Augustibebis 2012
Ja det måttet kan väl stämma hyfsat, men konstig bm du har hon borde ju fatat att du menade sf måttet när det är det enda de mäter! ;)
Ja den är i framvägg, och jag fick en ordentlig smäll på magen för nån månad sen som har gjort mig mer nojig at den kanske skadades då..
Jag vet förra gången tänkte man inte så mycket på vad som kunde gå snett, men nu när man har lyckats få ett friskt barn där allt gått bra känns det lite som att sån tur kan man ju inte ha två gånger.. !
Alltså jag förstår mig inte på alls hur ungen ligger just nu.. nånting hårt trycks ut ibland över naveln och vad jag kan känna måste det vara huvudet. Samtidigt är det mest rörelser uppåt, till vänster o naveln men inte sparkar utan mer buffar. Ibland kommer det nåt nere till vänster om naveln som är mer kickar.
Undrar om hon ligger och boxas måntro?! :)
Och jag ÄLSKAR att vara gravid haha, sån skillnad det kan vara =)
Upptäckte igår samma sak, vårtgårdar som tefat och helt utspända, fanns inte en enda sån där "plutt" kvar =) Inte så snyggt med vårtgårdar på 8-9 cm diameter men men
Jag har med tänkt dricka hallonbladste men tänker börja först sista månaden. Tänker göra allt som är möjligt (dvs typ bara det ;) ) För att försöka få en bättre förlossning denna gången.
Ang sambos....
Min sambo brände ut sig ordentligt för några år sen (när vi väntade dottern) och har varit på väg flera gånger efter det. Det humöret han har då är inte att leka med. Såååå många gånger jag gråtit och haft lust att lämna honom skulle jag inte kunna räkna på båda händerna.
När allt är fel, men kan ha fel tonläge på ett ord, råka be att han sätter in tallriken i maskinen, allt möjligt och man får en utskällning som grannarna skulle höra är inte så kul..
men det gäller att hålla i, komma ihåg att det bara varar en period och sen är han helt underbar egentligen. Han är världens bästa pappa, men graviditeten är han inte så insatt i. Vill tex inte så ofta känna på magen när det rör sig osv, trist såklart tycker jag, men vill han inte måste jag ju respektera det.
på tal om rörelser : hoppas INTE ungen har börjat med en ny rutin som kommer hålla i sig när den är ute - igår kväll var den igång och sparkade och bökade mer än 5 timmar i sträck!
80 dagar kvar .harregud det var ju alldeles nyss det var 100!!
Ang det där med sperman och sätta igång: Det finns ett ämne i sperma som är samma ämne som finns i igångsättningsgelen, men för att komma upp i samma mängd/koncentration som är i gelen krävs 4 liter sperma så det gäller att ligga mycket!
Eller börja spara i en burk redan nu?! haha nej usch fy vad äcklig hihi!
Jag tror egentligen inte alls på såna där "komma igång" tips, ungen kommer när den är redo men sen att man kan få en bra anledning att äta nutella och ananas utan att folk säger nåt är ju bara ett stort plus :D