• Kampis

Augustibebis 2012

Åh det är ingen av filtarna du vill sälja? ;)

• Kampis

Jag tänker packa bb-väskan när det är ett par veckor kvar tror jag :)

Just nu är dottern och hunden ute och leker med vattenspridaren! Hon tog fram rutschkanan och åker i 190 knyck medan hunden jagar droppar 

• Kampis
    fransyskan skrev 2012-05-28 14:30:23 följande:
    Jag vet inte riktigt vad det säger om mig och huruvida jag riktigt är mogen nog att bli mamma, men tycker din dotter verkar ha riktigt bra koll på hur varma dagar helst ska spenderas!

Oh ja, hon ville åka till sjön och bada fötterna och gäva i sanden men jag orkar inte åka + att pappa är här och bygger på övervåningen så jag får serva med massa vatten, kaffe och kakor ;)

Så vattenspridaren var en fullgott alternativ!  
  • Kampis

Såg att det börjats diskuteras bristningar i bildtråden.

Förra gången började jag tro att jag skulle klara mig utan, men den första dök snöpligt upp i v 36-37 nånting, det var mindre än en månad kvar iaf. Sen fick jag några till men 70% av de jag har nu kom dagarna EFTER förlossningen när hormonerna skulle ur, riktigt surt! Sen bleknade de aldrig på mig heller utan är nästan lika lila som när de var nya.

Nu fick jag första redan runt v 20, nu har jag två nya och två som har förlängts. 

• Kampis

Ska till BM på fredag, vrit där v 13, 25 och 30 då.

Ang babysitter började vi inte med det direkt utan väntade ett tag. 

• Kampis
    Bellatrixx skrev 2012-05-28 16:16:22 följande:
    Förresten, jag upptäckte igår att det läcker ur tuttarna nu, klämde lite på dem och då kom det ut genomskinlig "vätska", vad är detta? Är det mjölk redan? Någon mer som har så?
    var glad att det inte kommit inna haha! jag har läckt klar välska nu flera veckor och nu börjar den bli mer vit, dock inga mängder men om jag inte har nån BH blir det en liten fläck på tröjan! Likadant första gången  kom det rätt tidigt :) (och då var det faktiskt lite blodblandat som kom ut - läskigt!)
  • Kampis

Eg är det inte råmjölk utan vätska som brösten producerar innna det finns tllräcklig med hormoner för att bilda mjölk, den riktiga råmjölen som är så viktig för bebisen kommer inte förrän efter födseln, innan dess är det vätska som inte gör nåt om den läcker ut - bebisen får alltid sitt iaf :)

Det är alltid någon som blir orolig över att den näringsrika mjölken läcker ut innan det är dags men så är det alltså inte, har inte sett någon skriva om det här men däremot på flera andra ställen :) 

• Kampis

Håller med om att det är babyboom!!
    jag har fyra kompisar som redan har fått i år, sen jag i augusti, en kompis till i september, syrran, en kusin och en kompis i oktober!!

• Kampis

Svipp: Vi har kvar allt från dotterns bebistid, och det enda jag har köpt nu är lite TOKFYND från Kappahl(BB.Set och två mössor varav en vinter). Sen budat hem ett par villervalla-plagg och en småfolkbodysuit på tradera.

Vi ska köpa ett andningslarm också, det är väl det enda "stora" 

Sommaren: Ja jag har sett innan några sidor som börjar räkna från 0+0   och det är säkert så din bm räknar också :)

Min Bm säger samma som familjeliv och ultraljudet sa samma dag så jag fortsätter på det :) 

Svar på tråden Augustibebis 2012