Hårfärg under graviditet och ammnning - är INTE bra! Alla gifterna går rakt in i kroppen och kommer in i blodomloppet och då vidare till ditt barn.. :/ Kalla fakta granskar hårfärg i graviditet, väl värt att se för alla som funderar på att färga håret under graviditet/amning!
http://www.tv4.se/1.2136972/2011/05/13/hoga_kemikaliehalter_efter_harfargning "vid den medicinska fakulteten på universitet i Aachen, mättes halterna av ämnet 2,5 TDA i urinen 48 timmar efter hårfärgning." "– Att färga håret när man är gravid skulle jag starkt avråda ifrån. 2,5 TDA är en så kallad aromatiska amin vilket är en kemisk grupp som har många kända cancerframkallande ämnen. Jag tycker att det finns all anledning att vara försiktig." Rekomendera proffessor Bo Jönsson i Kalla faktas inslag.
Novaunique - Det är inte utan att jag är lite avis på dig ;) Jag önskade jag med fick veta villken dag jag skulle sniffa bebis! Och astt dessutom veta att det inte ens är en månad kvar!! Härligt! Man blir ju lite knäpp av att inte veta lixom!
Natlup - Urs, det är jobbigt när man blir sådär orolig! bebisarna har sina dagar då de slappar mer än andra tror jag, men man blir ju så förbaskad orolig som förälder! Skönt att det gick bra med dig och lillplutt! 170 tycker jag låter ganska högt men det är innom normalgränsen eller?
7ehimlen - Jag kände likadant för min första förlossning och jag var lugn och relativt avslappnad genom hela förlossningen, så det blev mycket skratt i pauserna som resulterade i en snabb och smidig förlossning :) Denna gången har jag lite nya/andra önskemål än sist men jag känner ingen oro nu heller "efter att jag vart med om det lixom" Så jag tycker du har en bra inställning och är glad att även du slipper den oron som nog är väldigt jobbig för många! :)
Ullis1990 - Fy vad tråkigt att ni med har problem med släkten :( Man vill ju igentligen bara samla hela familjen och fira sitt barn och det blir ju så jävla krystat och otrevligt när folk inte kan uppföra sig! Vi har funderat på allt, och kanske kan det hjälpa lite med bestämda namnade platser. DÅ kan man sätta folk som klaffar och trivs tillsammans och sära på folk som inte fungerar.. men det är så mycket annat i vår släkt som gör att det inte kommer att räcka :(
Ellenbmt - Jag har haft tokmycket sammandragningar i perioder, så det måste inte hålla på lika intensivt graviditeten ut, Altså jag har haft mycket sammandragningar ett par dagar sedan har det gått några dagar/någon vecka utan sammandragningar.. Fast nu kommer det oftare än för ca en månad sedan och då oftare än för 2 månader sedan osv.. Vissa dagar är det inte bara sammandragningar utan förvärkar, men inte så att jag störs av det än :)
Sommaren 12 - Ja, babysitter är perfekt från start! Den vi har kan man ställa in lutningen på så lägsta lutningen är nästan liggande :) Perfekt när man dushar och lagar mat och sånt :) Krage på babysittern är inget måste om inte babysittern är väldigt upplutad. De flesta varianterna är inte det, det är som en liten mjuk båge som ligger runt huvudet för att ge lite stöd. Dock ska det alltid finnas i babyskyddet under första veckorna, men det är ju som extra sidkollisionsskydd. Den babysittern vi har går ryggläget att ställa in, så det lägsta är nästan liggande, det tycker jag är toppen :) Om bebisen inte skulle sitta/ligga bekvämt efter en stund så kommer han/hon låta dig veta det ;)