Augustibebis 2012
Grattis capy, vad underbart!! :D
Grattis capy, vad underbart!! :D
Godmorgon tjejer!!
Jag sover väldigt bra NÄR jag väl sover (lite typ som en klubbad säl), men jag vaknar heeeeela tiden, antingen ligger jag obekvämt, eller så sparkar bebisen för att han ligger obekvämt, eller så är jag kissnödig/för varm/täååt i näsan. Usch, känner mig odrägligt grinig just nu. Halsbränna fick jag i natt oxå, rapade tacos - mums - NOT! :P
O så ska jag iväg till lillasyster med mormor idag. De är båda två sådär odrägligt kvittriga och artiga, så det lär ju bli en intressant kombo. Får försöka fokusera på syrrans 6-månaders tjej istället :D
Lider med er som har män som inte kan bete sig, man får väl försöka se det som att de leker av sig det sista nu innan bebisen kommer. Förhoppningsvis tar de sitt ansvar då iaf. Vi kan ju ändå ta hand om oss själva, även om det är lätt att bli hormonell o känna sig ful/osexig o övergiven nu. Nu ursäktar jag dem verkligen inte, bara vet ur jag själv är just nu :O
Dags att fixa lite frukost kanske, igår väckte jag min fru med frukost på sängen, funderar på om jag vågar göra samma sak idag, det är lite tidigt för henne fortf.. :P
Ha en underbar söndag förresten!
Ps. Vecka 35 idag (34+0) - såhär tidigt föddes jag, nu längtar jag massor efter vår lillkille, men han får gärna stanna några veckor till där inne iaf.
Tror det var i nån annan tråd, där nån frågade om folk börjat slå vad än, när bebis kommer. Min BF är 25/8, men jag har hela tiden sagt att han kommer mellan 9-17 aug. En av vänner na tror jag får vänta till början på september (hoppas inte). Hur tror ni andra att era kommer?
Förresten, funderar på det där med amningsbehåar, jag har ju två stycken som funkar nu, men när mjölken (förhoppningsvs( rinner till så lär ju brösten bli mkt större? Hur vet man vilken storlek man ska ta? Hade 85D innan jag plussade, sen blev det obekvämt med det, så nu använder jag 90D istället. Hur har ni gjort ni som redan köpt?
Grattis minstörstalycka, lycka till hejåhå och nova - ska bli såå roligt att se era bebisar o höra hur allt gått sen! :D
Nu är jag i vecka 35 (34+3) och längtar ihjäl mig efter bebisen, men snart klockar jag nog oxå värkar och vankar fram o tillbaka där hemma :PHälsade på en gravid kompis igår, hon är beräknad till 6/8 o jag 25/8 så det ska bli spännande att se om vi hamnar på samma dag om hon går över o jag föder tidigt :P
Grattis till sonen Novaunique!! Här är det nedräkning för fullt, "bara" 38 dagar kvar, känns ju som en hel eeeevighet! Lycka till o ta hand om varandra!
Bellatrix - jag är i v35 o är oxå galet trött. Jobbar bara två dagar till, sen är det ledigt, så jag hoppas jag hinner vila upp mig liiite innan bebis kommer!
Ja det ska bli jätteskönt med semester. Har ju iofs en lång lista på saker jag vill fixa här hemma innan han kommer, men jag får sätta min fru i arbete istället.. O han är ju inte beräknad att komma förrän 25/8 så jag borde ju hinna med lite vila iaf :P med min tur så går väl vattnet på fredag kväll haha..
Jag känner mig verkligen precis som du,orkar inte engagera mig i nånting, vill bara få ligga i soffan o läsa nu. Har du förresten kollar järnvärdet? Kan ju vara det som spökar oxå..
Saftmedbulle - grattis till dottern!! Kommer mkt väl ihåg dig! Hur kom det sig att det blev akutsnitt? O bild vill vi ju se! :D Skönt att ni ligger kvar på neo o får hjälp iaf!
Jloow - Idag har jag varit på spec mvc för prat om förlossningen o smärtlindring, det gick jättebra! Fick reda på att förstföderskor som går på Fragmin/Innohep (som jag gör) ofta föder ca 2-3 dagar innan BF och att vi även är ca 3 timmar snabbare än andra förstföderskor. PLUS att förlossningen oftast är mindre smärtsam (hoppas!!!!) Vi skulle vänta tills värkarna sätter in o sen minska dosen jag går på nu, o så ska det inte vara några problem att få EDA om jag vill. Har planerat att försöka klara mig på lustgas så länge det bara går, men eftersom jag inte har nån erfarenhet alls av hur förlossningssmärta känns så kommer jag ta EDA om jag känner att det behövs. Den där sprutan lär dock behövas i mitt fall, eftersom medicinerna jag tar ju är blodförtunnande. Men ska fråga min BM nästa gång.
Ang såriga bröstvårtor så har svärmor sagt att det enda som funkade för henne var att efter varje amning smörja in vårtan med lite bröstmjölk, o sen lufttorka. Så det provar jag nog med innan jag testar nåt annat. Syrran till exempel fick så variga bröstvårtor att hon slutade amma o bara pumpar ur istället. En annan kompis hade jättebekymmer i början, men efter lite trixande så funkade det jättebra. Det där med att trycka in bröstet ordentligt har jag hört av alla som pratat amning, så det låter ju som att man måste göra :)
I övrigt så har jag nu jobbat min sista dag på läääääänge, har nu semester fram till BF och först därefter börjar jag ta ut mammapeng :D Ska bli sååå underbart att slippa gå upp till jobbet (även om jag alltid vaknar tidigt ändå). O så har vi ju lite projekt här hemma som vi ska hinna med (tex måla köket o rensa i källaren).. sen har jag tänkt sitta i en solstol i skuggan på stranden typ tills jag får värkar :D