-
Gäller det bara kommunalt anställda? Hur ansöker man om det annars?anneh skrev 2012-04-20 13:50:47 följande:Nån mer som är kommunalt anställd? Glöm då inte att kolla upp er rätt till föräldrapenningstillägg! Det betalas tydligen inte ut automatiskt på alla arbetsplatser.. -
Hej alla! Gud vad det är roligt att tråden är så aktiv!! :D
Ang stödstrumpor så använder jag det eftersom jag fick en blodpropp i vecka 8. Fast jag måste inte ha de varje dag eftersom jag ändå tar sprutor med blodförtunnande i förebyggande syfte så jag inte ska få fler proppar. Min doktor sa däremot att det funkar med vanliga knästrumpor oxå, så det måpste inte vara extremtajta stödstrumpor. Jag håller med om att apotekets är dötrista, man vill ju ha lite roligare strumpr. Jag har hittat jättefina på www.cocoz.se så kolla där om ni oxå vill ha fina mönster! :D
Klockan fem i morse vaknade jag av att både jag o lilleman låg i fosterställning. Han i min mage med huvudet precis under revbenen och rumpan ut mot vänster sida o fötterna neråt. Aj, det gjorde ont på mamma! Tog ett tag att få honom att flytta sig, men efetr lite buffande från oss båda så fattade han vinken ;) lite mysigt ändå, men aj det var inte så skönt. Hehe.
BTW, när jag kom till jobbet så hade min pappa/chef ställt en låda på min stol. i den låg en jätteliten kostym och en lapp där det stod "Till Jenny när du får en son".
Jag kände igen skrivstilen men kunde inte koppla vem det var som skrivit den, det var inte pappas stil. Men ÅH så söt kostymen var. tre delar, byxor, väst o kavaj :D supersött i blågrå ylle :P Sen kommer chefen o frågar om jag sett den och det visar sig att lådan är fran min farmor.
Hon var min allra allra bä'sta vän när jag växte upp, vi gjorde verkligen allt tillsammans och hon var helt fantastisk! Tyvärr insjuknade hon i Alzheimers när jag gick i gymnasiet och dog 2007 så hennes sista tid i livet var mindre rolig.
Men att hon tänkt på mig, hon måste ju plockat ner den i lådan innan 1997 (då jag tog studenten och hon åkte in på hem). så himla galet och så himla underbart! Dagen började med stoooooora krokodiltårar över hur snäll hon var och hur tråkigt det är att hon aldrig får träffa vår son. Tänk att hon tänkte på mig!! Åh underbara farmor, vad jag saknar dig!! <3 -
Glömde ju, idag är det 124 dagar kvar till BF och vi ska till BM kl 15 för kontroll :D Kommer bli så underbart att (förhoppningsvis) höra hjärtljuden igen. För det lyssnar man väl på varje gång (ni som redan har barn o vet hur det funkar?) :D
-
Ja eller hur, jag bara stortjöt!! Så himla snällt! :DAlbasmamma skrev 2012-04-23 09:41:59 följande:Åh 7eHimlen - jag blir alldeles tårögd! Så fint av din farmor, förstår att hon har en speciell plats i ditt hjärta! -
Jaaa det var verkligen en underbar men oxå sorglig start på veckan :PKampis skrev 2012-04-23 09:45:22 följande:7himlen: Men åh vilken fin present! Förstår att du grät massor!
jag brukar tänka mycket på min mamma nu, hon dog 2000 i bröstcancer när jag var blott 12 år och hon 41. pappa minns ju inte hur hon hade det under graviditeterna och hur jag och mina systrar var i utveckling och så, hade varit så kul att veta om dottern är lik mig som jag var när jag var liten osv. och så är det ju oerhört ledsamt att de som inte är i livet längre inte fått träffa barnen i verkligheten, men jag är övertygad om att de är med och ser dem ändå, så även din farmor :)
Min mamma dog 2004, när hon var bara 48, så jag förstår vad du menar, min pappa kommer bara ihåg att allt gick så bra och vi var så skötsamma. Mamma hade kanske en mer realistisk syn på hur vi var som bebisar. Ja jag tror ocå att de finns i närheten och ser oss och vara små iaf, men ibland lnskar man ju bara att de var här så man kunde fråga de saker och bara få krama om dem en stund! Speciellt nu när jag är gravid känner jag oftare än innan hur mycket jag saknar både mamma och farmor! Tack för de uppmuntrande orden Kampis! -
Kampis skrev 2012-04-23 10:00:53 följande:
Här hemma har dottern börjat fråga om sin mormor. Jag tycker det är svinjobbigt att prata om med henne för jag vet att det kommer bara bli mer. Hon vet att hon är i himlen, och hon brukar säga att hon sover där.
Häromdagen frågade hon när vi skulle hämta hem henne, hon hade sovit så länge nu och det var dags att vakna för hon ville till henne.
Grät då, gråter nu
Åh nu gråter jag igen, vad söt liten dotter du har, men jag förstår att det är jobbigt att prata om! Får se hur vår son hanterar det sen när han blir större. Nu är vi ju två tjejer som ska ha barn, så på min frus sida finns det ju en mormor och på min en morfar.Ja pappa sa att han ocå hade gråtit när han hittat lådan med lappen o kläderna! SÅ fint av henne!! <3godisbit skrev 2012-04-23 10:02:09 följande:7e himlen - vilken överraskning och vilken farmor! Blev alldeles rörd och tårögd av att läsa. Underbart! -
:D Ja det var verkligen fint! :DLiJon skrev 2012-04-23 10:25:49 följande:7e himlen - åh vad fint, blev också tårögd!
Beklagar till er som har mist era mammor för tidigt. Förstår att det är extra påtagligt när man väntar en liten själv och har funderingar på hur det var för sin egen mamma.
Här hemma körde jag en till sjukdag efter några om och men. Är fortfarande superförkyld men det värsta är yrseln, tänker om det kan vara mitt redan jättelåga blodtryck som blivit ännu lägre nu när jag varit hemma väldigt inaktiv ett par dagar... Hur som så kör jag en till chilldag så jag orkar jobba resten av veckan istället
Ja jag har tur som ar en moster jag kan fråga om lite saker iaf, men det skulle ju varit mkt mer behjälpligt att ha mamma nära. Men hon får lov att svara på mina frågor i drömmarna istället! :P
Oj det låter jobbigt att ha så lågt blodtryck, hoppas det hjälper att vila lite! -
Jag tänkte oxå ge mig på att sy ett eget snugglenest, är det nån som vet vart man hittar stoppning? typ nån sorts bomull antar jag att det ska vara? :D
-
godisbit skrev 2012-04-23 12:40:39 följande:Jag funderar också på att sy ett själv och tänkte ha vanlig kuddstopp i. brukar finnas på t.ex. ohlsonns tyger eller hobbyaffärer och är syntetiskt. Se till att dra isär fibrerna och fluffa upp stoppningen ordentligt innan du fyller det du syr för annars är det större risk att det blir klumpar och ojämnt och inte minst efter ett par tvättar så kan det förstärkas om man har otur.
Okej, får göra lite efterforskningar! Tack för tipsen! ;Dgodisbit skrev 2012-04-23 12:41:53 följande:sen ska man väl gärna ha fyllning i bottendelen också... kanske en tunn skumgummidyna som man klipper till i lämplig form?
-
Sök på google där finns massa beskrivningar på hur man syr sitt eget snuggelnest, funderar på att sy ett om jag vågar mig på det
Grizabella skrev 2012-04-23 13:08:08 följande:
Ska kolla in allt, tack för tipsen!! :D