• 7eHimlen

Augustibebis 2012

Förresten vägde jag mig idag, för första gången på typ eeevigheter, (vecka 34+5 idag)  +11 än så länge, får se vad det slutar på, men det känns ändå helt okej, gjorde bara liiite ont i hjärtat att se 100,8 på vågen :/ så mkt har jag då aldrig vägt, men så har jag ju heller aldrig varit höggravid förut. 
    Ser verkligen fram emot vår peppartråd i höst o alla promenader jag kommer ta och hoppas alla kilon (plus ca 10 till) rinner av mig snabbare än snabbast). :P 

• 7eHimlen

Mammsen - vi tröttnar aldrig på dina inlägg, lovar!! :D 

Ja jag tror jag provar med det först iaf, i förebyggande syfte, o så får vi se om det räcker :) 

Eftersom jag tar blodförtunnande så lär jag ju behöva den där sprutan, men värkstimulerande dropp vill jag försöka undvika om det går, får se till så min fru håller koll på det om jag är för borta. Och jag vill absolut inte ligga på rygg, känns väldigt obehagligt redan nu (v35), så det tänker jag skriva i förlossningsbrevet. Som btw ör nästan färdigt, ska försöka ta tag i det nu i veckan nu när jag äntligen gått på semester! :D

Jag vet inte varför, men jag vill hellre ha en jungfru. Min fru är kräfta och jag skorpion, så lejon passar inte riktigt in egentligen. Men men, såklart blir vi lika glada när han än kommer. BF är ju 25/8, jag tippar att han kommer mellan 9-17/8, men bara därför lär jag väl gå in i september innan det kommer nån liten :P  

• 7eHimlen

Åh vad roligt Katten & Any!! Supergratis till alla bebisar!! :D 

Håller med alla andra om att man längtar extra mycket nu när det börjar drälla in små söta bebisar i tråden! Själv har jag 34 dagar kvar, känns ju som en hel evighet :P 

Idag ska jag iaf över till min bästa ompis (o granne :D) och fira att hennes lillkille har fyllt ett år! :D Guuuud vad tiden har gått snabbt, tycker det känns som han kom myss ju, nu är han ju stora killen redan :P 

• 7eHimlen

Ni som oxå går på Mama Mia, vet ni om de går igenom förlossningen, så som de verkar göra på de flesta ställen inom landstinget eller hur det funkar hos dem? 
    Har skrivit klart mitt förlossningsbrev, men det känns som at jag missat lite info (typ som detta med att BM ska hålla emot så man inte riskerar att spricka, varm handduk låter ju mysigt Mammsen, o att jag absolut inte vill bli överkörd i min vilja att undvika ryggläge och sprutor, om det inte är livsnödvändigt). Tänkte att om jag inte skriver det, att BM lägger till det, eller så kan jag kanske korrigera det jag redan skrivit.  Man hoppas ju att man ska ha kontroll o vara medveten om vad som händer en, men man vet ju inte hur det blir förrän man ligger där o ska föda. Känns som att ju mer info man får med desto bättre? :)

• 7eHimlen
    A R skrev 2012-07-25 18:05:15 följande:
    Har inte läst något från 7eHimlen på ett tag, undra om det blivit bebis där med kanske?
    mammsen skrev 2012-07-25 18:54:04 följande:
    A R - Ja sist jag läste från henne var igår eller förrgår tror jag.. Håller tummarna att hon gosar med fru och babis nu <3
    Vad gulliga ni är som tänker på mig!! <3 Tyvärr har det inte kommit nån bebis än, men har känt mer sammandragningar de senaste dagarna, så jag hoppas jag slipper vänta till BF.
    Anledningen till att jag varit så tyst är att det  varit så sjukt varmt i vår lägenhet att jag knappt orkar lyfta ett finger. Men har ju iaf gått på semester, så idag pallrade jag o frugan oss ut t Jula o handlade solstolar, så idag har jag suttit i skuggan o njutit av vinden o att kunna andas ordentligt. Imorgon ska vi till Mama Mia o träffa en vikarierande BM, då vår vanliga är på semester. Får se hur hon känns, om jag vågar be henne kolla tappen. 
    Det är så himla kul att det kommer massa bebisar nu!!! :D Grattis alla som nu får gosa med sina små!! 
    Karo77 skrev 2012-07-25 18:59:02 följande:
    Var hos bm idag: 37+4 ,bebis 3500g och fixerad. Mycket kraftiga sd och oppen 1cm. I morgon kvall blir jag inlagd pa bb for att bli snittad fredag morgon!!!!!! .
    Visst bor du utomlands Karo? Varför ska du bli snittad? Men lycka till!! Så spännande att VETA när man får se den lilla bebisen ju!! 

Tjockisbullen - Vad skönt för dig med att du snart får snosa bebis!!!  

Det var nån som skrev att många verkar föda för tidigt här i tråden, massa bebisar redan ju, och augusti är en vecka bort :P Spännande och roligt är det iaf  och jag hoppas och tror att jag följer samma linje och slipper vänta till 25/8 - även om det "BARA" är en månad bort nu, så är man ju såååå förväntansfull och sååå AVIS på alla som redan fått och nu bara gosar o myser med sina små!

Nån som vet hur det går för Hejåhå? (eller hur hon nu stavar)? Så himla jobbig sits hon är i nu, hoppas verkligen lilleman växer till sig och får slippa maskinerna snart!

• 7eHimlen
    Karo77 skrev 2012-07-25 22:37:31 följande:
    7de himlen: jag blir snittad for att min forsta FL slutade Med katastrof snitt Med arr ca 35 cm. Arret ar for tunt i livmodern och riskerar att spricka Med krystning. S'en har jag dubbel diskbrock som ocksa riskerar bli varre. Det Kanns skont att fa en bestamd tid och bli snittad efter vad vi gick igenom for 6ar sedan. Samtidigt lite ledsen att aldrig kunna fa vara Med om en naturlig fodsel:-/!!!!! Men man kan ju inte fa allt ...... Och jà jag bor i frankrike ( gransen till schweiz,Genève ) ska foda i Genève .
    Okej, då förstår jag! Allt kommer säkert att gå jättebra, och du får inte gräma dig öevr att du inte får föda vaginalt. Tänk om du blivit tvingad till det och nåt hänt! Mkt bättre att både du och barnet mår bra efteråt istället ju! Förstår dig ju, att man vill prova vaginalt, men det viktigaste är ju ändå bådas er hälsa :D och vad spännande, nu får du snart hålla lilla bebben i famnen!! Är sååå AVIS!! :D
  • 7eHimlen

Cupcakekiller  - skönt att iaf ha ett "senast" datum att gå på :D Jag hoppas på att få en hinnsvepning vid nästa besök 8/8, men det beror ju oxå lite på hur tappen ser ut. 

Vi var oxå hos BM idag, v 36 (35+4) Hade med oss den blivande mormodern/min svärmor, kul för henne att lyssna på hjärtljuden :D 
    SF 34 (men det var en vikarierande BM, måttet borde vara 35, så vi får väl se vad vår ordinarie säger nästa gång)
    Blodtryck 115/80
    Socker 5,4
    Järn 118 (för en månad sen var det 125 så jag fick stränga order att börja med Niferex igen, annars dricker jag ju bara blutsaft) 
    Hjärtljud 149

Vi längtar så galet mycket efter vår lilla groda nu, men just idag känner jag att det är så mycket jag vill hinna med innan han kommer, så några veckor till kan han få stanna :P Imorgon ska vi iaf bara glassa på svärmors koloni, bada o ha det bra :D på lördag blir det marknad i Malmköping, får se hur varmt o jobbigt det blir, det borde ju iaf finnas nån bänk att sätta ner min tunga rumpa på :P o nästa vecka måste vi måla köket för sen går min fru tillbaka till jobbet tills bebis kommer :D

• 7eHimlen
    cupcakekiller skrev 2012-07-26 20:32:56 följande:
    7ehimlen: ååh fusk, här får vi inte hinnsvepning om man inte går över tiden :( min bm bryr sig inte det minsta om att jag har ständig mensvärk eller att jag är svullen son en boll, ingen igånsättning förrens 2 veckor över tiden o ingen hinnsvepning innan heller...hon är jämt snäsig och dryg, ska bli galet skönt att slippa henne sen!
    Vad taskigt!! Låter inte som nån kul BM heller, trist att du fått en sån på halsen! Jag hade ju en annan BM än vanligt denna gång, o har inte tagit upp det med min ordinarie, men jag vet att de gör hinnsvepningar på Mama Mia så jag tror nog jag kan lura till mig en. Men de kollar ju tappen fört, o är den inte alls redo så går det ju inte. Hoppas hoppas hoppas att båda vi slipper gå över tiden. O får hinnsvepningar iaf. Spännande att vi bara är en dag emellan, får se vem som hinner först ut :D
    sally12 skrev 2012-07-26 20:36:44 följande:
    Bebis gör precis som mamma säger! 
    Nu är hon välkommen ut, klarade min uppkörning idag så nu är jag redo :D 
    Grattis sally!!! :D
    Naimis skrev 2012-07-26 21:09:58 följande:
    Grattis Albasmamma!

Nu befinner vi oss på hemmaplan sedan i eftermiddags. Inte blivit så mkt sömn då jag har en son som ville snutta hela natten. Slutade med att nappen åkte in så jag och mina boobs fick lite vila.
    Åh vad mysigt att vara på hemmaplan Naimis, och tur att det finns napp så boobsen får vila lite :D Bilder på lilla underverket vill vi ju se oxå! :D
  • 7eHimlen

Grattis till alla som fått sina bebisar!
    Vi är nere på 28 dagar till BF nu, men hoppas ju så klart att han kommer tidigare så man slipper längta, om en vecka räknas han ju iaf somfullgången :D  
    Håller med om att det känns som att alla föder innan vecka 40 - men det kanske bara känns så för att man längtar så! :P
    Idag har vi varit på marknad i Malmköping, haft det jättemysigt o ätit både churros o langos - mums!! Men fötterna ser ju inte ur som de ska just nu, såååå svullna! Bara att lägga de i högläga o hålla sig i soffan resten av kvällen :P  

Svar på tråden Augustibebis 2012