• Ellenbmt

Augustibebis 2012

Fru foxy- jag såg inte din fråga tidigare. Ja vi är båda yrkeskockar. Jobbar för världstvåan Tommy myllymäki. Kanon karriär! Men just nu kan jag inte jobba. Har tagit tjänstledigt.

• Ellenbmt

Ari gold- vi krakar får le åt det lilla! Min dotter sa precis " varför spottar du ut maten i toaletten?" "var den inte god"

• Ellenbmt

Ari- haha! Låter fantastiskt!
    Fru f- googla honom. Han är en stor man inom restaurang. Snygg med :) vi pysslar med fine dineing, alltså matlagning från grunden med många komponenter och mkt nya moderna tekniker. Jag jobbar på Julita Wärdshus och sambon på bistro Stortorget.

• Ellenbmt

Randiga Rut- känner som du!!

för att champagne ska kallas champagne måste det vara mousserande samt vara helt och hållet producerat i champagne i Frankrike.

Hur som så verkar några kunna sina viner här inne så svar på frågan hade du ku redan fått. Liggandes. Mörkt. Svalt nemas problemas. :)

• Ellenbmt

Kallrökte själv i år, men på jobbet, där rökutrymme finns. Blev kanongott och då kan man ju frysa laxen innan. Men sedan jag blev gravid går ingen julrelaterad mat i mig. Jobbade tre veckor med julbord så jag blir äcklad bara av tanken. Däremot sushi! Åh så jag är sugen !! Hur gör ni andra sushisugna?

• Ellenbmt

Jag vet inte hur jag ska lita på kockarna när man frågar... Med dottern åt jag sushi vid två tillfällen, men dels efter vecka 20 båda gångerna och dels för den ena var hemlagad och den andra var mammasushi men jag åt EN lax bit för jag inte kunde stå emot. Galet.

• Ellenbmt

Hejåhå- jag känner mig som en urtråkig mamma. Kräx och sover, gnäller, gnäller och gnäller... Hoppas jag snart är piggare! Idag har lag legat på en madrass och lekt lego... Yey för mig....

• Ellenbmt

Hjälp! Vad hette tabletterna mot illamående som fanns på recept? Ska till Vc idag vid halv två. Vill veta vad jag ska fråga efter!!

• Ellenbmt

Gör ni kub eller inte? I mitt län måste man boka och betala för det....

Svar på tråden Augustibebis 2012