Inlägg från: Challelotten |Visa alla inlägg
  • Challelotten

Augustibebis 2012

Lycka till Astro inte alls avis på att du får träffa din lille snart :0)

Här försöker man med färdknappen men inte ens får jag se slem eller nått efter. Men har ju 9 dagar kvar. men man får vara gnällig nu mot slutet. Vi ska försöka åka till Borås djurpark imorgon så jag hoppas att det kan hjälpa till.

• Challelotten

Grattis Astro :0)

Och hoppas att det kommer igång på dig kampis :0)

Jag hoppas på en dag på Borås djurpark ska gå igång det imorgon ;0)

• Challelotten

Äntligen ninime och grattis :0)

39+0 idag :0) önskar att den ville komma ut nu. Fick se grannens tös igår som var ca 15 timmar gammal så söt och då blev man bara mer sugen.

Hoppas att det startar för er andra som har börjat att känna något :0)

• Challelotten

Får man vara avis? Grannen fick igår och sambons syster som ska ha den 24 aug ligger på förlossningen och en som ska den 21 har börjat att öppna sig och slemproppen gick igår för henne. Och jag bara men jag då?? sen vet jag inte om de får men sambons syster hennes moderkaka har visst börjat att krångla så det förstår jag att den måste ut. Hur känner man att moderkakan krånglar?

• Challelotten

Jag har fått väldigt mycket vattninga flytningar sem 1-2 veckor tillbaka. Men om du är orolig tycker jag att du ska ringa förlossningen. Testa annars att ha en binda på dig så ser du hur mycket som kommer.

Jag tog en binda på mig när mitt vatten gick med dottern och det var inte lite vatten, men bytte innan jag åkte in och det fick man inte göra ;0) Litet tips.

Vet inte Cupcakekiller tycker min mage är hård jämt :0)      

• Challelotten

Vad lång han var Gadget :0) Vet inte om det är stort eller litet med huvudet. Skönt att du tyckte att förlossningen gick bra iaf. Skönt att du inte kände när de klippte och när du sprack det är men ju just mest rädd för.

Ni som har användt EDA vid en förlossningen och inte med den andra är det någon skillnad på utdrviningskedet? Om det gör ondare utan? Så jag vet då jag använde EDA vid första.   

• Challelotten

Sommaren: när mitt vatten gick så sa det plask men sen kommer det bara lite omgången så man klarar sig med en binda. Jag började även blöda lite så jag bytte innan jag åkte för kontroll men hon ville se bindan när vi kom in för att se om det var vattnet som hade gått. Man åker ju in nästan direkt på en kontroll även om man får åka hem igen för att avvakta värkarna ska komma igång.

Makkinje: har börjat att tänka på bäcken bedövningen om jag klara mig igenom förlossningen utan Eda. Med edan hade jag bara ont när bebisens huvud kom ut och det brann så för nere :0) så man börjar att bli nervös hur det känns utan.

Någon som har testat bäcken bedövningen?

Jaha nu är det slut sexat här mina bröst har visst ändrat form så nu de senaste dagarna och ser de ut som mjölk bröst

Svar på tråden Augustibebis 2012