Inlägg från: babyhummingbird |Visa alla inlägg
  • babyhummingbird

Augustibebis 2012

Jag kommer också få i början av augusti! Glad

Hade sista mens 30 oktober och plussade tre dagar innan beräknad mens, den 19e november för att vara exakt.
    Då jag inte kunde tro det var sant så jag jag både gjort urintest samt blodprov hos doktorn, båda positivt!

Så nu blir det första besöket, hälsosamtal, hos barnmorskan på tisdag.
    Första barnet! Så glad!

Håller nu alla tummar för att det ska gå vägen detta... 
    Har mått riktigt illa senaste veckan och haft mycket molande värk i magen.
    Hoppas det är ett gott tecken!                

• babyhummingbird

Var hos BM idag för första samtalet och fick preliminärt BF den 1a augusti!! :)

• babyhummingbird

Det var hälsosamtalet, inskrivning sker för mig den 9e januari. Tiden går så sakta... Haha :)

• babyhummingbird

Precis det Naimisen skrev plus att hon berättade hur upplägget ser ut framöver med de olika tillfällena vi skall ses, när ultraljud sker och så vidare.Fick även mycket häften och en bok om graviditet, härligt att ha något att läsa ikväll. Hon berättade även om vilka föräldrakurser och dylikt de erbjuder inför våren 2012. Tyckte det kändes väldigt bra och längtar nu tills jul och nyår är över och man kan slappna av lite... Varje dag jag inte mår illa blir jag lite orolig, men barnmorskan förklarade att man inte alls behöver må illa för att känna sig lugn... men det där är lättare sagt än gjort :) Försöker nu planera in en rolig händelse varje vecka för att tiden ska snabbas på Glad

• babyhummingbird

Jag har samma problem med julfesten imorgon.. Kan tyvärr inte använda "jag kör" efter de ordnat med transport för alla. Tänkte nog köra att jag äter medicin för en långvarig urinvägsinfektion.. Och alkohol förvärrar ju det enbart... Hoppas på att det kommer funka.. Sen är det bara nyår kvar.. Sen är där inga mer festligheter innan man kan börja gå ut med det..
    Sambon fyller 30 i slutet utav januari och vi ska ha stort kalas med alla vänner.. tänkte gå ut med nyheten i samband med det.. Ska bara komma på en rolig idé först!

• babyhummingbird

Har också BF 1/8... Jag mår illa så fort jag blir det minsta hungrig.. Så får äta skorpor, klubbor, kex och diverse annat.. Annars mår jag illa från och till hela dagen. Har ont i sidorna av magen.. Inte så mycket molande annars. Brösten ömmar från och till... Trött och huvudvärk som kommer och går.. Samt ett evigt kissande.. Ja, det är min lilla symptomlista.. Plus att jag gråtet för minsta lilla.. Sambon vågar knappt anmärka på något för han är rädd att göra mig ledsen.. Haha.. Inte lätt att ha en gravid sambo ;)

• babyhummingbird

Längtar också efter att magen ska växa.. Nu är den platt som en pannkaka (förutom om jag ätit för mycket kvällsmat, haha) Hoppas på att se lite put efter jul... Tror det kommer kännas mer verkligt då! :)

• babyhummingbird

AnnaSv jag gjorde exakt samma sak igår, fast med korv stroganoff! Sambon tittade på mig som om han sett ett spöke (eftersom jag i vanliga fall äter MAX en knäckemacka)

Men idag har jag kräkts... Får se om jag får behålla lunchen nu... Hoppas på det..

• babyhummingbird

Själv jobbar jag som privatlånemäklare och gjort det sedan april - 08. Måste säga att det varit väldigt svårt att koncentrera sig på arbetet på grund utav tröttheten.. Denna veckan har även illamåendet gått igång ordentligt med kräkningar och allt.. Var tvungen att stanna hemma ons - fre förra veckan.. Vill inte sjukskriva mig mer nu så kämpar med morötter, skorpor, klubbor och Gud vet va för att försöka att inte må illa.. Men man hade ju inte tackat nej till att bli sjukskriven ev vecka eller två tills det värsta illamåendet gått över.. Kommer bli en tung jul.. Men ändå fantastisk.. Att kunna ge syskon och morföräldrar detta som "julklapp" känns underbart :)

• babyhummingbird

Är i vecka sju idag! 6+0

Svar på tråden Augustibebis 2012