Augustibebis 2012
Idag har vi varit och badat på ett uppvärmt utomhusbad, det var toppen.. Men jag fick en fet spark i magen av min dotter som skulle ta sats och simma iväg och fick värsta sammandragningen, antagligen blev jag rädd och spände mig, krampade mig upp ur badet och sambon köpte en glass,, Dottern skämdes den stackaren och jag tyckte så synd om henne "Mamma förlåt, tror du lillebror fick ont? Snälla mamma kan jag inte få en kram?" Så jag förklarade för henne att det inte är någon fara med lillebror det var4 bara mamma som fick lite ont.. Vet ju inte om han har huvudet eller rumpan upp till vänster (något av det iallafall) och där hamnade såklart foten :/ Men han har varit pigg och rört sig som vanligt och jag har inte känt av något annat ovanligt så jag har avaktat,, men fan vad orolig man blir!
Idag fick svärmors hund Valpar, 6 st som vi var och kikade på lite snabbt och min sambos brors ex som jag har kontakt med fick en son idag. Jag fick ett urgulligt mms 2 timmar efter hans födelse och han är såååå perfekt!! Dock har vi inte berättat för sambons bror att han blivit pappa än, han har betett sig illa mot henne och vi har ingen kontakt alls med han längre. Jag vet inte om hon hört av sig eller kommer att göra det. Sist jag talade med han skrek han att han hoppades barnet skulle dö i magen på henne och jag och mnin sambo var dem som höll han på plats så hon skulle få hämta sina saker och flytta i lugn och ro när hon var nygravid.. Det som ör lite tråkigt är att jag tror han kommer jaga efter henne (via tele/dator) om han får veta att sonen är född,, och jag vill bespara henne det nu när hon just fött,, så jag vill inte ens visa mmset för barnets farmor (min svärmor) för att undvika att de berättar just nu.. är det fult gjort av mig? Jag känner att hon gott kan få lite lugn och ro! Vad skulle ni gjort? Min sambo håller med mig och tycker inte hans bror ska ha med barn/kvinnor att göra överhuvudtaget...
Sommaren12 - Nej det är inget konstigt att få dem nu :) Sammandragningar är bara sammandragningar när magen blir hård och förvärkar är när man får molvärk i magen eller magen och ryggen sammtidigt :) Korta stunder med pauser emellan :) Om de kommer tätt i över en halvtimme - timme kan man ringa och prata med förlossningen :)
Anneh - Ja, det tar jag förgivet, när jag var på undersökning sist sa hon att tappen sitter "fortfarande långt in" så hon knapt kunde nå den, jag frågade hur länge den brukar göra det och hon sa att det kan skifta lite från dag till dag men som jag förstod så kommer den "närmare utgången"
Mijja12 - Nej fy vad elakt! Jag tycker du ska ta upp det med din vanliga barnmorska! Det var välldigt klumpigt och oproffisionellt sagt! Fy fan! En sån kommentar är ju inte kul hur lite bristningar man än har ju! Dessutom finns det INGA undersökningar som visar att man kan göra något i förebyggande syfte åt bristningar i huden.. Jag förstår att du inte sa ifrån, man blir så ställd och hamnar i ett sånt underläge att man helt enkelt reagerar med att ta skiten. Kollade dessutom tillbax i bildtråden på senaste bilden när du gjorde den fina avgjutningen och jag tycker du har normalt med bristningar, inte särskillt mycket mer än mig, du har inget att skämmas över! Tycker du ska ringa och be om en annan BM.
Anneh - Jag har köpt men kommer inte att börja dricka det än. (är i v 33) Det står på förpackningen att man inte ska dricka det utan att rådfråga läkare först om man är gravid. Har hört att det bara ska värmas till max 70grader för att man ska få någon effekt, dock tror jag inte det sätter igång förlossningen men jag vill inte chansa så jag väntar tills jag går in i v35/v 36 Undrar med om det är gott?
Natlup - Jag skulle stå där utan att betala! Så länge böteslappen är kvar får de inte sätta en till.. Tror böter för sådanna felparkeringar ligger på 300kr och det blir ju billigare.. Med lite tur slipper ni betala alls ;)
Elfsan87 - Nej, men vi försökte i 1½år innan vi lyckades :)