara snurrade och jag trodde nästan att jag skulle svimma.

Sen på kvällen när jag skulle laga mat efter mitt Indoor pass så lutade jag mig mot köksbänken och det kändes som om hela bänken flyttade sig. Otrevligt...

I övrigt har jag börjat få ont i halsen och fått lite hosta. :( Vill inte vara sjuk... Men nu har jag i och för sig uppehåll i träningen och har mitt nästa pass först den 22 januari så det känns som om jag har nästan två veckor på mig att kurera mig. :)

Jag vill också veta angående bläckfiskringar, det är ju bara sååå gott.

• Tesdy
    sommar83 skrev 2012-01-09 11:16:31 följande:
    Bullen - Ang ditt foto från kurslitteraturen så kan jag säga att när vi skulle bli utskrivna från bb så stod vi och plockade ihop våra saker och in i rummet (hade en "4-sal") kommer en nybliven mamma i 20-25 års åldern med sitt lilla barn. Hon var ensam och barnmorskan gick inte därifrån utan gjorde väldigt mkt med barnet. Sen la hon barnet på skötbordet, vi delade på ett i rummet och det stod precis bredvid mitt sängbord. Vi hade skynke, men eftersom vi höll på att packa så såg vi barnet ändå. Det låg och skakade och vi förstod inte varför tills BM frågade hur mkt hon rökt, och hon hade "bara" rökt 1-2 paket om dagen. Bebisen hade sån abstinens. Min sambo tog väldigt illa vid sig och tar upp det till o från än idag om hur ledsen han blev. Jag fann inga ord. Och lika förstummad har jag blivit då jag på mitt tidigare jobb på förlossningen på DS såg hur placentan hos en mamma som rökt mkt var alldeles mörkgul av all nikotin. Den som ska vara röd som en färsk köttbit. Vidrigt.
    Hur kan man göra så mot sitt barn?? Snacka om egoistiskt...
  • Tesdy
    05091112 skrev 2012-01-09 12:24:01 följande:
    Nej förlåt jag har noll tolerans, jag slutade tvärt när jag plussat med nr 2 och 3 och efter trean började jag aldrig igen (sitter ju nu rökfri i väntan på 4an )

Och så, på tal om annat, så har jag insett att lillebror använder endast min tutte på natten som napp.
    Han tar tre tag, pluttesmå o sen somnar han en ha nhåller ett sånt djävulskt hårt tag. Så efter 20 minuter så kommer mjölken ändå.

Provar ikväll med TVÅ flaskor välling. En vid 20 och en vid 21.30.  
    Min son hade mig som napp också och han vägrade flaskan, vilket inte var en hit alls vill jag lova. Så vi hade två rent ut sagt jävulska nätter då jag inte fick vara i närheten av sonen för att han skulle ta flaskan. Sen blev det mycket bättre. Skrattande
  • Tesdy
    Augustimamman skrev 2012-01-09 14:13:07 följande:
    Är det nån som har rest (flygit) långt de sista veckorna i graviditeten? Vi funderar på att boka en resa till NY i början av maj (då är jag i v 26-27). Känns som det inte borde vara nåt problem men vad vet jag? Bebisen kanske blir orolig av lufttrycket eller så kanske man inte orkar med nån resa just då. Nån med erfarenheter? Mannen är eld och lågor och vill boka redan ikväll...
    Inte så sent, men det skall inte vara några problem med flygningen i vecka 26-27.
    Jag var i vecka 18 när jag flög med sonen.
    Med denna graviditet har jag än så länge bara varit i vecka 5+3 ;) Får se om det blir fler flygningar mellan GBG-STHLM innan BF.
Svar på tråden Augustibebis 2012