• 7eHimlen

Augustibebis 2012

Min BM har inte vägt mig en enda gång, och jag har ingen våg hemma, så jag brukar passa på när jag är hos min pappa eller bästa vännen. Nu känns det inte lika viktigt som i början på graviditeten tycker jag, var nog iaf två veckor sen jag ställde mig på vågen, o då visade den +8kg sen nyår (plussade den 18/12 och hade inskrivning 12/1 men vägde mig bara på nyår, så det är den vikten jag går efter. Men jag ser ixå fram emot den där back-to-sexy-tråden! Och att träna igen!! Åh vad det ska bli skönt!!! Har varken haft ork/lust eller tid under hela graviditeten känner jag. Har prioriterat att vila och hålla stressnivåerna nere istället, mycket som förändrats sen plusset.

Ang fixering så är inte min det än (tror jag inte iaf) men senast hos BM (3veckor sen) så låg han iaf rätt, med huvudet nedåt o rumpan upp, men det är väldigt mkt aktivitet på honom jämt, så jag undrar om han inte kommer snurra runt igen. Ska till BM på torsdag igen och det ska bli spännande att få reda på det :D

NiniMe - hur känns det nu då? Fått några värkar, har mer vatten/slempropp gått?? Har fått för mig att du kommer föda först av oss som är kvar nu, följer dig med spänning! :D

Ikväll har jag haft ensamtid här hemma då frun varit hos en kompis, hade planerat att läsa ikapp lite om förlossningen och livet första tiden med bebisen, men istället har jag fastnat här vid datorn. Men men, förhoppningsvis har jag iaf några veckor till på mig. Såg idag att det bara är 10 dagar kvar tills jag går på semester i fem veckor och i den sista veckan ska ju bebis komma. Hittills har jag haft nedräkning och känt att "åh vad skönt med semester, vad skönt att det är så kort tid kvar", men idag kände jag nästan att "shit, jag kommer ju snart vara mamma, han kan ju verkligen komma när som helst. SÅ jag går oxå runt med oro och tänker att tänk om han kommer ut o är sjuk, trots fint RUL, tänk om nåt händer mig, tänk om, tänk om... Tror iofs att det hör till, att tänka sig värsta scenariot liksom, så att man sen kan slappna av när underverket lagts på magen <3 men ändå, klart man är orolig! O hur ska man klara det?? Hur är man en bra mamma liksom, så himla mkt att tänka på.  

• 7eHimlen

Fransyskan - jaaa det där är så mysigt! gamla tanter som ler och barn som flinar mot en :P Fast vissa lär väl fortsätta le iaf, när man kommer med värsta söta bebisen :D 

• 7eHimlen

Ojoj, shit vad det händer saker nu! :D

Grattis Frumii, skönt att det verkar ha gått bra iaf, trots otroligt snabb förlossning!
    O lycka till capy, hoppas allt går jättebra!!

Ska bli så kul att se bilder på de små sen! :D 

Angelica1991 - Skickar massa massa styrkekramar till dig och Sofia! Försök att tänka positivt, det har ju ändå gått väldigt mycket framåt sen hon kom, tänk vad bra hon mår om man tänker på hur mycket för tidigt hon kom!! Och som någon annan skrev, du är så stark redan, tänk vad stakra du o lillan blir när du tar hand om dig själv bättre! Lättare sagt än gjort, det förstår jag, men försök! :D Ät en morot och gå på fem minuters promenad om dagen, till att börja med, så kommer det naturligt sen! :D

Min mage har oxå knäppt den senaste månaden, och jag har inte heller hittat nån nanan info än att det ska vara bebisens leder.
    Och apropå att gå in i saker så gör jag det heeela tiden. Var inte så liten och nätt innan graviditeten, men det märks verkligen stor skillnad nu och man glömmer sig ju emellanåt! :P

• 7eHimlen

Usch, jag är så trött på att inte kunna göra allt jag vill! Igår plockade jag ut och in i diskmaskinen och hade därefter tänkt ställa mig o diska kastrullerna, men fick så himla ont i svanken att jag inte klarade mer. Känns som att jag vill fixa o dona massa hemma liksom (boa?! :P) men det är ju inget kul om man ska få ont i svanken och sammandragningar av minsta lilla :( vi ska ju måla om köket snart, det vore ju kul att kunna hjälpa till liksom.

Vad roligt att folk börjar få värkar o att det verkar vara dags för flera av er nu!!! Är ju beräknad till 25/8 så jag får nog snällt vänta lite till på vår bebis, men det är så roligt att följa er!!!    

• 7eHimlen
    Sommaren12 skrev 2012-07-12 14:24:58 följande:
    Apropå ost kom jag precis på att jag råkade stoppa i mig lite brie på lunchen, var lite grann i salladen. Tänkte inte alls på det då. Jävla hjärnsläpp ibland. Vilken ångest jag får nu... :(

De flesta brie-ostarna kan du äta iaf, bara de är pastöristerade. Vilka de flesta som säljs i sverige är! O risken att drabbas av några bakterier är så himla liten i sverige så sluta nojja! Det är till 99% ingen fara alls!! :D
  • 7eHimlen
    Sommaren12 skrev 2012-07-12 16:09:14 följande:
    Tack 7eH för trösten, känns bättre!
    Så lite så :)

-

Idag har vi varit hos BM igen: 

Vecka 34 (33+4)
    SF 33
    Tryck 120/70

Hon tog inte Järn eller socker då det sett så bra ut de senaste gångerna :D däremot fick jag göra ett urinprov, och det visade hur bra som helst, ingen äggvita :D 

Hon sa att hon precis hade skickat en remiss till spec mvc så jag kommer få en tid inom  nån vecka för genomgång av förlossning och bedövningar och hur det funkar eftersom jag tar sprutor med blodförtunnande. Jag är ju så himla övertygad om att han kommer tidigare än BF och har ju nojjat lite över att jag kanske inte kan få epidural om jag inte gått ner i dos ett visst antal veckor innan bebis vill ut. Men hon lugnade mig med att om jag inte gått på en lägre dos tillräckligt länge innan förlossningen så finns det sprutor de kan ge mig för att få mitt blod att koagulera bättre. Så det skulle inte vara nåt bekymmer :D Nu tänker jag ju ändå att jag vill försöka så länge som möjligt med bara lustgas, men det kändes skönt att få lite lugnande ord ändå :)

44 dagar kvar nu, det är ju helt galet!!! Frugan som tycker tiden gått så långsamt den senaste tiden har idag börjat förstå att det SNART är dags :P 

6 dagar kvar att jobba oxå, har svårt att fatta att jag sen inte kommer tillbaka förrän nästa år, så länge har jag inte varit borta från arbetet sen jag var arbetslös runt 20-års åldern :P Men det ska bli såå skönt att få liiite semester innan  grodan tittar ut :D 
  • 7eHimlen
    Tesdy skrev 2012-07-13 15:31:32 följande:

Vilken jobbig sitts Babyhumminbird. Jag är trots allt inte det minsta svartsjuk av mig varken gravid eller heller nu, men det är väl kanske för att min man står för den biten och jag vill inte vara sån. Men jag kan ändå förstå att du tycker det är jobbigt.

Mijja: låter inge kul att bråka. Skickar styrke kramar till dig.

Nu är det bara en halvtimme kvar att jobba på och sen är det äntligen lite ledigt som gäller. Vilket skall bli jätte skönt för nu den senaste timmen har min mensvärk ändrat karaktär och gör grymt ont... Inte förlossnings ont än men förhoppningsvis lite förberedande ont Kommer inte jätte tätt heller utan rejält glest, men den sista som kom nyss var faktiskt riktigt jobbig.
    Hade inte varit fel om bebisen kom nu så jag kunde få tillbaka mina normala fötter och händer, men samtidigt vill jag ju ha någon dag på mig att varva ner innan det är dags.

Så där kommer det säkert bli för mig med, jobbar en vecka till, så nästa fredag lär väl värkarna sätta igång, trots att BF inte är förrän 25 augusti! :P Hoppas du hinner med lite vila iaf! 
  • 7eHimlen
    trossan skrev 2012-07-13 22:20:20 följande:
    Hon sa också att huvet satt fast neråt och en sak som fick mig lite mer positiv till allt Bök där inne med rumpor som sticker ut hit och dit - att bebisen vänder på sig från sida till sida är ett sätt för den att borra ner sig djupare, och det är ju bra- vägen ut! :)
    Åh det hade jag inte hört innan, att allt bök o rumpan hit o dit är deras sätt att borra sig längre ner!! Underbart ju!! :D min är vildare än vildast så då händer det ju iaf nåt där inne :D 

Plastad frotté har vi köpt till spjälsängen, men sen köpte vi vanliga kisskydd till mig om vattnet går i sängen; sånt där pappersliknande som man lägger under lakanet. Har nämligen hört att plastad frotté blir så varmt och jag håller redan på att avlida i vårt sovrum. Hoppas det funkar, det är ju iofs inte ens säkert att vattnet går innan man är på bb, men ändå, synd på bäddmadrassen annars ju :P  
  • 7eHimlen

Trossan och A R - köpte dem på citygross, det är pampers o de heter Bedmats ligger bland blöjorna de borde ju finnas överallt.

Svar på tråden Augustibebis 2012