Augustibebis 2012
Hej tjejjer! Vilken dag! Bakat, gjort en tårta på 6 våningar, duschat och lykats raka benen aldles själv!! Kom dock inte upp från den låga pallen jag satt på i duschen försen min mamma kom och ropade att det var dags att gå till skolavslutningen varpå hon fick hjälpa mig upp haha, de gick i förväg och jag stressade på som fan! Vilket resulterade i täta och jobbiga förvärkar, på med kläder och skit och rusade iväg till skolgården lagom sen, förvärkarna var jobbiga som fan och väl på skolan fanns inga sittplatser kvar, jag fick tillslut be min brors pappa köra mig hem så jag kunde vila, sedan kom min sambo hem med en hel påse babykläder han köpt billigt på jobbet bla massa molo och villervalla, jag blev så rörd att jag börjate störtlipa och värkarna som lugnat sig lite tilltog snabbt igen. "Nu är du tyst, annars åker jag och lämnar tillbax kläderna" sa han allvarligt för att lugna ner mig haha När han åkte kom mamma igen och sa att de var hemma redan och HELVETTE!! Jag hade ju glömt att lägga på bären på tårtan!! Nuu, efter lite mera gråt över helt irrationella saker så sitter jag här och försöker slappna av så förvärkarna ger sig, jag orkar inte åka in till Förlossningen idag igen, jag ska ju ha sommarlov nu!! och När jag skrivit klart har jag lovat sambon att gå och lägga mig i sängläge som jag även lovade förlossningspersonalen att jag skulle göra "så fort jag får täta förvärkar igen" Gaah! Jag känner inte att jag har tagit mina värkar på allvar idag! Jag har haft för mycket att göra..
PS, min sambo gillar inte fotboll!! Det ni!! HAHA! :P
Grizabella - ÅH! Det är min andra förlossning och jag har aldrig tänkt på att ha en väska till förlossningen och en till BB, så dum jag känner mig!! Men så glad jag blev att du skrev det! Tack så mycket, så kommer jag absolut med att göra :)
Gadget - Gör det till en sexig grejj då ;) Bättre lite massage och "töjjning" än ingen alls, och att "töjja" lite i samband med lite oralsex eller något kan nog bli toppen ;)
Angående hemmfärd - Personalen har inte rätt att hindra någon att åka hem. Men de kan framstå som att det värkar så ibland, jag födde sent på kvällen och var på bb den natten och natten efter sedan ville jag åka hem. Mitt barn och jag mådde bra men de ville att jag skulle vänta någon dag till, det slutade med att jag fick skriva på ett papper om att jag åkte hem på egen risk.. Ni är vårdnadshavare över ert barn och har rätt att ta beslut vad gäller villken vård ert barn ska ha, så de kan inte tvinga er att stanna om ni inte vill.. Dock låter det knepigt att man bara får stanna en viss tid, jag är säker på att det är ett missförstånd och att de kanske har det som "riktlinje" eller något som de försöker att hålla i de fall där mor och barn mår bra. Jag kommer att skriva i mitt förlossningsbrev att jag vill åka hem direkt efter förlossningen om jag inte får eget rum på bb, skulle jag eller mitt barn må dåligt kommer jag dessutom inte acceptera att dela rum, och de kan ju försöka övertala mig och sambon,, haha! På förlossningen får man stanna upp till 6 timmar efter själva förlossningen och då brukar man inte mellanlanda på bb.. De sjukhusen som erbjuder tidig hemgång efter 6 timmar brukar man inte mellanlanda på bb avdelning..