• Kampis

Augustibebis 2012

Naimis skrev 2012-07-06 09:33:32 följande:
    Vecka 38 idag!!!! Eller ja 37+0. Det kanske vore bra att ställa in sig på övertid, dock är de svårt när alla är ganska övertygade om att vår prins kommer tidigare. Man kan ju alltid hoppas . Idag ska väska till BB och sonens övernattningsväska packa. Igår var vi och köpte vaggan (lägger upp bild snart) var även på Ikea så de ska monteras garderob till sonens rum.
    Tack och lov att min man är hemma! Lider verkligen med er som har de tufft. Jag tycker jag har de men maken gör typ allt här hemma.
    Ni andra med barn sedan tidigare, hur gör ni eller har ni gjort när ni presenterat bebisen för storasyskonet? Har dom fått komma till bb? Vi funderar på en present från lillebror.

Vi ska ge dottern en ny docka med en massa tillbehör som hon ska få när bebis kommer, så hon också har en bebis att ta hand om. Hon är extremt dockig och pysslar om dem hela tiden så det blir nog poppis =) 
  • Kampis

ang glukosbelastningen: Alla säger ju att det är äckligt, och jag kom på att ni kanske kan göra som jag gör(gjorde) när jag drack pulverdiet som smakade skit - håll för näsan med en hand och håll i glaset med den andra?!

Den största delen av vår smak sitter ju i lukten, och känner man inte lukten smakar det inte så illa. Det funkade urbra när jag hade pulvret, vara bara konsistens och eftersmak kvar. Eftersmaken kan man också minska genom att andas genom munnen en stund efteråt =) 

• Kampis

oups nu har jag två babyskydd!!

Köpte idag ett två år gammalt acta tri-logic för 300 spänn av en kompis!  

• Kampis

Sammandragningar hela jävla natten här. Och hunden var dålig igår så jag var uppe 4 gånger och släppte ut honom så han inte skulle skita ner sig - åh!
    Så, 5 natten med typ 4 timmars  sömn. yeaj. 

• Kampis

Nej det blir ingen vila med dottern flängandes tyvärr =( Sen ska vi på bröllop i em/ikväll så det blir en seeeen kväll också..

• Kampis

sablar.. gjorde hönan fin (försökte) vilket resulterade i flera skärsår och vad jag antar är i åderbrock?! På insidan är det som en mörk "klump" på 1*1cm??

• Kampis

Svipp: usch vad drygt, kan du inte slänga in en krok genom att skriva en status typ:  "ännu en lördag hemma själva, många man saknar nu" eller nåt sånt så de fattar vinken?

• Kampis

En till här som sovit dåligt inatt haha!
     Fått världens förvärkar så fort jag lagt mig på sidan så det var ryggläge som gällde. Flyttade tillbaka till sängen från luftmadrassen inatt får se var fogarna tycker om det.. mosade bebis varje gång jag skulle resa mig upp. Igårkväll var jag tom ute och lekte med hunden 20 minuter -fatta hur länge sen det var jag ens kunde gå på kvällen?! 

Jag tror jag berättade att natten mot lördag hade jag sammandragningar precis hela natten, de fortsatte iaf ända till 17 på dagen sen. 
    Jag är ju stensäker till 100% at jag kommer gå över 2 veckor och går som i ett vakuum och tycker inte alls att det kan vara  nära till förlossning, känns som när det var 3 månader kvar.
    Mina sammandragningar drog mig iaf lite närmare verkligheten och jag ska sätta mig ner någon dag och skriva en lista på vad jag ska ha med till förlossningen.   

• Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-07-09 14:25:25 följande:
    Fru elle: vad har du för profylaxbok? Eller nån annan som kan rekommendera en inte allt för svindyr?
    Fråga din barnmorska, hon kan ha som de lånar ut :)
  • Kampis

och min är sjukt trött idag verkar det som, knappt känt av nåt alls, vid två tillfällen tror jag!

Svar på tråden Augustibebis 2012