Inlägg från: Augustimamman |Visa alla inlägg
  • Augustimamman

Augustibebis 2012

Ratar ni kallrökt lax helt? Jag är så sugen å det står ju att man kan äta om det är nyförpackat. Med vad inbebär egentligen det? När det va förpackat? Och så var det väl nåt med vakumförpackat... Suck, att det ska va så krångligt! Nån som har stenkoll? :)

Sex ja... Har bara haft det två gånger sen plusset men vi har haft mycket att stå i på sistone och nu har vi hälsat på släkten i en vecka. Har iaf gjort mig fin idag å tänkte överraska honom! ;)

• Augustimamman
    jordgubbsylt skrev 2011-12-29 16:29:39 följande:
    Jag ratar det faktist, andra här i tråden är ju mindre nojiga än jag men jag tycker det inte är så stor uppoffring.

Du kan ju göra pastasås med kallrökt lax, det är smaskens!
    Jag hittade ett recept på pasta med pesto och kallrökt lax. Det såg enormt gott ut och mannen min älskar pasta pesto men jag tycker det är lite trist utan något till så därför hade jag sån lust att laga detta.
    Kollade på paketen i affären idag men det står ju inte på nån när de är förpackade. Struntar nog i det. Varför utmana ödet? Även om risken är liten... 
  • Augustimamman
    Ellenbmt skrev 2011-12-29 18:29:40 följande:
    Kallrökte själv i år, men på jobbet, där rökutrymme finns. Blev kanongott och då kan man ju frysa laxen innan. Men sedan jag blev gravid går ingen julrelaterad mat i mig. Jobbade tre veckor med julbord så jag blir äcklad bara av tanken. Däremot sushi! Åh så jag är sugen !! Hur gör ni andra sushisugna?
    Åhhh sushi!!!! Jag saknar det så jag DÖR! Mina favoriter är just nigirin med lax eller krabba. Men jag vågar mig inte på det. 
    Såhär med facit i hand finns det massor av saker man borde ha gjort en "sista gång" innan man plussade haha. Jag känner mig fortfarande lurad på mitt sista glas vin. Hade jag vetat att det skulle vara mitt sista hade jag passat på att köpa favoritvinet, dröjer ju evigheter till nästa gång! Flört Å så hade jag ätit massor sushi, helt klart! Och massa mat med chévre som jag är helt såld på. Skrattande
  • Augustimamman
    Randiga Rut skrev 2011-12-29 18:53:33 följande:
    På tal om sushi så funkar veg.alt. utmärkt!! Mums :)
    Ja fast jag tycker laxen e godast... Tungan ute
    Juliette skrev 2011-12-29 18:39:07 följande:
    Oj vad ni skriver!
    Bullen85: om man värmer upp laxen i en pastasås är det väl ingen fara?
    Fast laxen skulle vara till liksom, inte uppvärmd. Ja att värma går väl bra annars antar jag.
  • Augustimamman

Nästa gång jag åker "hem" till Malmö ska jag baske mig ha sushi. Har blivit stammis på ett ställe med supertrevliga killar, känner att dom kan jag fråga ang deras hantering och lita på svaret. Laxen är typ halva poängen med sushi för mig men visst finns det andra goda bitar också. Åh är så sugen att det vattnas i munnen!! :)

Idag har jag varit sjukt oproduktiv, vilat nästan hela dagen. Inte bra när man måste va disciplinerad å tentaplugga... Har dessutom börjat må lite småilla samt insett att tacos numera går bort totalt!

• Augustimamman

Juliette: jag pluggar ett program inom medie- och kommunikationsvetenskap första terminen. Tufft och skoj! Kommer väl bli ännu tuffare med en liten men det finns många fördelar också! Det här med plugg och barn krockade lite i mitt liv, kunde inte välja vilket jag skulke ta tag i. Visste bara att om jag inte börjar plugga nu (är 26) så kommer det inte att bli av och samtidigt kunde jag inte tänka mig att vänta mer på barn så det får helt enkelt bli samtidigt.

Gadget: mitt nyårslöfte är att va sådär hurtig som alla gravidbroschyrer vill att man ska va, dvs ut å gå 30 min varje dag. :) jag bara SKA göra det! Tränade väldigt mycket förut men sen jag flyttade och började plugga har det bara blivit några löprundor och sen jag plussade kändes inte det heller bra. Larvigt men det känbs som stackarn bara skumpar runt där inne och blir yr om jag ska springa nu haha. Har alltid tränat väldigt hårt, det är träning för mig att ta ut sig ordentligt. Nu får jag ju lugna ner mig så tänker nog nöja mig med powerwalks tills bebis är ute och mammafläsket ska bort. ;)

• Augustimamman

SandraDonna: vad är du instruktör i?

• Augustimamman
    sponen skrev 2011-12-29 22:09:10 följande:
    Känner fortfarande inget är i vecka 5+1 ringde kk idag och de tog inte emot det var för tiidgt och ville inte boka in. Inga ömma bröst ingenting:(
    Förstår dig men det är ju fortfarande tidigt. Jag har knappt känt nåt jag heller, är i v 7+4. Idag har jag börjat känna lite illamående, men inte så jobbigt. Det finns inget normalt och icke normalt. Mitt tips är att bara försöka förlita sig på att allt är bra så länge inga störtblödningar kommer. 
    Du kan ju alltid annars ringa en privat gynekolog och fråga om de tar emot dig för vul. Det har jag gjort, ska dit nästa vecka och kika.  
  • Augustimamman
    Juliette skrev 2011-12-29 22:56:04 följande:
    Då hoppas vi på växtvärk, Gadget! Vill inte ha foglossning så här tidigt!

Nyköpings bo: Bra att du äter frukt och sång som är nyttigt. Själv har jag krängt glass ;)
    Då är vi två. Har precis tryckt i mig en skål Bigpack (den med päron, vanilj och jordgubb)... Med maaassor av strössel. Känner mej som en femåring! ;)
  • Augustimamman
    villnu skrev 2011-12-29 23:18:13 följande:
    Åååååå vad gott med glass. Men då typ bigpack. Inte ett dugg sugen på "finare" glass :P kanske skulle köpa hem det imorgon.
    Näää gör inte samma misstag som jag! Har snart ätit upp den där lådan... ensam. Oskyldig
Svar på tråden Augustibebis 2012