• Gadget

Augustibebis 2012

Sommaren12 skrev 2012-02-10 09:20:19 följande:
    Gadget: hittade en fin klänning i just färgen korall på Asos! :) finns på topshop med tror jag. :)
    Novalina: tja, kostar lika mycket som annat på samma sida. Det var åtta plagg för den pengen. Finns såklart saker man kan köpa på vanliga avdelningar, har ett par sommarklänningar skurna under brösten som nog blir perfa och många tröjor funkar ju med. Däremot gillar jag inte a-formen, tycker man ser ut som ett tält i det. Och tyvärr är ju många gravidkläder gjorda så. Vill ha tajta kläder som framhäver magen!
    Har med köpt två mammabyxor på h
    Åh tack, ska kolla Asos.
  • Gadget

Babymarie: visst ska man tänka på att äta näringsrikt, men en skräpdag skadar inte. Och grädden till semlan är ju full av kalcium.

• Gadget

Tänker att den här törsten vissa skriver om och huvudvärken andra skriver om hänger ihop. Ni med huvudvärk, dricker ni ordentligt?
    Jag märker framförallt på morgonen att jag är helt uttorkad.

Millas: jag har också fläsk på magen, men ser ju ändå att magen som du skriver ändrat form och blivit större även om det är svårare att se exakt vad som är bebisen. Men jag myser med min stora mage och tänker att oavsett om det är fläsk eller bebis så beror det på graviditeten.

• Gadget

Jag är också galet torr, men det brukar jag vara den här tiden på året när det är kallt ute så jag vet inte om det är det eller om det är graviditeten. Men å andra sidan kliar brösten något fruktansvärt och det brukar de nog inte göra. Men ryggen brukar klia så här års. 

• Gadget

Lolli87: kolla vår bildtråd och jämför magar. Länk i trådstarten. Det verkar väldigt olika, endel har stor mage och hos vissa syns det inte alls.

• Gadget

Sommaren12: hoppas din huvudvärk går över, låter inte alls kul. Tror jag har läst dock att man tom kan få migrän som gravid även om man inte brukar ha det. Hoppas det inte gäller dig utan är något tillfälligt.

Är det fler än jag som är galet kissnödiga? Efter 45 min känns det som om jag ska kissa på mig nästan, så går jag på toa och det kommer inte mycket alls. Trycker livmodern redan mot blåsan så pass?

• Gadget

Min mätte 62 mm när jag var i v 12+1 vilket läkaren (och maskinen) hävdade motsvarade 13+0 vilket jag tycker låter konstigt när jag jämfört med andra i tråden.

• Gadget
    Sommaren12 skrev 2012-02-15 17:19:27 följande:
    Fru Elle: sist jag var hos frissan bad jag henne lägga en färg som var så nära min egen som möjligt, sen har jag inte färgat det. Nu har jag ca 4 cm utväxt och färgen är så trist. Hade kunnat leva med det men nu kom ju massa vita hårstrån på köpet. Var så skönt att sluta med färgandet men nu vet jag inte... :/
    Jag försöker hålla mig från att färga, men har också en rätt trist utväxt så jag får se hur jag gör. Vi kommer troligen gifta oss, väldigt enkelt men ändå, innan sommaren och då skulle det vara skönt att slippa en utväxt.
    Men jag tänker att fostret måste varit mer känsligt i början när grund lades för allt, fast det har jag förstås inga belägg för. 
  • Gadget
    Stövelkatten skrev 2012-02-16 12:46:28 följande:
    Usch, jag oroar mig en del. Nu mera känner jag inte av bebisen alls. Möjligen så lite som första veckorna, men det kan vara gaser också. Jag hör ju hjärtat med känner ingenting. Magen har inte vuxit något heller. Någon annan som känner igen sig? Obestämd Blir lite orolig för min lilla bebis. Tycker jag är så sent nu att jag borde känna bebisen ordentligt. Eller åtminstone inte så att känslan försvinner.
    Jag har ju inte känt bebisen än alls, så svårt att jämföra där med mig. Däremot tycker jag inte magen har vuxit något sista tiden. Men jag tycker det känns som om svullnaden har gått ner lite, den står ut mindre ovanför magsäcken och kvar är det som var längre ner vilket jag gissar är mer bebis än luft. Så kanske är det så att i samband med att svullnaden har lagt sig känner man inte att magen växer.
    Men nu ska ju vara en stor tillväxtfas i ett par veckor för oss här fram emot v 20 om jag förstått det rätt så jag tror mer att magen kommer formas och kanske bli lite hårdare nu för oss som fått mage tidigt.
    Hör du hjärtat behöver du säkerligen inte oroa dig. 
  • Gadget
    Sommaren12 skrev 2012-02-16 16:11:12 följande:
    ...och en fråga till; vad hette den där dokumentärserien i tre delar som vi snackade om för ett tag sedan? Första delen handlade om hur barn blev till, spermierna och ägget osv. Hittar inte resten på svt nu. För visst var det väl tre delar?
    Menar du det från vetenskapens värld? Som jag blev så sur över för att jag inte fick titta på från Tyskland... {#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden Augustibebis 2012