• 7eHimlen

Augustibebis 2012

SUPERSTORT grattis till alla som fött barn i helgen, vill inte riskera att glömma nån så.. :) Så härligt att tänka att ni ligger o myser med era små nu! <3

• 7eHimlen
    Svipp skrev 2012-08-06 11:01:15 följande:
    7ehimlen - jag ska oxå till bm på onsdag. Har du tänkt be henne undersöka dig och se om det händer något? Jag funderar oxå på det men det är ju liksom inte till någon nytta och jag vet att jag skulle bli sjukt besviken om hon sa att ingenting är moget, bara att vänta.
    Ja jag vill nog att hon ska kolla tappen och säga hur det står till. Klart jag skulle bli sjukt besviken om det inte har hänt nåt alls, men tänker som så att då VET jag ju iaf, och kanske inte längre är lika otålig. Eller så har det hänt jättemycket o då blir jag hur glad som helst!! Jag är nog en sån som hellre VET än svävar i ovisshet, gällande det mesta :) Men förstår vad du menar :P 
    Trodde verkligen oxå att det var på g inatt, inte för att det gjorde ont direkt, men det tryckte liksom på mer än vanligt och höll i sig mkt längre.  
  • 7eHimlen
    LindaPernilla skrev 2012-08-06 11:08:23 följande:
    En till som ska till BM på onsdag! :)

Jag vill be BM undersöka mig för att veta om något hänt "där nere", så det tror jag att jag ska göra. Men hon säger väl säkert "Nää, här har det inte hänt ett skit så du kan räkna med att gå över tiden 3 månader" -.-
    Hahahaha vilken härlig kommentar, TÄNK OM barnmorskan skulle säga så!! ;O 
    mammsen skrev 2012-08-06 11:10:44 följande:
    I väntan på bebis fördriver jag nu mina dagar med att spela Cafeland på facebook.. Och imorses när sambons klocka ringde vid 8 fick jag panik. Eftersom jag de senate dagarna vaknat vid 6 tiden hade jag 3 grytor på spelet som skulle vara färdiga att servera då...... Så innan jag gick och kissade (som jag inte gjort på hela natten) satte jag på datorn och ordnade på mitt Cafe... Kanske ska försöka hitta en hobby :/ 
    HAHAHAAH gud vad knäpp du är!!! :P Skönt dock, att det inte var riktig mat på en riktig spis :P

• 7eHimlen

Lycka till Fru Elle!!!

Ang förlossningsbrevet så har jag bestämt mig för att skriva om det, känns som det blev så splittrat det jag fick ihop. Så får se om jag lyckas få till nåt bättre nu, jag borde ju ha (USCH) tre veckor på mig att finslipa det ;P 

• 7eHimlen
    LindaPernilla skrev 2012-08-06 11:38:38 följande:
    Haha! Sköning! :D Är dock inte så mycket bättre själv.. sitter och nördar framför "Rollercoster tycoon" som en annan mupp! Men vad fan ska man göra då? Allt är ju boring!

Skulle inte förvåna mig en kvart om hon säger så! :P
    Jag spelar Mahjong och Candy Crush Saga, så jag är inte ett dugg bättre :P man fastnar ju! :P

Hahaha, men fy vad hemskt om det var möjligt att gå över så länge!! :P Det verkar ju iofs vara lite olika i olika landsting men här o Sthlm verkar det vara 14 dagar max, och det känns ju skönt! MEN det skulle inte örvåna MIG ett dugg om jag gick över alla de där 14 trots att jag hela graviditeten varit helt 100 på att han kommer mellan 9-17/8. BF 25/8. 
  • 7eHimlen

Makkinje - hoppas du får hjälp, och kanske är det nåt på g oxå, så du snart får träffa bebis! :d

• 7eHimlen

AAAAAAAJ! Fick precis en SD samtidigt som lilleman typ gör nån sorts vändning i magen, INTE skönt alls! Alltså, jag vill ha ont, men av rätt anledning liksom!! :P 

Tjockisbullen - vilken mardröm, hoppas han blir fris snabbt igen!!

Maho - GRATTIS!!!! :D

Besök t BM imorgon, som så många av er andra. Hon ska absolut få kolla hur det ser ut, måtte det ha hänt NÅNTING iaf!! ;D 

• 7eHimlen
    Makkinje skrev 2012-08-08 10:21:49 följande:
    Grattis Bellatrixx!

BM kl halv tolv och tänkte jag skulle fråga lite snällt om en hinnsvepning, fick för mig när jag väntade min första dotter som fungerade nästan direkt på mig. Men samtidigt blir jag lite nervös att hon ska neka mig det och då kommer jag bli jätte besviken. Vet inte om dom har några riktlinjer om hur lång över BF man ska vara innan man kan få det, men jag är ju iaf BF+5 idag! Så håll tummarna för mig nu tjejer Glad
    Hoppas du får din hinnsvepning!! Jag har tid halv fyra, och tänker iaf be henne kolla, men tror inte de gör nån hinnsvepning innan BF. Hoppas kan man ju iaf alltid, och det ska bli spnnande att höra om det skett nån förändring av tappen, oavsett. Självklart blir man besviken om det skulle visa sig att den är helt stängd, men då VET man ju iaf! :) Finns nog ingen anledning att INTE ge dig en, det är ju ändå ditt andra barn o du har gått över tiden. Jag har nog inte samma tur - BF 25/8 :P Men jag håller tummarna för dig! 
  • 7eHimlen

Var hos BM idag, och hon ville inte göra nån gynundersökning på mig, hon sa att det var för tidigt, att oavsett hur tappen såg ut så betydde det inte så mycket. Men hon sa att hon kunde göra en nästa gång (om inte bebis kommit ut tills dess). 

Vecka 38 (37+3)
    SF 35
    Blodtryck 120/70
    Hjärtljud 135-140

Annars så sammanfattade vi graviditeten med att allt har gått hur bra som helst, att jag blev rädd i början när jag fick min propp, men sen har det bara varit underbart att vara gravid. Och hon frågade hur jag kände inför förlossningen och jag sa att jag är hur lugn som helst. Sen frågade hon om jag ville att nåt speciellt skulle in i journalen inför förlossningen och jag sa bara att jag inte vill att saker ska ske på rutin, utan först om det behövs (som värkförstärkande dropp etc), men att jag skrivit ett fl-brev, så hon skrev bara in att jag har ett brev med mig :) 

Nästa besökl 21/8 - OM inte bebis är ute då (vilket jag hoppas) 

• 7eHimlen

Just det ja, bebis ligger fortfarande med huvudet nedåt - precis som de senaste sex veckorna, men är inte fixerad än :P

Svar på tråden Augustibebis 2012