Augustibebis 2012
Om jag jobbat heltid maj-okt, sedan dec, och sedan maj till att jag går hem innan bf, de andra månaderna finns inte mitt jobb så då är jag ofrivilligt arbetslös. Vet någon hur de kan tänkas räkna då?
Om jag jobbat heltid maj-okt, sedan dec, och sedan maj till att jag går hem innan bf, de andra månaderna finns inte mitt jobb så då är jag ofrivilligt arbetslös. Vet någon hur de kan tänkas räkna då?
De utreder min akassa nu, jag har rätt till det men alla papper gör att det tar sån tid!
Tack naimisen för dina ord. Hoppas de stämmer! Vill inte ringa fk i onödan och röra upp frågor de själva kanske inte tänkt på
Jag bor i Vingåker. Det ligger i Södermanland.
Jag är djur-människa i benmärgen, haft både hästar, kaniner katter och getter, men min sambo är allergiker så nu kan vi inte ha något alls. Jag saknar djur så mkt i mitt liv att jag ofta, utan hormoner, bölar av längtan... Ska nog skaffa en häst som belöning efter kommande mammaledighet :) on jag har fast jobb såklart...
Helena- åh vad härligt!! Vart bor ni?
Jag bara längtar ihjäl till jag och dottern kan få ha en ponny! (jag är ganska liten så jag kan ha ponny) men ännu är det nog två år bort....
Haha!! Jag har gått upp ca 3 kg kanske mer!! Ni ligger i lä ;)
Normalt så äter jag nyttigt och ganska lite, men nu äter jag fyra bubbelmackor med ost och en liter oboy om dagen. Och dör emellan får jag i mig korv och pasta :)
Frufoxy- sist gick jag upp 11kg totalt, men denna gång Känns det som ren tur om jag landar kring 11kg, gissar på 20?!!
Ja vi får ha en - tappa alla kilon- tråd i höst!
Idag spöregnar det ute och jag ska på ett skämt till arbetsintervju. Water system- PRO Aqua. Är ju kock egentligen men tillfälligt arbetslös då min restaurang har vårterminsstängt. Måste åka 14 mil i em för ett jobb jag knappt kan ta! Så arg. Och dessutom bör jag inte köra bil på lergigan. Och som grädde på det sura moset så mår jag som mest illa runt två tiden, såklart just då som intervjun är....
Frufoxy- finns inga kockjobb på våren, lågsäsong. Svårt att få i allafall. Dessutom går jag ju tillbaka till mitt jobb i mars.
Nej jag har kollat med arbetsförmedlingen och akassan, trots att företaget verkar bluffigt så måste jag ta jobbet om jag får det. Hoppas jag i te får det!!!
Jag tränar i vanliga fall tre gånger i veckan på gym men sen i höstas har jag tvärt slutat. Nu går jag 20 min på morgonen med dottern till dagis. Thats it. Promenadgrupper låter kanon! :)