-
Vad roligt, då kanske vi såg varann, tyckte det var många gravida som vaggade runt :PEllenbmt skrev 2012-07-28 19:13:46 följande:7dehimlen/ där var vi med! -
Aha, nån sån såg jag inte så då missade jag dig nog :P Själv hade jag en svart/blommig tunika från indiska på mig, o min fru hade ett turkost linne o jeansshorts. O så hennes bror med rakad skalle o skägg :) vi såg nog ut som alla andra :P
-
Här är en till som har svårt att sova, det är så himla varmt här hemma.. Försökte tidigare i veckan att sova med fläkten på i sovrummet, men då frös frugan o stördes av ljudet. Sen försökte jag sova i soffa i vardagsrummet, men då kände jag mig helt övergiven :P Igår natt försökte jag därför sova i sovrummet utan fläkt, vilket resulterade i värmeslag och irritation. Kunde ändå sova av och till, men var helt slut när jag vaknade i morse. Nu får det gärna bli kyligt eller så får han komma ut! :P (27 dagar kvar idag).
Försökte ge mig på att städa lägenheten, vi har bara låtit allt stå förra veckan. Lyckades plocka in o ut ur diskmaskinen, sen gjorde svanken ont. Satt still en halvtimme, vek lite tvätt, fick ont i svanken. Nu tänker jag sitta still en timme sen ge mig på disken, sen blir det väl vila igen. Behöver oxå dammsuga, torka lister, moppa golv, bära ner saker till källaren, gå o handla mat (frugan har kidnappat bilen till en kompis). Får se hur det går *s*
Ellenbmt & NiniMe - hejja er, hoppas det sätter igång ordentligt snart!! :D -
Vi sover i vanliga fall med varsitt täcke, så nu får hon ha sitt för sig själv, men jag sover med bara en kudde mellan knäna o håller på att avlida :P här är inte heller lika varmt idag, så hoppas det blir ännu svalare i natt.
Åh vilken lyx att du klarat så mycket städning, jag önskar verkligen att det gick :/ tror jag måste prioritera att vagga till centrum o fixa nåt t middagen, sen blir det nog inte så mycket mer gjort idag.. GAH blir så himla irriterad och rastlös avat inte kunna göra nåt. VIll ju heller inte att hon ska behöva fixa allt själv!
HAha, men SÅKLART finns det inga bullar kvar, man måste ju äta dem medans de är nybakta! :P Min fru är ju utbildad konditor, men jag tror inte vi kommer baka nåt innan bebisens ankomst. De gäster som kommer efter det får helt enkelt ta med sig fika till oss allihop, tror inte nån kommer ta illa upp - alla vill ju ändå bara hälsa på lillkillen sen :P -
Hejåhå - Jag håller alla tummar o tår för er, svårt att sätta sig in i situationen annat än att det måste vara jättejobbigt! Vi finns här för dig, dag som natt (alla verkar ju ha svårt att sova nu).
-
Här gör de heller inga nedre undersökningar, men jag vet att de gör hinnsvepningar. FÖrra BM-besöket så hade vi ju en vikarie, men nästa besök 8/8, OM ungen inte tittat ut, då ska jag iaf be henne att känna efter hur det verkar. Sen kanske hon inte vill göra nån hinnsvepning pga att BF är först 25/8, men då vet jag ju iaf om det är nåt på g litegrann. :P
Ellen & Sommaren - jag får oxå klädutbrott, och blir ledsen för att jag tycker min fru är så snygg i allt o jag ser ut som en flodhäst!! Längtar såååååååå efter att få på mig mina vanliga kläder, och att kunna gå på gymet igen! (Har inte alls haft motivation nu under graviditeten).
Btw, i natt drömde jag om vår bebis. Han låg o sov i sin spjälsäng och var så underbart liten o söt. O så gnydde han till så jag lyfte upp honom, o då vaknade jag ju såklart. Men åh jag vill ju ha honom här nu, ännu mer! <3 Det kändes så härligt att äntligen få ha honom i famnen! :D -
Grattis TinTixie! :D Vad det nära BF eller vilken vecka kom hon? Gick allt bra? :D
-
Grattis astro och Hejja kampis!!
-
Grattis NiniMe!!! Äntligen kom hon!!! Ser såå fram emot bilder o hela berättelsen sen! Skönt att det gick så fort iaf, när hon väl bestämt sig för att komma! :D
Här sväller fötterna (och änderna oxå) mer o mer för varje dag känns det som. Har fläkten på för jämnan och håller ändå på att dö av värmeslag. Igår blev min fru lite nojjig och tyckte vi skulle börja med skydd i sängen eftersom hon är rädd att slemproppen/vattnet ska gå o förstöra madrassen. Det funkade i en timme, sen var jag helt BLÖT överallt! ISCH!!! Nu la vi skyddet under bäddmadrassen istället så vi iaf skyddar resten av sängen :P
Dagens planer är att bara sitta i titta på när frugan målar om köket. Jag blir frustrerad för det finns så mkt jag vill göra, men min rygg säger ifrån på en gång =( Vill städa, diska, hjälpa till att måla, flytta runt i källarförrådet, baka och laga storkok. På måndag går iaf min andra hälft tillbaka till jobbet så då kanske motivationen återkommer. Kan ju inte bara sitta här o stira tills ungen behagar titta ut.
På onsdag är det äntigen dags för nästa BM-besök. Var ju där för en o en halv vecka sen, men hos en vikarie, så det ska bli roligt att träffa vår ordinarie igen. Och som jag tidigare skrivit så tänker jag be henne kolla tappen. Och kanske göra hinnsvepning om det känns bra. Iaf kolla så jag vet hur det verkar där nere :P -
Jag vill ha bebis NUUUUUU! 37+1 idag, förvärkar inatt, men de går alltid över, kommer bara sporadiskt.
Och frugan har gått tillbaka till jobbet nu så jag är dessutom uttråkad här hemma :P Drömde att jag moppade golv och torkade lister, på knä (??!!) underligt - men jag blev lite sugen på att städa. Måste det vara så här inni***** varmt? :P Usch usch, gnäll gnäll!
Vill ha onsdag o BM nuuu, så jag får reda på om nåt händer! Är lite rädd att min höga smärttröskel ska göra så jag inte fattar att det är igång, men egentligen borde jag väl vara glad om jag slipper genomlida mer än nödvändigt av smärtan.
Bebis, kom nu!