Ellenbmt - Skönt att veta att det finns fler som är medvetna om att de tar i lite väl ibland! :) Jag har väll iof ganska tur, min sambo brukar sköta grovstädning och jag typ bara allt annat men nu när jag vart dålig har han gjort det mesta.. men han kan även vanligtvis ställa sig och laga mat, sköta kvällsrutinerna på dottern ibland och sådanna saker, nu under graviditeten är det nog mest han som försökt uppehålla dottern så jag ska få vara ifred. Och så får jag mina perioder när jag bara vill och orkar engagera mig helhjärtat i dottern, ligger och läser långa böcker, planterar frön, bakar tar med dottern och handlar och sådanna saker.. Men ibland vill jag bara försvinna ut genom taket!
Gadget - Fler med underbara svärmödrar! Härligt! Min bjuder hem familjen på mat 1-2gånger i veckan så vi ska slippa laga mat, häromdagen hämtade hon sambon och dottern på en överaskning (jag fick inte följa med) och hem kom dottern överlycklig och hade fått välja sig 4 par fina skor i skoaffären 2 par av märket pippi med blink i hälen och 2 par jättesöta sandaler. Igår ringde och och frågade om hon fick lov att ta med sig dottern på cirkus maximum idag (och det är ju givet ;)) Hon tycker det är viktigt att skämma bort henne nu när hon ska bli storasyster och allt, och det är värkligen tacksamt! Dessutom jobbar hennes gubbe på arla så de kom hit med 3 flak chocko mörk drickchoklad eftersom de förstått att "bebisen" i magen verkligen är förtjust i oboy,, känns toppen! Dock kan hon vara en riktig *

* ibland och vi har haft våra perioder,, men jag är så glad över att se hur stolt hon är över mina barn <3
Novixi - Jag tror det beror ganska mycket på vem som
mäter magen, jag hade flera olika barnmorskor som mätte, den ena fick alltid ut måttet på mittkurvan, en annan fick alltid fram -1-2 cm från mittkurvan.. Men men, jag fick göra
tillväxtultraljud någon gång i v 30 ungefär och allt såg ok ut :) Sedan kom dessutom en tjej ut som var något större än medel så det var nog inte så farligt ;) i v 20 ska livmodern mäta ca 20cm och i v 24 är det väll ca 23-24 cm som mittkurvan ligger på tror jag, så det är nog inget att oroa sig för :)
Fransyskan - Shit hur länge ska du stanna där! Ska du flytta in?? ;) Haklappar och hårborste?? varför??
Alla gnällmammor i tråden
- Det var värst vad gnälliga vi blivit här i tråden tjejjer!! Igår var jag en riktig gnällkärring och dagen innan var brutal, (tur för er att jag inte ens hade ork att sätta mig vid datorn då) men idag sitter jag här och ler och känner mig tipp topp! Nu ska jag ta en chokladdryck och slappa lite! Snart har ni värsta långa semestern från jobb och skolor och allt annat jobbigt skit, puckade och sura släktingar/grannar/vänner kan ta sig i röven för det är ingen i hela världen som bryr sig om vad de vill att era barn ska heta eller vad ni gått upp i vikt,,
Så måla upp en mental bild av ett fuckyoufinger tattuerat i pannan på dem när ni träffar, era idiotiska kollegor och svärmödrar och tänk ljudet av er underbara förbannade stämma skrika ut allty ni tänker och tycker om dem.. Ta sedan ett djupt andetag, le och känn er en aning lättare på axlarna :) (Dock har detta sättet resulterat i att jag verkligen sagt vad jag tycker och tänker några gånger både till svärmor, mor, chef och hyresvärden) så ni bör ha bättre självbehärskning en jag ;)
Love/ MammsenHanna