Tesdy skrev 2012-04-19 10:18:57 följande:
Måste bara få skriva av mig lite.... Helt of topic men ändå... Vi har budat på ett hus som är större än det vi har idag samt med mindre tomt.

Har alldeles för stor tomt idag. Nu sitter jag som på nålar och bara väntar på att banken skall ringa och berätta om det är OK eller ej att vi byter bostad. Vi kommer att skriva en klausul att vi måste sälja vårt hus först och vårt hus är värt mer än det som vi skall köpa.
Magknip......
Annars så har även jag en livlig bebis i magen och den stackarn hade enormt mycket hicka igår så jag var tvungen att stå upp och jobba för det blev obehagligt till slut för min del.
Jag har gått upp ca 7 kg och hoppas att jag inte går upp så värst mycket mer.. Väger idag 95 kg och vill inte över 100 så att säga.

Åh vad roligt att flytta till nytt! Vi letade oxå eftr en större lägenhet nyss, men har bestämt oss för att stanna i tvåan vi nu har tills bebisen är iaf ett halvår, sen får vi se vad som händer. Håll oss uppdaterade hur det går, vad spännande!! :D
Jag har ju inte varit gravid förr, så jag vet inte hur hicka känns, men jag tror min bebis oxå hade det igår, sprallig är han iaf! KOmmer bli mycket springa efter när han lärt sig gå sen :P
Känner oxå att jag absolut inte vill över 100, men vi har ju värsta bantningstråden på gång sen i höst! Blir nog roligt det med! :D
Albasmamma skrev 2012-04-19 10:32:59 följande:
7eHimlen: Om din BM skrev in dig på 85 tycker jag du ska förklara att du nog vägde mer. Sen tycker jag inte att man alltid ska stirra sig blind på siffran. Jag vet att jag kommer gå upp mycket men jag har en förstående BM som vet att jag kan gå ner det sen och det är inte överdrivet mycket så att jag eller bebis tar skada av det.
Ja jag får förklara för henne på måndag, känns lite fjantigt bara att haka upp sig på 7 kg, om det nu är så hon räknar, men jag tycker ju 3 stämmer bättre :) Förhoppningsvis så försvinner mycket av amningen och alla promenader jag tänkt ta med bebis i vagnen sen :)
Sommaren12 skrev 2012-04-19 10:40:45 följande:
Jag frågade min bm lite om vikt när jag skrev in mig, vad som är "normalt" att gå upp. Hon sa att de flesta går upp runt 15 kg men att det är helt okej om man går upp 22 eller bara 8. Så hon verkar inte lägga så stor vikt vid vikten (för att vara lite ordvitsig). :)
Ja sådär sa min BM oxå, men på spec mvc där jag oxå går så sa de max 12 som mål, men vi får väl se hur det går. vet ju att "allt" är normalt och så länge bebis mår bra så är ju det det viktigaste :D