Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Ullis1990: ja där alla sätter sina egna mål och når dom som man vill men där det finns peppande människor :)

• Sommaren12
    Gadget skrev 2012-04-12 18:59:50 följande:
    Just nu och också en gång tidigare idag är det som om något vibrerar i min mage. Vad gör bebisen? Eller är det bara mina tarmar som spökar kanske?
    Sådär känner jag med ibland! Vet inte heller vad det är. 
    fru Elle skrev 2012-04-12 18:59:36 följande:
    Vad är det för fel på den föreläsaren, verkar ju inte klok. Min mage är inte heller så stor och jag är med i vecka 23. Beror ju lite på hur bebisen ligger och hur lång överkropp man har tex.
    Bra fråga. :( Har aldrig träffat en så hemsk människa. Vi jobbar i grupper under hela kursen och en del grupper favoriserar han och de andra gör han allt för att trycka ner. Man får inte ställa några frågor för då får man bara svaret att "det ska ni kunna" (fast man inte gått igenom det) och alla idéer man presenterar sågar han och säger att de är värdelösa. Idag kom jag ihop mig med honom. Vi skulle recensera en sak och efter inlämningen sa han att vårt inte var bra skrivet. Det var första gången jag sa emot honom, sa då att vi har ju faktiskt inte alls gått igenom hur man recensera något. Då sa han bara att "du är vuxen och har väl läst en recension?" och sedan snäste han av mig. Inga jättegrejer men han är sån HELA HELA HELA tiden. Inget man gör är bra, man är bara värdelös och har kassa idéer. Så idag fylldes bägaren och rann över, jag började störtlipa. Han mailade mig sen och bad om ursäkt. Men det hjälper inte. Han kommer vara lika dum i huvudet imorgon. Det är inte bara mina gravidhormoner som spökar, även om det säkert bidrar, fler i klassen känner samma sak och många är frustrerade.
  • Sommaren12
    Mamma070912 skrev 2012-04-12 19:44:23 följande:
    Sommaren: En sån idiot! Tur att du kan se ett slut på det hela. Hade ett arbete och en chef en gång som jag vantrivdes något fruktansvärt med. Hade sömnproblem och tryck över bröstet. Diagnostiserade mig själv till utbränd, slutade med att jag sa upp mig... Det roliga är att efteråt kom vi mycket bättre överens och idag blir jag bara glad när vi träffas Han, din lärare, kanske har lärt dig något trotts att han är en idiot. Att konstiga typer och översittare dyker upp överallt, att arbeta under vidriga förhållanden eller något Lycka till med de sista veckorna!
    Hade med en sån chef när jag jobbade. Hon var en fruktansvärd chef och ingen tyckte om henne. Hon fick flera varningar. Hon var en riktig bitch, MEN utanför jobbet på afterworks, teambuildings, fester och sånt var hon jättetrevlig och vi hade riktigt kul tillsammans. Så en del funkar man inte med arbetsmässigt helt enkelt. 
    Albasmamma skrev 2012-04-12 19:45:07 följande:
    Sommaren: usch jag lider med dig, fy för en sån människa. Finns det ingenstans ni kan gemensamt "klaga" och berätta hus han är. En sådan person tycker man inte ska få arbeta med människor. Styrkekram till dig, du får unna dig nåt fint när denna kurs är över. Sen ang. liten mage så ska du inte oroa dig, allas magar är så väldigt olika. Jag har en kompis som snart ska ha barn och jag har lika stor mage som henne.

Jag ser också fram emot förlossningen, det är en oerhörd upplevelse man inte vill vara utan.

Idag fick jag väskan som jag beställde från Stadium (som någon tipsade om i tråden), den var jättefin och många bra fack och utrymmen. Hittills väldigt nöjd iaf!
     Jo det finns ju ställen man kan vända sig till men frågan är vad det hjälper egentligen? Har två veckor kvar som ju SKA göras. Går jag till någon och "gnäller" så kommer det antagligen bara bli ännu jobbigare stämning. Däremot kommer jag säga vad jag tycker på kursutvärderingen och ev tala med programansvarige i efterhand bara för att tala om att det har varit mina värsta fem veckor i skolan nånsin. Så synd med för jag såg verkligen fram emot denna kursen just men så blev det bara pannkaka. 

Fint att fler ser fram emot förlossningen. Vet inte vilket som lönar sig egentligen; att ha en negativ inställning så man kanske blir en aning positivt överraskad eller att vara positivt inställd och stärkas utav den känslan. Satsar på det sista! ;)

Denna stadium-väskan, kan nån länka den? :) 
  • Sommaren12
    trossan skrev 2012-04-12 21:41:43 följande:
    Så, nu har jag uppdaterat BF listan också- vilken enormt lång lista! 
    Augusti är en poppis månad! :)
    Ni kanske pratat om detta innan, men hur är det, hur många planerade aktivt och försökte få barn i just slutet av sommaren? Och isåfall varför?
    För min del bara blev det så, men det är väldigt lustigt för jag har i flera år när jag var yngre ofta pratat om att "augusti/ september måste vara den värsta tiden på året att få barn, höggravid mitt i slutet av sommaren". Lustigt sedan att det blev precis så, och att det plötsligt heller inte känns som om det spelar någon roll! :)
    För det första så har jag alltid velat ha ett sommarbarn, även om det inte är det viktigaste kanske. Och för det andra så studerar jag så vi försökte pricka sommarlovet så mitt uppbehåll från skolan skulle bli naturligt. Jag blir borta ett år men slipper gå ifrån mitt i en termin vilket känns bra. Min pojkvän blev färdig flygledare förra sommaren också och det har varit en enorm press på den utbildningen så han ville inte börja bebisverkstad förrän han fått sitt certifikat svart på vitt. Så så var det för oss. :)
  • Sommaren12

Går det bra att hänga stadiumväskan på sin vagn? Antar att det inte finns en skötbädd i eftersom den väl egentligen inte avsedd som skötväska? Fast det kan man väl köpa en och ha i I guess. Hur är det med fack och sådär? Finns inga bilder på det på nätet. Ska kanske ta en runda förbi Stadium å se om jag kan kika på den. 

• Sommaren12

Måste fråga er om knipövningar... har förstått att det är bra men har inte tränat en enda gång. För jag vet inte hur man gör!! Jag får för mig att knipövningar är att knipa igen ungefär som man är kissnödig och inte vill kissa på sig, men sen när jag läser så verkar det som man ska göra på nåt annat sätt. Please help me out here! 

Svar på tråden Augustibebis 2012