• Ellenbmt

Augustibebis 2012

Ni som pratar igångsättning, har ni gått över eller har ni ovanligt höga sf mått? Eller varför vill ni ha igångsättning? Jag har fått för mig att det är jobbigare förlossningar om man sätts igång? Kanske inte alls är så?
    Jag hade gärna tryckt ut ungen idag, men har en känsla av att sålänge jag går å väntar så kommer den stanna där!

Min mage har sjunkit till knäna känns det som. Tidigare låg brösten på magen, men sedan igår så hänger dom fritt igen, magen ser mindre ut och jag kan verkligen inte ha linnen å sånt längre för magen är nedanför.... Känns som om den sjunker mer så går jag snart på den ;)

• Ellenbmt

Bullen- nej det var det jag fått för mig, men det är många här som verkar vilja bli igångsatta så jag var mest nyfiken på om det var av några speciella anledningar, tex stora bebisar eller så.

• Ellenbmt

Okej, ja det låter som anledningar till igångsättning som jag förstår att man väljer. Skriver i en tråd på fb, inte denna augustinebisar utan en annan, och där är det så många i typ v.36-38 som tigger om igångsättningar och det fick mig att undra varför man gör dem öht. Om man inte gått över tiden.

Idag fick jag rycket igen!! Jag har städat inne och ute, och rensat tre stora rabatter och tvättat ytterligare två stora fönster... Önskar att jag kommer på mer att göra så jag slipper tänka på bebisen! Imorgon blir det nog gräsklippning igen, fasen vad det växer!! Och så fylla frysen med kakor och bullar....

• Ellenbmt

Usch Hanna- jag har haft sådan tur hör jag, när man hör folks berättelser. Måtte denna gå väl med... Fast jag är mer nervös nu än sist. Det låter ju rimligt att dom inte startar det om man inte är redo. Hoppas du får ett bra minne denna gången!

• Ellenbmt

Instämmer med sommaren om symaskin! Köp begagnat eller billigt bättre märke.

• Ellenbmt

Jag fick värstinulerande med dottern då de tyckte att värkarna var för svaga, sa dom, de frågade inte utan kastade i en spruta i handleden utan att fråga och dessutom mitt i en värk, och jag använde armen som stöd i värken så det var förbannat störande när de drog i mig. Efter den sprutan/droppet? Så minns jag inget mer än att jag grät och var rädd för att jag började skaka och föll bort som i svimningar till och från. Sedan var ju dottern på neo i två dygn nästan, och under den kör tiden var jag mest glad att få sova, funderade inte så mkt på hur hon hade det. Men efter några dagar var jag lika föst vid henne som man antas vara som nyförlöst mamma.

• Ellenbmt

Bullen- usch! Ja se till att de får höra vad du gått igenom!

Eighytree- grattis vilken förlossningsberättelse du lär ha :)

Ninime- det är så synd om dig! Vad stark du är som orkar alla dessa falsklarm! Hejja hejja!

• Ellenbmt

Vi färdknäppte igår, och idag kom mer slem, trodde det var slut efter den stora klumpen i lördags! Det som kom idag var rå äggvita fast kletigt. Inget blod. Musslan har säkert stängt sig igen!
    Jag önskar att jag nådde tappen så jag kunde känna hur den är, men jag når verkligen inte... Varför bryr jag mig ens? Men jag kan inte riktigt släppa det.

Svar på tråden Augustibebis 2012