• Tesdy

Augustibebis 2012

Stackare katten! Själv ligger jag i sängen och lyssnar på min sons lugna och harmoniska andning. Så rogivande synd bara att jag inte kan sova.

• Tesdy
    NiniMe skrev 2012-06-18 10:58:04 följande:
    Fasen jag har fått tryck mot stjärten, känns som jag behöver bajja hela tiden hahaha, e detta normalt?
    Låter ju inte helt normalt. Jag själv är öm i hela baken och det känns som om jag suttit på ett stenblock i en veckas tid utan att resa mig.
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Tesdy
    NiniMe skrev 2012-06-18 12:41:00 följande:
    Jag vetitusan vad som händer med mig, har haft en del mensvärk och sammandragningar sen igår morse, nu känns det som hjärtat slår i 190, ni vet som om man hör hjärtat när man ligger ner.. Känner mig konstig och illamående... Var upp sen 4 imorse, ingen ro att sova, nu när jag ska försöka vila så kommer jag inte till ro riktigt Obestämd
    Har du klockat dina sammandragningar?? Kanske rent av att kroppen som ställer om sig inför förlossningen.

Spännande..
  • Tesdy

Jag har sovit riktigt jäkla illa inatt så jag är som ett vrak här på jobbet idag... Vaknat minst en gång i timmen, varit uppe på toa två gånger, jag brukar aldrig brukar behöva gå på toa på nätterna. Var jätte öm i magen hela kvällen igår och fram till två tiden i natt. Sen lyckades jag faktiskt sova i ca två timmar oavbrutet och vaknade till, sen kunde jag dock inte somna om så jag har varit vaken sen kvart i fem. Ställde mig och vek tvätt...

Mannen har inte han heller sovit bra i natt. Han var fortfarande vaken när jag var uppe på toa vid två tiden sen när jag vaknade sista gången så var han inte kvar i sovrummet utan hade gett upp och lagt sig i soffan.

• Tesdy
    NiniMe skrev 2012-06-18 13:03:20 följande:
    Prata precis med 1177 och hon ville jag skulle ringa 112 och ta ambulansen in, men så akut känns det inte.. Men mannen är påväg hem nu så kör vi in sen... Det skulle inte vara förlossningen utan akuten, så dom tar prover osv... Usch jag börjar nästan gråta när dom säger så.. Ringde min syster och sa till henne att hämta mina små pojkar på dagis sen, och då brast de Gråter
    Styrkekramar till dig. Hoppas det går relativt snabbt för er på akuten och att ni slipper sitta och vänta.
  • Tesdy

Jag tränar inte längre, har inte gjort det sen slutet av april. Jag är instruktör i Indoor walking och detta gick kanon bra att träna om det inte var för att jag fick väldigt mycket sammandragningar efter att vi röjt hemma för att eventuellt sälja huset. Nu kan jag knappt gå från bilen till kontoret på ca 500-600 meter utan att få sammandragningar och tryck mot fogarna.

Fast jag tog min kära lilla Kettlebell i morse och tränade armarna lite i alla fall. Efter att pratat om sladdriga armar med dottern. Hennes lärare har tydligen väldigt dallriga gäddhäng. (men hon är trots allt numera pensionär)

Vad gäller vilken träning man kan träna som gravid så kan man ju alltid köra med styrka för ben, armar och gärna rygg. Dock får man se till att man inte kör ryggövningar som kopplar in för mycket av magen. Sidomusklerna på magen är inte fel att träna heller. Tränar man på gym kan man alltid rådfråga personalen efter tips på övningar.
    Det viktigaste när man tränar som gravid är att lyssna på kroppen!!

• Tesdy
    Albasmamma skrev 2012-06-19 13:21:41 följande:

Jag ska flyga imorgon och tänkte på det du skrev Sommaren, är det okej att gå igenom metalldetektorn?

Idag har jag varit till frissan och klippt mig, så skönt att iaf få känna sig fin i håret när man annars känner sig som en flodhäst :) Jag längtar också till hösten då ska jag börja jobba igen och styrketräna. Har inte alls tränat under denna graviditet så jag imponeras av er som fortfarande håller igång!

Jag jobbar på airside på Landvetter Flygplats och går igenom metalldetektorn varje dag och det är inte värre att gå igenom dessa än att gå förbi larmbågarna i affärerna. Men min kollega kollade upp detta åt mig och jag har rätt att be att få gå vid sidan om, men då måste jag visiteras och det får ju bara ske av kvinnor på oss kvinnor. Tyvärr är det inte alltid att det finns en kvinna genom centralvakten som jag passerar på dagarna så då kan man få vänta en rejäl stund så jag går hellre igenom bågen än att vänta.
  • Tesdy
    Karo77 skrev 2012-06-19 13:29:45 följande:
    Hejsan tjejer! Har varit hos BM och fatt snitt datum 02/08 !!!! Bara 44dagar kvar!!! Ar i vecka 32 (31+5)och! Vagen visar +13kg Med SF 34
    Härligt med ett datum. Då får du snitt dagen innan jag är planerad att föda. Jag har med andra ord 45 dagar kvar.
  • Tesdy
    Blomsterfröna skrev 2012-06-19 22:20:28 följande:
    E en tjej som behöver hjälp med dessa bokstäver. Det e något man använder på sommaren. Kan ni ordet?

KEBRADTAD
    Hade det varit ett D mindre hade det kunnat vara BADKARET. Nu får jag inte ihop det... :(

Ilningar har jag också och min lillbäse ligger också med huvudet neråt så jag hoppas att h*n börjar sakta men säkert att fixera sig. Huvudet var ruckbart nu senast hos BM.
Svar på tråden Augustibebis 2012