Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Kampis skrev 2012-04-14 10:06:37 följande:
    Ang rörelser, normalt sett är ju denna bebisen rätt lugn av sig, precis som sin syter var. Men igår kväll höll den på hela kvällen och röja runt, och när vi lade oss fick jag tre rejäla kickar som faktiskt gjorde riktigt ont! Jag kände att det inte var utåt, utan den sparkade på nåt snett neråt. kan det ha varit tappen?
    Trött blev den iaf för ännu har jag inte känt nåt idag. 

Systern sparkade aldrig nåt som gjorde ont, inte ens i slutet. 
    Skönt att höra att du mår bättre och att bebis kickar för fullt (gav kanske igen för att din dotter satte sig på henne? ;)) Min bebba har hittat min urinblåsa och tycker det är väldigt kul att sparka på den. Jäjks (not).
    trossan skrev 2012-04-14 09:54:19 följande:
    Fler som börjat "Boa"än?
    Här är vi på full gång. Har målat sovrummet i veckan och nu är pappa här och hjälper oss tapetsera (det blev klart igår) och idag är han och sambon och hämtar garderober på IKEA. Ska bli skönt att få flytta in sängen från vardagsrummet till sovrummet igen! Blir väldigt fint där inne, jättenöjd! 

• Sommaren12
    trossan skrev 2012-04-14 11:00:59 följande:
    Så, vad ska vi göra för att stoppa förfallet? Flört 

Hur tänker ni? 
    Jag tränar så ofta jag hinner, beroende på hur mycket jag har i skolan, men mellan 2-4 ggr i veckan på gymet. Kan inte gå särskilt långt längre. Promenader på 30 min är min gräns och då kan jag inte gå så snabbt heller för jag får lätt ont i ryggen som sitter i och ryggen låser sig och så. När jag är på gymet styrketränar jag ett program jag fått anpassat för mig och magen, det tar 30 min, sen går jag i ganska motigt motstånd på crosstrainern 20 min. Det räcker tycker jag. Håller mig någorlunda i form. 

Mina matcravings har i princip försvunnit. Cola Zero som jag innan var beroende av kan jag inte dricka längre och det är ju bara bra, men tyvärr ersätter jag det ibland med fanta när jag är sugen på läsk. Jag gillar läsk. ;)
    Måltider äter jag som förut, ganska hälsosam mat och lagom portioner. Dock kan jag inte alls stå emot frestelser längre. Blir jag sugen på godis så köper jag det. Nu har jag ätit en glassbåt om dagen de senaste fem dagarna... :/ Det är nog sånt jag måste försöka sluta med. Förut var jag sällan sugen på massa sånt onyttigt men nu tycker jag att jag kan få passa på liksom. Dumt. Jag har gått upp 6,5 kg (v 23). 
  • Sommaren12

Bellatrixx: jag får med nån typ av kramp om jag går för mycket. Var i London nyligen och gick runt mycket. Vi letade efter ett bra lunchställe som drog ut på tiden och jag fick till slut ont och massa sammansragningar, kunde inte gå rakryggad. Släppte när jag tillslut suttit ner en stund.

• Sommaren12

Här har ni ett finnmonster till! Finnar i ansiktet, på ryggen och lite mellan brösten. Har alltid haft jättefin hy så tycker det är rätt jobbigt. Jag har inte köpt nåt särskilt mot set, har dragits med det så länge nu att det kan lika gärna va tills efter bebis kommit. Hoppas det försvinner då.

Tittade på stadiumväskan men den föll inte i smaken så får bli nån annan.

• Sommaren12

Issan8: jag ska åka till NY om två veckor och då är jag i v 26/27. Ser det inte som ett problem alls bara att man får ta mer pauser än man brukar samt ha bra skor så man skonar ryggen lite.

Nu är vi färdiga med sovrumsrenovering. Eller vi och vi... Jag har mest badat och käkat glassbåtar medan karlarna slavat! ;) supernöjd blev jag iaf! :)

• Sommaren12

Ja just det Issan, stödstrumpor på flyget med! Och så kan man ju försöka gå upp och röra lite på sig ibland. Vi kunde välja platser så jag sitter längst ut så jag kan upp å gå och kissa så mycket jag vill! ;)

• Sommaren12

v 24 idag och den kommer för alltid bli ihågkommen som helvetesveckan. Sista produktionsveckan i skolan och kort och gott sitter min grupp i klistret. Vill bara spola fram tiden nu... :/ Nu ska jag sticka och göra tenta. Har en känsla av att det blir första gången jag kuggar.

• Sommaren12

Idag kom vår vagn och jag är så himla besviken... Rynkar på näsan
    Vi såg en iCandy peach på Blocket som Babyproffsen i Värnamo sålde till 25 % rabatt. Det var med liggdel och sittdel som på bilden (och de var i olika färg) stod det. Ny vagn alltså. Min sambo mailade och frågade om det var ett demoex men en expedit svarade snabbt att den var helt ny, de hade bara packat upp den för att fota till annonsbilden. Så vi köpte den och fick den till Kalmar med bussgods. 

- Vi fick garanti men inget kvitto.
    - Liggdelen var en sådan som är avsmalnad vid benen som man använder om man har två liggdelar på vagnen, till tvillingar. Det är möjligt att det var så på bilden men ingen av oss reagerade på det och nu har de ju tagit bort annonsen. Dock är vi hundra på att det inte stod att det var tvillingliggdelen i texten.
    - Den var rätt skitig om chassit, speciellt fotbromsen och hjulen såg faktiskt använda ut och dessutom var regnskydd och sånt bara ihopknölat och nertryckt i vagnen och låg inte snyggt i originalförpackningar så vi tror visst att det är ett demoex.

Nu har vi mailat för att se hur vi kan lösa det. Gör väl inget om det skulle visa sig vara ett demoex men det skulle de ju sagt då och priset borde varit ett annat. Och hur det än blir så vill jag ha den riktiga liggdelen så antagligen får vi väl skicka tillbaka den. Synd eftersom det kostade 500 kr frakt med bussgodset och nu kostar det ju lika mycket att skicka tillbaka det... Gråter 

• Sommaren12

Ellenbmt: ja vi ska göra det. Är svårt bara eftersom de skrev "som på bilden". Då är det ju upp till oss att granska den men vi såg inte att det var en tvillingdel, de hade tagit bilden med lite avstånd och man ser ju inte så lätt skillnaden. Tycker de borde skrivit det i beskrivningen också. Men förutom det så finns det ju mer att klaga på så det ska vi.
    Vagnen är annars så fin! Den känns helrätt så intrycket av den är eg bra det är mer Babyproffsen som vi är missnöjda med.

• Sommaren12

Livelovelaugh: tvillingliggdelen är avsmalnad vid foten, lite som formen av en kista kan man säga. Anpassad för att man ska kunna sätta två sådana på samma chassi. Den vanliga liggdelen har full bredd i både fot- och huvudände.

Och välkommen att börja snacka i tråden med! ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012