• anneh

Augustibebis 2012

Ang moderskapsintyg och FK, jag har redan skickat in papper om inkomstutredning trots att jag inte får mitt moderskapsintyg förän den 2 april. Det gick så bra att skicka in det sen sa FK. Tycker om att vara ute i god tid om det skulle strula, samt att jag vill ha min sgi och fp fastställd då jag snart ska ansöka om graviditetspenning.

• anneh

Åh vad svårt det var att få tag i babyboxen från kronans droghandel! Slut i kungens kurva och västberga.. Fick tag i den sista i liljeholmen.. Phuuu! Tydligen skickas det inte ut fler till butikerna på ett tag nu :/

• anneh

Eightythree: jag vill bara ha lustgas, men är beredd att prova eda om det blir väldigt utdraget..

• anneh

Då har jag varit hos barnmorskan, tog inte mer än 20min ungefär. Fick massa papper, bl.a moderskapsintyg att skicka in till försäkringskassan..

Sen togs det prover:

Blodsocker 5,4
    Hemoglobin 109, ferritin 40.
    Måste börja äta niferex.
    Blodtryck 120/70.

Fick även veta min blodgrupp, som är A, RhD pos.

Sen lyssnades det på hjärtljud, och dom låg på 143slag/min.

Nästa besök blir om en månad igen, och då skulle man börja mäta magen :)

• anneh

Jguz: hmm, bra ferritin vet jag inte.. 100? Hon tyckte iallafall att mitt var lågt..?

• anneh

Lovisen01: vet du vad ni väntar för kön? Tänkte om det där med hjärtljud kan stämma..

• anneh

Emelieofgbg: ah, 142.. Min bebis hade 143 idag, och jag spekulerar ang könet då jag inte vet :D

Vet du?

Svar på tråden Augustibebis 2012