capy skrev 2012-06-18 18:19:29 följande:
Hej på er!
Har fått ut bitar av vad jag tror är slemproppen vid två tillfällen idag, är också en väldig aktivitet i magen. Det sprallas nästan oavbrutet. Dessutom har jag nån molande känsla, typ svag mensvärk. Inte kan det väl vara på gång redan? V 33+0 idag.
Ninime: Håller tummarna för er!
Kan det vara, men slemproppen kan gå i princip när som hellst under graviditeten och den kan dessutom återbildas, men i samband med värkar är det ju ett bra tecken ;) eller hade du bara sammandragningar? Vecka 33, tror det är från v 34 de inte gör några försök att stoppa förlossningen, Jag hade nog ringt förlossningen och berättat om nyheten, de är oftast tacksamma om man ringer in när det eventuellt börjar närma sig så de vet villken belastning de kan tänkas ha närmaste dagarna :)
NiniMe skrev 2012-06-18 19:14:17 följande:
Hej tjejer

Tack alla för er omtanke
Har kommit hem nu och alla prover har blivit taget, även EKG men inget visa något vilket känns betryggande o veta, har lite småkänningar fortfarande men hon ordinera vila och dricka ordentligt osv... Dom kollade även sköldkörteln och det visade inget tack o lov... Dom trodde det var gravkrämpor men skulle det bli värre så skulle jag absolut kolla upp det igen...
Men nu är man astrött...
Skönt att allt var ok! Sambon sitter här och surar nu för jag var tvungen att använda datorn vid tv:n för att kolla om du varit inne med någon ny info ;) Hoppas du slipper den oron igen..
Sommaren12 skrev 2012-06-18 19:59:56 följande:
Ninime: Skönt! Ta det lugnt nu! :)
Jag har ett dilemma. Köpte rökt ål idag till midsommar, 160 spänn för fanskapet, bara för att komma på när jag väl är hemma att hey, jag får nog inte käka rökt ål. Den är fiskad i Östersjön såklart. :( Läser på Livsmedelsverket nu att man kan äta fisk från Östersjön någon enstaka gång under graviditeten. Hur hade ni gjort? Det var ju liksom för min egen skull jag köpte den, är SÅ sugen! Suck...
Jag hade ätit, iallafall en liten bit :)