Augustibebis 2012
När jag fick hinnesvepning var jag bara öppen 1 cm, slemproppen gick 8 timmar senare när värkarna och förlossningen startade.
När jag fick hinnesvepning var jag bara öppen 1 cm, slemproppen gick 8 timmar senare när värkarna och förlossningen startade.
Jag har heller inte känt av så mycket innan det har startat igång, mina har inte varit fixerade alls utan rörliga bara dagarna innan förlossningarna har startat. Så det kan nog vara väldigt olika.
Tesdy stort grattis till er son Theo!
Har en del overaller i förrådet som jag tänkte använda denna gången med. Två marinblå vindfleeceovelaller en i 62 och en i 74. Sen har jag en fodrad overall i 68 från Villervalla i jeanstyg som jag fyndade för max 150 kr när de hade utförsäljning av provkollektion och tidigare kollektioner. Perfekt när man kan få användning för kläderna som barnen har haft tidigare.
Astro hoppas ni inte behöver vänta så länge på snittet.
Lycka till idag babyhummingbird!
Sen kommer det säkert komma fler bebisar idag nu när vi har kommit in i augusti.
Hade själv en liten förhoppning om att bebis skulle komma idag. När jag hade lagt mig så fick jag värkar, men det var falsklarm. Så det blir nog inte den 2/8. Men imorgon har vi tid på förlossningen för igångsättningsbedömning. Hoppas värkarna jag har haft har gjort lite nytta i alla fall så kroppen är redo för igångsättning.
Jag har fått tid för igångsättningsbedömning, ska dit imorgon när jag är i vecka 38+3. Jag ringde själv till förlossningen och bokade tiden över telefon. Anledningen är att jag har haft snabba förlossningar.
När jag kommer dit imorgon så kollar de först en CTG och sen gör en läkare en bedömning vilket sätt igångsättning ska göras. Hoppas det räcker med att ta hinnorna. Har haft så enkla förlossningar tidigare så vill inte göra igångsättning om kroppen inte alls är mogen för det. Då vill jag hellre att de gör en hinnesvepning och ny bedömning på måndag om det inte startar i helgen.
Vill gärna slippa värkstimulerande då kroppen har fixat förlossningarna så smidigt tidigare. Har visserligen haft intensiva och kraftfulla värkar vid mina förlossningar, men fullt hanterbara och har klarat mig utan värkstimulerande eller bedövning. Så hoppas kroppen är mogen för igångsättning så de inte behöver göra så mycket åtgärder.
Är själv lite kluven till igångsättning, dels för att kroppen har skött det så bra tidigare och utan komplikationer. Men det är just det att det har gått så fort tidigare som gör att jag överväger en igångsättning. Vi bor just nu hos barnvakten och det går ju inte att göra under flera veckors tid. Sen vill jag gärna känna mig trygg med att vi hinner få barnen till barnvakt och att vi hinner in till förlossningen.
Grattis Astro till dottern!!
Hoppas att hinnesvepningen ger resultat Kampis, lite drygt att behöva vänta så länge. Hade de fullt upp på förlossningen? För jag har för mig att ni hade fått en tid.