• Ellenbmt

Augustibebis 2012

Tack för ert stöd ännu en gång!
    Katten- jag vill verkligen inte bli igångsatt.
    Sommaren- hjälper lixom inte å tjata på min bm då hon går efter "regler" osv... Nästa fredag får jag svepning, och som du med sa, ungefär 3 på tio fungerar det på... Sedan blir det igångsättning oavsett...
    Jag antar att det här är rätt vanliga känslor hos omföserskor med förhoppning om "samma som sist" lixom...

• Ellenbmt

Är det bara jag eller är vi fler med karpaltunnelsyndrom?

• Ellenbmt

Frukå och sandrada- hejjar på er!!

Katten- kan säkert vara det, jag har tokont i båda händerna och min bm viftade bara bort det....
    Godisbit- samma här, sambon får öppna vissa grejer på morgonen, tex tandkrämen och juicen... Suck.

Grattis bellatrix!! Vilket vackert namn!

• Ellenbmt

Igårkväll hade jag tunga sd heeeela kvällen från sex till jag somnade runt tolv. Vi körde en färdknäpp med, fick några under natten som jag vaknade av men inga som jag skulle kalla värkar... Sitter nu med öm mage och vet i fasen... Känns som att jag blev trött av igår och nu helt plöttsligt känner mig lite o-redo....

• Ellenbmt

Körde ett solorejs i morse och har sedan dess tokont i magen... Usch.. :)

Mammsen- alla fingrar utom lillfingret är ganska orörliga och så domnar dom av Dåfort jag böjer handleden minsta lilla. Värker och krampar på natten..hemskt.

• Ellenbmt

Rötmånad har med luftfuktighet att göra.-kocken :)

Låter som en dålig ursäkt, hon hade nog bara inte tid/lust? Min bm gör inga inre undersökningar innan 41+ så kan ju vara ett "klent" sätt att säga nej på så du inte skulle bli ledsen?

• Ellenbmt

Iväntanpådig- hur stor bebis? och hur vet ni det? Min bm gissade som sagt på 4 kg, och jag är ju väldigt liten å smal i vanliga fall, så man undrar varför alla får tul å inte jag? Lite nervös över att gå över tiden nu !

Mina huskurer hjälper inte ett skit, kanske ska prova basta då? :)

• Ellenbmt

Sommaren- jag har med hört det, men mest innan v.12 och sen så får man inte bli för varm, man ska känna sin kropp och sådär säger barnmorskor. Man kan ju basta och massera varandra i bastun, gå ut å ha duschmys å så gå å lägga sig å invänta mirakel. Längre än 30 minuter orkar jag ändå aldrig basta...

Rocktherebel- jag har putsat alla fönster, bakat bullar, storstädat, ätit ananas och druckit hallonbladste, går dagliga promenader, åker bil på grusvägar ibland, färdknäppat, kommit på egenhand, skurat golv, rensat rabatter.... Masserat fotknölar och vårtor :) den här ungen trivs i min gosefeta mage... Suck :)

• Ellenbmt

Låter lagom desperat va?! :) haha tilläggas bör att jag faktiskt inte tror på något av det... Jag har gjort det bara för att :)

• Ellenbmt

Nadja- vi alla är nästan desperata känns det som :) förutom underbara mammsen som behåller lugnet :)

Nu har jag klockat värkar i två timmar, onda som satan, på ca 1,20 minuter men oregelbundna! :( allt mellan 2- 8 minuter mellan. Nu verkar det avta i längd, inte i styrka dock...
    Ps. Vi masserades i bastun, hade sex och åt middag seeeeent (åt med värkar så jag njöt inte fullt ut...)

Svar på tråden Augustibebis 2012