Augustibebis 2012
Åh va kul kampis!! Härligt! Hejja hejja!
Åh va kul kampis!! Härligt! Hejja hejja!
Barca- sådär gick mitt vatten med, tre timmar senare var jag öppen 4cm och utplånad tapp! Förlossningen gick kanon och ganska mild i värkarna. Lycka till :)
Känner du inget alls ännu Barcelona? Spännande att se hur det blir sedan, uppdatera gärna :) jag hoppas på vattenavgång denna med så "jag vet" när det är dags, de här förvärkarna är ju inget kul alls att gå å dras med.
Är iaf på bra humör nu när min älskade andra hälft är hemma!! Myyyys :) snart blir det svanpskogen!
Jag älskade Mölndal!
Mina värkar gör ondast om jag ligger ner, man vill upp och andas och kanske gunga lite i höften. Sd är tvärt om för mig, då vill jag sitta el ligga lite. Eller iaf stå stilla helt.
Härligt med en fin förlossning Barca! Grattis!
Ang förlossning som förstföderska så som sommaren sa, det vet man aldrig, men du kommer känna av när värkarna ändrar karaktär. Se till att vila mkt, se på film, bada? Nåt du gillar att göra sp tiden går! Min fösta/enda hittills gick på åtta timmar från vattenavgång. Min vän som födde samma år fick värkar i tre dagar innan de blev täta och inte gick att ignorera...
Stranger- vad menar du?! Du menar väl "känna" inte "se" ?? Om man är öppen sju cm så har man ONT. ;) och nej, bebisar trillar inte ut :)
Jag har hållt mig off eftersom min sambo är hemma med oss! Ingen förlossning här inte. Bf+2 eller nåt. Suck.
Min foglissning som hållt sig borta i flera dygn är tillbaka?! Fasen.
Och slem kommer mer å mer, men inga värkar... Svepning på fredag... Ingen barnvakt på lördag... Men svepningar fungerar väl inte? Ingen här som det fungerat för väl?
Kram på oss!! Vi är bra vi!!
Sommaren- det är värkar du har. Klocka från första spänning i sammandragningen till att det slappnar av. Det onda du känner är det som skiljer en värk från en sd, och kommer som en våg, ont, ondare, ondast, ondare, ont, lite ömt, borta... Typ. Sen flyttar det sig lite vart själva smärtan är stark, förvärkar oftast från naveln och neråt och lite rygg, sedan mera rygg och ner i bäckenbottenmusklerna osv... Lycka till! Oavsett vad så är det ju ett steg närmre :)
Nadja- det vet du när du ser den, om du ser den, alla släpper ingen och vissa bm påstår att den är en myt till och med ;) det är flytningar som är klistriga som lek-slajm och lite olika i färg från person till person. Kan väl även vara utblandade med vanliga flytningar och då vara mer rinnigt klistriga... Ibland en enda stoooor klump. :)