• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • oxle bo

jag öppnar dörren o vädrar ut den dåliga stämningen...

när kommer ni göra RUL? jag ska göra den första mars kommer vara v20, 19+1   (känns lite sent)

angående vagn så kommer vi nog köpa ny, om vi inte skulle hittar  en nästan ny, där vi bor.
    jag vill ha en tetunia, gubben en  P& T el Urban.
    vi får se vad de blir.

är v16 nu, tycker det gått fort..

• lillakotten

Jag har börjat bli så "full i magen" när jag ätit och sedan sitter det i sig hela dagen. Jag känner mig som en stoppad korv! Så på eftermiddagarna har jag börjat få en liten kula som är svår att dölja på jobbet. Är i v 10+0 idag! Någon som har något tips på hur man kommer ifrån denna jobbiga känsla?

• Sommaren12

Oxle bo: vad skönt att va i v 16 redan! :) tycker med tiden börjar gå lite snabbare, kanske för att man slappnar av mer nu, är i v 13.

Jag ska göra rul 17+6, det tyckte de var liiite tidigt men den tiden fick stå kvar. Spelar det så stor roll när man gör det?

• Stövelkatten
    Issan8 skrev 2012-02-02 11:15:51 följande:
    Jag och mammen kommer nog att köpa en begagnad vagn, dom ser ju så fina och fräscha ut så vi satsar på det. Ev att vi köper en ny teutonia om vi ändå är i Tyskland som vi kanske ska till, tänker att dom är lite billigare där eftersom Teutonia är tyskt. 

Jag kan inte sluta spekulera i vad för kön jag har i magen, vi har kommit över ens om att inte ta reda på könet. Min man spelar det verkligen ingen roll för, jag försöker inbilla mig att det inte spelar någon roll för mig heller men innerst inne vill jag lite hellre ha en flicka, men jag tycker egentligen det är fel att tänka så när man ska vara glad om man får ett friskt barn. Men det finns så söta flickkläder att jag blir helt galen, älskar klänningar!!!

Så vad tror ni, detta var i v.12, doktorn kunde se könet men antar att det var från en annan vinkel.
    Spekulationer är välkomna, ser det mera ut som en pojk el en tös?

Okej, nu läste jag på lite om vad man ska kolla efter, men jag tror att din bild är för otydlig för att vi ska se någon könspapill alls. :S Eller, tydlig är den kanske, men väääldigt liten.

Hur som helst, möjligt är det alltså att ana könet i v12, men tydligen inte särskilt säkert. Spännande sånt här, tycker jag! :)
  • fru Elle

Har ju gjort UL tidigare så jag valde jag att boka in RUL så sent som möjligt. Kommer göra i vecka 20 +.

Måste börja bestämma mig hur länge jag ska jobba innan BF. Har inte berättat på jobbet än och de brukar vara ganska tidigt ute med att planera semester och ledighet på sommaren. Brukar vilja att man ansöker om FL i samma veva som semestern. Brukar vara rätt svårt för dem att få ihop semester och annan ledighet. Vill inte vara så taskig att ansöka om FL 2 månader innan. Men vet inte om jag vill berätta om graviditet redan nu. Började jobba den 1/2 efter att ha varit ledig i två år.

• Novalina
    Jloow skrev 2012-02-02 06:52:24 följande:
    Novalina: well spoken! Jag mår rent utsagt dåligt när man pratar om att det är bara o "ta bort" och göra en nya.. Barn är en fantastiskt gåva som man inte vara "gör nya" för att det inte passar in i ditt liv.. *grrr*
    Precis!!

Vad är det för människosyn man har eg. i ett samhälle och som person, om man bara tycker att "100 % perfekta" (vad det nu eg. är??!) barn har rätt till sina liv, alla andra mördas redan innan de hunnit ta sitt 1:a andetag...*brr* Skäms
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    fru Elle skrev 2012-02-02 07:44:58 följande:
    Jag tror inte jag hade inte valt att ta bort ett barn med DS. Men tycker inte att det är något beslut jag har rätt att fatta åt någon annan familj. Man kan tycka att andra gör konstiga val men som utomstående så vet man inte alltid förutsättningarna för en familj och orsaken till att de gör ett sådant val.
    Jag fattar inget beslut åt andra, för det brukar de göra själva ändå. Men man kan ju alltid säga vad man tycker, eller?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    lills skrev 2012-02-02 08:12:07 följande:
    Tur att vissa köper ny dyr barnvagn, annars hade det inte funnits några begagnade....
    Ja, tur att alla inte är lika smarta som mej *hehe*! Flört
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012