• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    iframtiden skrev 2011-12-20 11:26:03 följande:

Insåg i går kväll att jag läcker och det måste vara fostervatten?! Är i v 9.

Någon annan med efrarenhet? Ska man bli otolig nu?

Så har jag med, hade även med sonen (fast senare) och det är bara flytningar. Man ska ju tydligen känna rätt bra på lukten också, om det är fostervatten. Åk och kolla om det känns skönare. Men jag tror inte du behöver oroa dig alls. :)
  • babyhummingbird

Bullen85: Har ätit levaxin tidigare.. Men inte senaste två åren.. Jag gick och testade mina värden precis när jag fick reda på att jag var gravid.. På vårdcentralen, då sa dom att värdena var okej men att hon skulle skicka en remiss till sjukhuset. Idag.. (vecka 9) så ringer en läkare och meddelar att jag måste börja med mitt Levaxin idag, för att värdena ligger för lågt.. Så sa han att annars ökar risken för missfall. Blev besviken över att det tagit sån tid, men bättre sent än aldrig. Så nu måste jag ta blodprov var 4-6 vecka.
    Men saken är.. Nu är jag jätteorolig för missfall.. Har gjort VUL igår och allt så bra ut.. Men ändå orolig.. Så min fråga är om du vet hur mycket det kan påverka min graviditet? :/

• iframtiden
    Stövelkatten skrev 2011-12-20 13:03:27 följande:
    Så har jag med, hade även med sonen (fast senare) och det är bara flytningar. Man ska ju tydligen känna rätt bra på lukten också, om det är fostervatten. Åk och kolla om det känns skönare. Men jag tror inte du behöver oroa dig alls. :)
    Så flytningar kan vara som vatten? Helt färglösa och tunna?
  • natlup
    Novalina skrev 2011-12-20 12:39:58 följande:
    Det va verkligen ett både okänsligt och konstigt bemötande!! Förvånad
    Ja det var det verkligen.  Vart super  chockad. Hon påstod att tidigt missfall inte är anledning till ett VUL..
  • Augustimamman
    babyhummingbird skrev 2011-12-20 13:07:12 följande:
    Bullen85: Har ätit levaxin tidigare.. Men inte senaste två åren.. Jag gick och testade mina värden precis när jag fick reda på att jag var gravid.. På vårdcentralen, då sa dom att värdena var okej men att hon skulle skicka en remiss till sjukhuset. Idag.. (vecka 9) så ringer en läkare och meddelar att jag måste börja med mitt Levaxin idag, för att värdena ligger för lågt.. Så sa han att annars ökar risken för missfall. Blev besviken över att det tagit sån tid, men bättre sent än aldrig. Så nu måste jag ta blodprov var 4-6 vecka.
    Men saken är.. Nu är jag jätteorolig för missfall.. Har gjort VUL igår och allt så bra ut.. Men ändå orolig.. Så min fråga är om du vet hur mycket det kan påverka min graviditet? :/
    Tyvärr har jag inget svar på det. Min läkare har bara sagt att så länge värderna ligger inom ramarna så mår barnet bra. 
  • babyhummingbird

Då får jag hålla tummarna för att värdena ändras snabbt, ska hämta ut medicinen idag!

• FruFoxy

Äntligen klar med det jag fasat över ända sen jag plussade, köttbullarna! Blev visst 200 stora godingar. Och när jag står och steker hör en kompis av sig och vill beställa köttbullar av mig, haha vilket sammanträffande! Men var tvungen att säga nej eftersom jag har så förbannat mycket att göra som det är och i mitt tempo jag har nu så blir man väl klar till nästa jul!
    Riktigt sugen på köttbullar, janson och rödbetssallad! Vad längtar ni efter på julbordet? Ska ni vara hemma eller resa bort? 
    Vi ska för första gången ever vara hemma och svärmor, svåger + sambo och mina päron kommer hit. Blir riktigt skönt att slippa stressa iväg nånstans i år!

iframtiden:
    Ja det kan de. 

• FruFoxy

Bullen:
    Skicka en bajsblöja till henne! Om du inte har nån där kan jag bistå med en, från dottern alltså. 

• FruFoxy

Just det, drömde för första gången om bebisen inatt! Lyssnade på hjärtljuden som då låg på 134! Myys! Hade en sån himla bra doppler som jag beställt från babywatch för 4 år sen, men den gav jag till min kompis för vi var ju klara med barn (ups). Ska fråga om hon har den kvar sen när jag varit på ul 11 jan.

• oxle bo

Japp passa på på lydnad nu med. Hör det lila hjärtat, helt underbart. Går in i v10 i morgon..

Svar på tråden Augustibebis 2012