• fru Elle

Augustibebis 2012

NiniMe jobbig med så mycket vätska i kroppen. Hoppas det startar igång på riktigt snart. Fast inte förren imorgon då om du hade andra planer .

Ellenbmt, trist när det stannar av så, hoppas med att det kommer igång på riktigt snart.

• fru Elle

Ep jag är heller ingen expert på sf-mått. Jag har denna graviditet haft ett SF-mått på två under den veckan jag befinner mig i och jag ligger på mittenkurvan. Men är tveksam till om jag verkligen gör det då den vikarien jag har haft nu i sommar alltid tittar på måttet jag hade förra besöket innan hon mäter. Men hon visar alltid hur jag följer mittkurvan och vet att jag hon har sagt att jag hade sf-mått 33 i vecka 35, 35 i vecka 37. Men det finns minst två kurvor upp och två ner när hon har visat kurvan. Tror det viktigaste är att man följer sin egen kurva och att det ökar. Men ring och hör med BM.

• fru Elle

Fransyskan låter ju inte så roligt utan AC nu när det är så varmt. Maten verkar ju ingen höjdare heller. Min snälla man hade med sig mat till mig, är inte överdrivet förtjust i sjukhusmat heller.

• fru Elle

Min man kommer ju bo hos min mamma med barnen och förra gången jag födde i Varberg kom det leverans av god mat som dr hade gjort. Funderar på att vi ska fira lillebrors ankomst med tårta på sjukhuset. Att barnen får välja ut en tårta så vi tillsammans kan fira lillebrors födelse. Har köpt varsin litet gosedjur som de ska få ge lillebror. Sen så finns det redan inslagna presenter till barnen som de får när lillebror har kommit.

• fru Elle

Karo77 Grattis till er son Niels, tycker det är så härligt när nyfödda har mycket hår ska kolla in bildtråden senare. Njut av er lille nyfödda prins!

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • fru Elle

Jloow, grattis till er lilla Lydia, jobbigt när det blir en lång och tuff förlossning men du verkar ha helt rätt inställning. Njut av er lilla nyfödda tjej!

• fru Elle

Ellenbmt, är ingen gourmekock själv men håller inte med dig om smörgåsarna. Hatar torra limpsmörgåsar och tycker gott man kan bli serverad något godare efter förlossningen. Nu under graviditeten så har jag funderat på mycket jag skulle vilja ha istället. Tankar om italienska delikatesser, goda ostar som man inte ska äta som gravid mm. Men har kommit fram till att man kanske skulle upplevas som lite konstig om man dukade upp värsta picknicken inne på förlossningen och nekade smörgåsarna som alla andra uppskattar. Sen om min förlossning startar spontant så skulle jag inte prioritera att förbereda en massa godsaker innan vi åker in till förlossningen. Får fira när bebis har kommit på BB istället och beställa dit något jag vill ha.

• fru Elle

Tråkigt att du känner så, jag har heller inget emot att folk ringer när jag är nyförlöst. Men jag brukar inte orka med så mycket besök när jag sliter med att få amningen att fungera. Jag känner mig själv väldigt osäker på hur andra vill och orkar. Vill själv inte ringa och störa någon som har haft en jobbig förlossning eller första tid med bebis. Vill inte ringa när de äntligen somnat eller liknande. Brukar svara på sms och gratta på Facebook och skriva i sms att de gärna får höra av sig för jag vill inte störa den första tiden.

• fru Elle

Har igångsättningsbedömning på fredag när jag är i vecka 38+3 enligt RUL, bara 5 dagar kvar. Kroppen borde vara redo för igångsättning då. Enligt mina beräkningar är jag egentligen i vecka 39+2 på fredag. Enligt KUB så är jag i vecka 39+4 på fredag.

• fru Elle

Ellenbmt om det kommer färskt blod så kanske du ska höra med FL.

Här är BB-väskan packad. Hade så mycket bebiskläder att jag bad min man rensa lite, var effektivt för hälften av plaggen sorterades bort från väskan. Har bara mobil, plånbok, nesesären och kameran som ska med förutom det som finns i väskan. Ser till att ha de sakerna lättillgängliga om det blir lika bråttom som sist.

Svar på tråden Augustibebis 2012