• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • iframtiden
    FruFoxy skrev 2011-12-20 11:28:27 följande:
    iframtiden:
    Det är inte en rejäl flytning bara?
    Kommer ihåg att jag hade en sån när jag väntade tvåan, det rann i omgångar och verkade aldrig ta slut. Åkte in på koll eftersom tvåan låg i tvärläge (=livsfara om vattnet går) men alla hinnor var hela och konstaterade att det bara var en flytning. Pinsamt men skönt att veta! 
    Jag har iaf aldrig i mitt liv haft en sådan flytning. Som vatten och 5cm i diameter i byxorna?
  • 7879
    sommar83 skrev 2011-12-20 11:22:25 följande:
    Arba - Jag känner att det har varit ett väldigt laddat ämne när jag läst ikapp här, det där med din svägerska. Och jag har inte tänkt ta upp diskussionen igen, och ber om ursäkt om ngn tar det så, men kände att jag ville skriva några rader ändå........
    Mycket fint inlägg du har gjort, kunde inte ha skrivit det bättre själv. Har själv varit barnlös i flera år men fick en dotter för 16 månader sedan och otroligt glad för det! Nu fick jag tyvärr missfall med blivande syskonet men glädjs så att vi fick henne!
  • NiniMe
    iframtiden skrev 2011-12-20 11:31:11 följande:
    Jag har iaf aldrig i mitt liv haft en sådan flytning. Som vatten och 5cm i diameter i byxorna?
    Har du varit gravid innan?
  • astro
    iframtiden skrev 2011-12-20 11:31:11 följande:
    Det kan vara fostervatten men det är troligare en flytning. Om du är orolig så be MVC testa.
  • TheMaraja
    bra då är det inte bara jag. Känner mig lugnare. Egentligen ska man väl vara glad att man mår bra.
  • astro
    Ari Gold skrev 2011-12-20 11:19:56 följande:
    Idag har jag sett bebben på VUL. Allt såg bra ut.

Blödningen jag hade igår sa läkeren antagligen kommer från ett blodkärl som brustit i livmoderslemhinnan när graviditeten växer sig fast allt mer. Jättebra doktor som tog sig tid att visa på bilder och förklara pedagogiskt.
    ååh vilken lättnad Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • BinniBoo
    FruFoxy skrev 2011-12-20 11:28:27 följande:
    iframtiden:
    Det är inte en rejäl flytning bara?
    Kommer ihåg att jag hade en sån när jag väntade tvåan, det rann i omgångar och verkade aldrig ta slut. Åkte in på koll eftersom tvåan låg i tvärläge (=livsfara om vattnet går) men alla hinnor var hela och konstaterade att det bara var en flytning. Pinsamt men skönt att veta! 
    Haha, fick mig att tänka på när jag väntade sonen.. va väl runt vecka 30 och vaknade mitt i natten av att det var alldeles blött i sängen.. å det var inte lite blött! Trodde fostervattnet hade gått och jag sov hemma hos mina föräldrar den natten och fick snällt väcka pappa och säga att vattnet nog hade gått och det blev ett besök till förlossningen men hinnan var hel och inget fostervatten hade gått... var bara en rejäl flytning tydligen.
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Augustimamman

Ari Gold: va skönt!! Grattis! :)

LundinEk: jag äter levaxin, har opererat bort nästan hela sköldkörteln. Hurså?

Har varit på hälsosamtal nu, ganska ospännande!

• Novalina
    Hejåhå skrev 2011-12-20 08:33:53 följande:
    Mariaostling: Jag känner mig inte heller så gravid, är i v 4+7. Innan bim hade jag molvärk, men det har jag inte känns så mycket nu. Min förra graviditet mådde jag mycket illa, men det kom lite senare. Jag vet inte om mina bröst är ömma eftersom jag ammar en hel del så har de så att säga att eget liv. Däremot är jag trött, men min 10 månaders vaknar hela nätterna. Jag är också väldigt törstig, men det kan vara pga amningen också. Jag försöker att inte leta några symptom, men man vill ju ha en bekräftelse att det är på riktigt.
    Oj, ammar du än, och blivit gravid samtidigt också, inte dåligt!

Det sägs väl att amning i sej innebär att man svårare blir med barn då.

Själv helammade jag knappt 1 mån tror jag, sen delammade till sonen va ca 4 mån, sen dög jag inte längre minsann, utan blev ratad för flaskan.

Har du kanske några bra tips om man vill amma länge? Det ville jag ju eg., tycker det är mysigt...
  • iframtiden

Jag har varrit gravid många gånger, men alltid fått missfall. Ska på VUL imorgon igen så jag får passa på att fråga då.

Svar på tråden Augustibebis 2012