• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    iframtiden skrev 2011-12-20 13:11:26 följande:
    Så flytningar kan vara som vatten? Helt färglösa och tunna?
    Ja, exakt så. Och sen när det torkat så blir det vitaktigt. Men samma sak hände mig igår, det bara rann till och jag fick lov att byta underbyxor. Men som sagt, kolla om det känns bättre för dig!
  • Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2011-12-20 14:02:39 följande:
    Äntligen klar med det jag fasat över ända sen jag plussade, köttbullarna! Blev visst 200 stora godingar. Och när jag står och steker hör en kompis av sig och vill beställa köttbullar av mig, haha vilket sammanträffande! Men var tvungen att säga nej eftersom jag har så förbannat mycket att göra som det är och i mitt tempo jag har nu så blir man väl klar till nästa jul!
    Riktigt sugen på köttbullar, janson och rödbetssallad! Vad längtar ni efter på julbordet? Ska ni vara hemma eller resa bort? 
    Vi ska för första gången ever vara hemma och svärmor, svåger + sambo och mina päron kommer hit. Blir riktigt skönt att slippa stressa iväg nånstans i år!

iframtiden:
    Ja det kan de. 
    Åh, jag beundrar att du orkar! Här orkar vi inte ens ta tag i att åka och köpa gran... Köttbullar får göras sen, på torsdag tror jag. Nu mår jag för illa...
  • Stövelkatten
    Naimisen skrev 2011-12-19 22:01:57 följande:
    Mästerkatten- Va tvungen att gå in och spana på dina bilder eftersom du sagt att magen var så stor, du ser onekligen gravid ut!
    Va roligt
    Haha, nja! Nu har den väldiga svullnaden gått ner, så just nu är väl magen tillbaka som i v6. Ser fortfarande uppenbart gravid ut, men det känns iaf inte så tryckande. :)
  • Augustimamman
    babyhummingbird skrev 2011-12-20 14:00:43 följande:
    Då får jag hålla tummarna för att värdena ändras snabbt, ska hämta ut medicinen idag!
    Jag tror inte det är någon fara under så kort tid. Som jag förstått så ökar risken om man går med dåliga värden en längre tid. 
  • Augustimamman
    FruFoxy skrev 2011-12-20 14:02:39 följande:
    Riktigt sugen på köttbullar, janson och rödbetssallad! Vad längtar ni efter på julbordet? Ska ni vara hemma eller resa bort? 
    Vi ska för första gången ever vara hemma och svärmor, svåger + sambo och mina päron kommer hit. Blir riktigt skönt att slippa stressa iväg nånstans i år!

iframtiden:
    Ja det kan de. 
    Sitter på X2000 nu, vet inte om det e åksjuka eller graviditeten, men känner mej för tillfället inte sugen på nånting. Vill istället spy ner hela kupén! Kräks

Men annars längtar jag efter den gravade laxen men näää det får man ju inte äta så det är nog köttbullarna, prinskorvarna och rödkål som jag kommer vilja ha mest av! :)
    Vi ska fira jul i England i år, min mamma bor strax utanför London. Blir hon och hennes sambo, min bror, svägerska och mitt  lille gudbarn som är 8 månader. Kommer bli skitsvårt att dölja detta. Mamma har köpt både mitt favoritvin och baileys för min skull. Dessutom valde jag gravad lax som mitt måste när hon frågade vad alla ville ha på julbordet (det var innan jag visste att jag var preggo). Sen blir det ostbricka på juldagen. Min bror tycker vi ska ta en öl på flygplatsen innan vi åker... Ja, ni, många hinder för en som vill dölja graviditeten alltså! Tyst
    Ska berätta för mamma på julaftonsmorgonen. Har köpt alkofritt vin som jag tar med mej. Tänkte hon kunde hjälpa mig smussla lite så kanske åtminstone jag kan hålla det hemligt för bror och respektive.
  • NiniMe
    iframtiden skrev 2011-12-20 12:16:32 följande:
    Jag har varrit gravid många gånger, men alltid fått missfall. Ska på VUL imorgon igen så jag får passa på att fråga då.
    Jag misstänker att det är flytningar, dom kan se så olika ut från gång till gång när man är gravid, dock ska dom inte ha konstig färg och lukta illa.....
  • jordgubbsylt
    Augustimamman skrev 2011-12-20 15:22:05 följande:
    Men annars längtar jag efter den gravade laxen men näää det får man ju inte äta så det är nog köttbullarna, prinskorvarna och rödkål som jag kommer vilja ha mest av! :)
    Men man får äta gravad lax om den är nygjord. Det är vakumförpackad gammal lax man ska akta sig för, så är den hemgjord och förvarad bra i kyl är det ingen fara!

Hua.. jag har inte skrivit på jättelänge känns det som men jag läser flitigt. Jag har mått verkligen piss de senaste dagarna. Ligger helt utlslagen i soffan och allt luktar illa och jag vill bara spy. Längtar så tills detta går över, förra grav hade jag det här till v.13-14 nånstans så jag siktar på det.
  • Sandrina

Jag tycker också allt luktat illa! Duschade håret imorse och ändå tycker jag det luktar smutsigt och äckligt nu! så drygt! Hoppas verkligen på att det går över snart!

• Hejåhå

Arba: jag är väldigt förvånad att det gick att bli gravid jag med, t.o.m på första försöket. Kände att jag hade oddsen emot mig med amning och att det tog 6 mån förra gången.

Jag helammade till 6 månader och kanske 2-3 ggr per dag + nätter ända fram till två veckor sedan och nu kör vi bara nätter.

Mitt tips att amma länge är i så fall att kämpa på med bröstet istället för att ge flaskan, speciellt när de bara är några månader.

Nu har vi nästan omvända problemet med en 9 månaders som vägrar flaska och napp, så jag är hennes napp :) hon gillar inte välling, men det funkar med gröt och lite tuttning på nätterna.

• FruFoxy

bullen:
    Lider med dig! x2000 är inte att lajja med, gravid som ogravid. Avskyr dem tågen då jag alltid blir så extremt åksjuk. Hoppas du är framme snart så du får en nypa frisk luft! 
    Det blir en riktig utmaning för dig att hålla det hemligt över jul! Men det är ju det som kan vara kul också, se om man lyckas!
    Rödkål har jag nog aldrig ätit, vad gör man med den? Jag tänkte bara göra en rödkålssallad med lite fetaost i m.m. men jag antar att det inte är nått sånt? 

Vill bara ge tummen upp igen för sea band! Inte behövt hulka än! Rekord sen säkert 4 veckor tillbaka Mår lite småilla ändå men tillräckligt lite för att kunna busa med barnen och slängde i julskinkan i grytan som nu står och kokar...ja ni ser! Tummen upp som sagt!

Svar på tråden Augustibebis 2012