• anneh

Augustibebis 2012

Albasmamma: Okej, men vad skönt. Jag är livrädd för att min BM kommer gnälla på mig ang vikten, har en känsla av att hon kan vara sån då hon undrade om jag ätit massa godis en gång när mitt blodsocket låg på 5,4.. Nåja, får väl bita ifrån.

• anneh

Ang kramp så har jag även (förutom magnesiumbrist) hört vätskebrist, och det stämde på mig.

Så drick mkt vatten!

• anneh

Woho, fick tillbaka beslut om gravpenning idag från FK, jag blev beviljad! Så nu jobbar jag bara maj ut! :D

• anneh

Nån mer som är kommunalt anställd? Glöm då inte att kolla upp er rätt till föräldrapenningstillägg! Det betalas tydligen inte ut automatiskt på alla arbetsplatser..

• anneh

Det är ett tillägg som betalas av atbetsgivaren..

Hittade den här infon..

Man ska ha varit anställd i minst 365 dagar före ledighetens början. Det betalas ut en gång per födelse i samband med ledighetens början. Förutsatt att ledigheten varar 150 kalenderdagar eller längre och beräknas på aktuell månadslön enligt följande:
    10% av arbetstagarens fasta kontantlön om at varit anställd 365 men inte 730 kalenderdagar sammanhängande.
    20% av at:s fasta kontantlön om at varit anställd minst 730 dgr sammahängande.

• anneh

7ehimlen: tror bara det gäller kommun, landsting.. Om man är statligt anställd får man det också..

Svar på tråden Augustibebis 2012