• anneh

Augustibebis 2012

Lilja85: vadå för garantier? :)

• anneh

Lilja85: ahh, misstänker att det var meningen att du skulle svara på inlägget om babyskydd, hihi!

• anneh

NiniMe: såg inte ditt svar ang niferextabletterna förän nu.. Har du nåt tips på vad man kan äta istället? Eller ska man stå ut och köpa typ lactulos också?

• anneh

Ullis: nja såvitt jag vet måste man dricka så mycket blutsaft för att få i sig samma mängd järn som niferextabletterna innehåller..
    Tänkte om det finns nån tablett som är liite snällare mot magen, eller vad man kan göra för att hjälpa magen på traven lite..

• anneh

AE84: fast nja, blutsaft är för klent tror jag, enligt doseringanvisningarna ska man dricka 20ml om dagen, och då får man i sig 20mg järn. Det är som vilka vitamintabletter som helst. Och jag ska få i mig 100mg järn om dagen..

• anneh

LiJon: Du skickar in moderskapsintyget, då får du papper om inkomstutredning för din föräldrapenning, det pappret ska din arbetsgivare fylla i.

På FKs hemsida finns papper om graviditetspenning (2 delar, en som du ska fylla i och en som din arbetsgivare ska fylla i) så det är bara och skriva ut och skicka in. Tänk på att det är 30 dagars handläggningstid på graviditetspenning, så skicka in dom papprena i god tid, jag gjorde det för 2 veckor sen så att man slipper tänka på det.

• anneh

LiJon: det går alldeles utmärkt. Jag gjorde faktiskt så att jag skickade in ansökan om gravpenning först av allt, sen inkomstutredningspapper, och allra sist moderskapsintyget (det fick jag för en vecka sen).
    Så det blev inskickat i HELT fel ordning, men det spelar ingen roll egentligen :)

• anneh

Albasmamma: Vad tyckte din BM om din viktuppgång? Jag har gått upp samma och har lite ångest..

Svar på tråden Augustibebis 2012