• fru Elle

Augustibebis 2012

Sonen föddes 13.52 idag. Ligger och ammar nu. Droppet stängdes av när mina värkar kom igång. Behövde inte sy något och moderkakan kom ut redan efter 5 minuter så det gick mycket snabbare. Har inte vägt eller kollat längd men han känns lite mindre än dottern och sonen.

• fru Elle

Sa aldrig till om den, men det gick mycket snabbare att få ut moderkakan denna gången.

• fru Elle

Fy vad jobbigt när det inte funkar med den planerade barnvakten, vet vilket fixande och planerande det är att se till att man har barnvakt. Dels så är det lång tid man måste täcka upp då man inte vet vilken dag bebisen kommer. Mina förlossningar har ju gått fort och vi har nu bott hos barnvakten i tre veckor. Också därför det blev en igångsättning denna gången. Har en bra relation till mina föräldrar men vill gärna fortsätta ha det . Men de bor i en villa i en sommarstad så det har varit härligt för barnen att ha tillgång till trädgård. Mina föräldrar var utomlands en vecka och då hade vi huset för oss själva och min mamma var bortrest ett par dagar och då hade min syster barnvaktsjour. Min syster bor i samma stad som vi valde att föda i. Har bara tillgång till mobil och iPad och det går ej att lägga in bilder i vår bildtråd. Om någon vill inboka mig sin epost så kan jag maila lite bilder.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • fru Elle

Mamma070912, vad hemskt när något sådant händer. Så svårt att veta hur de vill att man agerar. Man vill ju inte göra något som sårar dem i denna redan jobbiga situation. Kram

• fru Elle

Grattis till sonen Grizabella, härligt att amningen redan fungerar bra. Vår lilla kille verkar vara en hungrig liten kille, får bra tag om bröstet. Han ammade mycket igår och minst 4 ggr inatt. Håller tummarna på att denna lilla krabaten kan få igång produktionen. Snart kommer resten av familjen på besök för att få träffa sin lillebror. De var mycket nöjda med sina storasyskonpresenter. Idag ska de få lämna varsitt gosedjur till lillebror. Fick eget rum inatt, var många som skulle hem idag med så hoppas jag får eget rum inatt med.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • fru Elle

Tjockisbullen, otäckt med andningsuppehåll och hjärnhinneinflammation, hoppas er lille Nelson snart är frisk igen.

• fru Elle

När det gäller FP så behöver man ta ut 180 sgi-dagar innan man kan ta ut lägstanivådagarna. Bor i en stad där vi inte har vårdnadsbidrag. Tar ut så få dagar som möjligt första året och när sonen blir ett kommer jag ta ut 5 dagar i veckan för att skydda min SGI. Planerar att vara hemma tills sonen är lite över två år. Att han börjar förskola mitten på augusti 2014.

Svar på tråden Augustibebis 2012