• 7eHimlen

Augustibebis 2012

RockTheRebell skrev 2012-07-03 11:43:36 följande:
    Mycket smart 7e himlen ^^ inte köpt babyskyddet eller sängen, eller kläder än. Men då behöver jag inte köpa massa mössor.

Hihi :P ibland får man ju till det :P
    livelovelaugh skrev 2012-07-03 12:38:42 följande:

För vran del är det snart hemgång :O Z ammar fullt nu och slipper sonden till helgen, det vi väntar på är att hon slutar dippa i pulsen, hon har igår fått slippa medicinen för det igen så nu väntar vi. Klarar hon det får vi åka hem! iadg vägen hon hela 2005g! 
    Åh vad härligt att allt ser bra ut, hoppas ni får komma hem snart o boa in er som familj :D
  • 7eHimlen

Fransyskan - min lillasyster är oxå liten och nätt (40 kg, ca1,64) och hon fick göra TUL. Där sa de att dotterna skulle väga över 4 kg vid BF, men hon kom två veckor sent o vägde 3650, så du ska nog inte vara orolig! O dessutom, som flera andra skrev - 4kg är ju ijngen jättebebis!

Är det nån som vet något om stamcellsdonation? Kan man ändå göra sen avnavling, eller hur går det till?     

• 7eHimlen
    Sandra1983 skrev 2012-07-04 20:17:10 följande:
    7e himlen Man kan tyvärr inte donera och ha sen avnavling. Vill man donera ska de helst klippa navelsträngen innan barnet tar sitt första andetag. Fråga på det sjukhus där du tänkt föda om de ens har möjlighet att ta emot blodet om du vill donera. Här i GBG har de en spännande policy som är att ett av sjukhusen alltid har sen avnavling och där går det inte att donera och det andra sjukhuset har alltid tidig avnavling (om du inte begär annat).

Strangeryoutwo Yes, du ska ringa koordinatorn. 031-343 12 50 Glad
    Tack för svaret! Jag är ju inte ens säker på att jag kan donera iom att jag äter blodförtunnande, men ville ändå veta vad som gällde. Nu tycker jag det känns som att det är viktigare med sen avnavling, så min son får sitt blod, än med donation, men ska fråga BM på nästa besök vad hon rekommenderar. 

Sommaren12 - GRATTIS!!! Äntligen rätt delar, gud vad glad du måste vara!!! Hoppas ni får nån sorts kompensation för detta oxå, men viktigtast är ju att ni fått rätt vagnsdelar!! Snygg är den ju oxå! :D  
  • 7eHimlen

Hmm.. precis nyss hände nåt skumt. Livmodern liksom drog ihop sig/krampade, ca 10sek x2, sen slutade det. Ont gjorde det iaf, även om det gick över snabbt. Är det sammandragningar eller förvärkar eller vad? Har haft så tidigare men då bara efter att jag ansträngt mig. Idag har jag iofs stått mkt, men bara sorterat papper och det är ju inte direkt jobbigt :P

• 7eHimlen
    LindaPernilla skrev 2012-07-05 13:54:44 följande:
    Skumt, för det hände faktiskt mig idag också!! Precis samma sak som du beskriver. Jag stod och diskade och fick släppa allt och lägga mig i sängen, och sedan gick det över.

Vad skumt att det hände oss båda :P Vilken vecka är du i? Jag har fått för mig att sammandragningar/att livmodern övar, inte ska göra ont ju.. Skönt att det gått över iaf :)
  • 7eHimlen
    LindaPernilla skrev 2012-07-05 14:10:27 följande:
    Ja, verkligen! Jag tänkte precis skriva här och höra om någon kände igen sig, så hade du haft det oxå! :P
    Jag är i vecka 35 (34+1).. Vilken vecka är du i?

Hehe, så himla knasigt!
    Jag är i vecka 33 (32+4) - inte så långt ifrån varann iaf :)
  • 7eHimlen

Astro- ja det låter ju som det, fast det händer inte så ofta som varenda dag, senast var nog några veckor sen. Tack för länken!

• 7eHimlen
    lillakotten skrev 2012-07-08 13:13:54 följande:
    Jguz: jag är inte beräknad förens den 25:e! Det är en evighet dit!
    Välkommen till tråden! Vi har BF samma dag!! :D "Bara" 48 dagar kvar idag - hang in there! Snart har vi våra fina sötnosar hos oss! :D
  • 7eHimlen

Jag håller med er föregående talare, den här tråden är underbar! Min fru läser gärna de där ignoranta trådarna där folk skriker troll och inget verkar vara på riktigt och alla bara dömer varann och ska anmäla till soc hit o dit, men jag tål inte att läsa de längre, jag blir så himla upprörd över hur lite folk verkar bry sig om varandra! 
    Som någon skrev, jag håller kanske inte alltid med om allt som skrivs här heller, men det spelar liksom ingen roll, här är allas åsikter och erfarenheter lika mycket värda!
    Hoppas också att vi håller kontakten i höst o stöttar varandra genom kolik och sömnlösa nötter och röda små rumpor :D

Glömde föresten skriva det igår, men nu har vi äntligen köpt färg till köket så vi kan måla om!! Flyttade in här ensam för två år sen, och målade köksväggarna knallrosa (I LOVED IT), sen min fru flyttade in så har hon pratat om att vi måste måla om, och jag har oxå tröttnat på det, så nu ska det bli vitt och massa blå detaljer ska in! Kommer bli underbart fint när det är färdigt! Men en sak, vi köpte "vanlig" färg, inte nån allergisäker, så betyder det att jag inte kan hjälpa till att måla? Vi kan ju vädra under tiden, eller? Tänkte inte alls på det i butiken!   

• 7eHimlen

Kanske ska tillägga att min fru alltså inte är en av de där som kommenterar och dömer folk, men hon tycker det är roligt att läsa hur knäppa folk är! :P

Svar på tråden Augustibebis 2012